Επίκαιρο, αυτή είναι η λέξη που ταιριάζει «γάντι» στο συγκεκριμένο Suzuki Vitara, με το οποίο κινηθήκαμε κυριολεκτικά παντού. Από το κέντρο της Αθήνας μέχρι τις κοντινές παραλίες της πρωτεύουσας.
Παρότι πριν από μερικές μέρες επέστρεψε ο Δακτύλιος, πιο αυστηρός και με περισσότερους περιορισμούς, εμείς δε χρειάστηκε καμία μέρα να τσεκάρουμε την πινακίδα του Vitara (μονά-ζυγά), καθώς χάρη στην υβριδική του τεχνολογία έχει εξασφαλίσει μόνιμη ελεύθερη είσοδο στο Δακτύλιο.
Ακόμα όμως και χωρίς την υβριδική του τεχνολογία το Vitara και πάλι θα ήταν ελεύθερη η προσβαση στο Δακτύλιο, χάρη στο βενζινοκινητήρα του, ο οποίος είναι προδιαγραφών ρύπων Euro6d και εκπέμπει 111 γρ./χλμ. C02 (το όριο του νέου Δακτυλίου είναι 120 γρ./χλμ.).
Παράλληλα με το Vitara μπορέσαμε να παίξουμε στην άμμο των άδειων πλέον (είμαστε μια ανάσα πριν το χειμώνα) κοντινών παραλιών, χάρη στο σύστημα τετρακίνησης All Grip της Suzuki.
Ας γνωρίσουμε λοιπόν το αποδοτικό και συνάμα περιπετειώδες Vitara, το οποίο έχει στη φαρέτρα του ήπιο υβριδικό σύστημα 48V και τετρακίνηση.
Ήπιο υβριδικό σύστημα
Στην «ακτινογραφία» του ήπιου υβριδικού συστήματος βλέπουμε τον τετρακύλινδρο turbo άμεσου ψεκασμού βενζινοκινητήρα 1.4 Boosterjet, απόδοσης 129 ίππων και 235 Nm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται με μπαταρία ιόντων λιθίου (τοποθετημένη κάτω από τα εμπρός καθίσματα), με μετατροπέα τάσης (48V-12V) και με ηλεκτρογεννήτρια (μίζα) ISG.
Στην πράξη αντιληφθήκαμε ότι το ήπιο υβριδικό σύστημα κάνει πιο άμεση την επιτάχυνση με την ενίσχυση της ροπής που δίνει, αλλά και την απόκριση του συστήματος Start/Stop, ενώ ταυτόχρονα συμβάλλει, ώστε να διατηρούνται χαμηλά οι εκπεμπόμενοι ρύποι και η κατανάλωση καυσίμου. Στο σημείο αυτό να πούμε ότι σε πραγματικές συνθήκες καταγράψαμε 6,9 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση WLTP μέσης κατανάλωσης 5,8-6,1 λίτρα).
Το μηχανικό κιβώτιο με το οποίο μπορεί να συνδυαστεί ο βενζινοκινητήρας είναι 6 σχέσεων, έχει αραιή κλιμάκωση και επιλογέα με μέτρια αίσθηση. Να συμπληρώσουμε επίσης για το βενζινοκινητήρα ότι έχει γραμμική και πολιτισμένη λειτουργία με χαμηλότατο ήχο λειτουργίας. Σχετικά με τις επιδόσεις του, η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί 10,2 δευτ. και η μέγιστη ταχύτητα είναι 190 χλμ./ώρα.
Τετρακίνηση
Από το στρογγυλό περιστροφικό χειριστήριο που βρίσκεται πίσω από τον επιλογέα ταχυτήτων ο οδηγός επιλέγει για το σύστημα τετρακίνηση τη λειτουργία Auto (για έμφαση στην οικονομία καυσίμου και μετάβαση στην τετρακίνηση μόνο όταν κριθεί απαραίτητο), Sport (για αμεσότερη απόκριση στο γκάζι) Snow (καλύτερη πρόσφυση σε χιονισμένες και ολισθηρές επιφάνειες) και Lock (κατανέμει συνεχώς μεγάλη ποσότητα ροπής στους πίσω τροχούς ώστε να εξασφαλιστεί μέγιστη πρόσφυση, ενώ μεταβαίνει αυτόματα σε λειτουργία Snow σε ταχύτητες άνω των 60 χλμ./ώρα).
Το Vitara έχει παράδοση στις off-road εξορμήσεις την οποία δε σπάει ούτε στην εποχή του εξηλεκτρισμού του. Πέρα από το σύστημα τετρακίνησης All Grip βοηθάει και η απόσταση των 185 χλστ. του αμαξώματος από το έδαφος.
Στο δρόμο
Η ψηλή θέση οδήγησης του Vitara, σε συνδυασμό με τις μεγάλες πλευρικές γυάλινες επιφάνειες, προσφέρουν αρκετά καλή περιμετρική ορατότητα, κάτι ιδιαίτερα χρήσιμο όταν κινείσαι μέσα στην πόλη.
Η μαλακή ανάρτηση (γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά-ημιάκαμπτος άξονας πίσω) διακρίνεται για την άνεση που προσφέρει, καθώς περνά απαλά πάνω από λακκούβες και δεν ταλαιπωρεί με έντονες αναταράξεις σε κακοτράχαλους δρόμους.
Βέβαια θα επιτρέψει στο αμάξωμα να γύρει στις στροφές, αλλά αν δεν το παρακάνεις δεν αισθάνεσαι ότι χάνεται οι έλεγχος. Γενικότερα το Vitara έχει ουδέτερη συμπεριφορά στο δρόμο, δεν απογοητεύει ούτε ενθουσιάζει, εμπνέει όμως ασφάλεια και δημιουργεί μια αίσθηση άνεσης, ειδικά στον αυτοκινητόδρομο. Ωστόσο μετά τα 110 χλμ./ώρα περίπου, ο αεροδυναμικός θόρυβος γίνεται αντιληπτός εντός της καμπίνας, ενώ θα θέλαμε καλύτερη αίσθηση από το τιμόνι.
Tα λογότυπα Hybrid και AllGrip στο πίσω τμήμα του Vitara είναι τα μόνα στοιχεία του Vitara που προδίδουν την ταυτότητα του. Παρατηρήστε ακόμα τη μπλε λωρίδα μέσα στους εμπρός Led προβολείς, τις 17αρες γκρι ζάντες και τη βάση για τη μεταφορά ποδηλάτου στη σχάρα οροφής.
Εσωτερικό
Η συναρμογή και η ποιότητα των υλικών ικανοποίει με μαλακό (όχι αφρώδες) πλαστικό να καλύπτει την επάνω επιφάνεια του ταμπλό. Στον πίνακα οργάνων είναι ενσωματωμένη μια LCD 4,2 ιντσών οθόνη πολλαπλών ενδείξεων, ενώ η κεντρική οθόνη αφής, με το εύκολο μενού, είναι 7 ιντσών.
Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι επαρκείς τόσο για τα πόδια (2.500 χλστ μεταξόνιο), όσο και για τα κεφάλια τους. Το ελάχιστα υπερυψωμένο κεντρικό δάπεδο δε θα ενοχλήσει έναν μεσαίο πίσω επιβάτη. Το πορτμπαγκάζ έχει διπλό δάπεδο, εκμεταλλεύσιμο σχήμα και ικανοποιεί προσφέροντας 375 λίτρα.
Συμπέρασμα-τιμή
Για όσους δε θέλουν να βάζουν περιορισμούς στις μετακινήσεις τους (Δακτύλιος, κόστος καυσίμων, εκδρομές στη φύση με όλη την παρέα) το Vitara (μήκος 4.175 χλστ.) με το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, το σύστημα τετρακίνησης All Grip και το μηχανικό 6αρι κιβώτιο λέει ναι, ενώ στην εξοπλιστική έκδοση GL+ η τιμή ξεκινάει από 22.820 ευρώ.