Το Ράλι Πορτογαλίας ξεκινά την Πέμπτη 19 Μαίου και όλοι έχουν επικεντρωθεί στη μάχη των δύο τεράστιων Γάλλων οδηγών, Loeb-Ogier, που σφράγισαν με την παρουσία τους, τις δυο τελευταίες δεκαετίες της ιστορίας του θεσμού.
Loeb και Ogier τα πήραν όλα και ….έφυγαν;
Διαβάστε ακόμα
Από ότι φαίνεται όχι μόνο δεν έφυγαν, αλλά όποτε εμφανίζονται σπέρνουν τον πανικό.
Φταίει το μεγάλο τους οδηγικό εκτόπισμα ή μήπως η πρόσφατη τιτανομαχία τους, στους πάγους των ειδικών του Μόντε Κάρλο για τη νίκη, είναι που δημιουργεί σύγχυση σε όλα τα αγωνιστικά στρατόπεδα;
Μήπως έφυγαν νωρίς από την αγωνιστική δράση ή μήπως δεν υπάρχουν αντίστοιχου ταλέντου οδηγοί στο φετινό WRC;
Μήπως τελικά αδικούμε το τρομερό παιδί από τη Φινλανδία, που είναι επικεφαλής της γενικής βαθμολογίας του WRC, τον Kalle Roivanpera;
Η εμπειρία των Γάλλων στα ράλι σίγουρα δεν συγκρίνεται με το άγουρο «πρόσωπο» του Kalle, όμως αυτός είναι μέχρι στιγμής ο πρωταγωνιστής της κούρσας.
Στην Πορτογαλία ο Kalle ξεκινά με ένα μειονέκτημα σε σχέση με τους αντιπάλους του, ξεκινά πρώτος τις Ειδικές Διαδρομές της πρώτης μέρας και φυσιολογικά- αν και δεν υπάρχει φυσιολογικό στα ράλι, όπου δεσπόζει το αναπάντεχο- θα χάνει χρόνο σκουπίζοντας το δρόμο για αυτούς που τον ακολουθούν.
Οι Loeb και Ogier θα έχουν ένα τεράστιο πλεονέκτημα γιατί ξεκινούν από καλύτερες θέσεις, 4ος ο Loeb και 8ος o Ogier, θα βρουν πεντακάθαρο δρόμο και ακόμα καλύτερα με χαραγμένες τις αγωνιστικές γραμμές και θα οδηγούν σαν σε ράγες τραίνου.
Ο Kalle όμως έρχεται στα πορτογαλικά εδάφη έχοντας αποκτήσει αέρα νικητή.
Η τρομερή νίκη του στην Κροατία έδειξε, ο,τι δεν βρίσκεται τυχαία πρώτος στη βαθμολογία και πως έχει το τσαγανό, που χρειάζεται για να παίρνει αυτό που πρέπει.
Φτάνει η αυτοπεποίθηση και το ταλέντο του Φινλανδού για να αντιμετωπίσει, παρά το μειονέκτημα της πρώτης μέρας, τους τεράστιους αντιπάλους του Ogier και Loeb; ή μήπως αυτοί οι δυο θα είναι στη δική τους μάχη και ο Rovanpera θα πρέπει να δει, που βρίσκονται οι αντίπαλοί του στο κυνήγι του παγκόσμιου τίτλου και να κάνει ένα συνετό αγώνα αδιαφορώντας για τους πολυπρωταθλητές;
Αν ο Kalle οδηγούσε υπολογιστικά δεν θα ήταν απόφοιτος της Μεγάλης Φινλανδικής Σχολής και της φιλοσοφίας τους περί αγώνων.
Προσθέστε και τη νοοτροπία του «αφεντικού» του, του Jari Matti Latvala και θα δείτε όλο το παζλ.
Αέρα θα πάει ο μικρός, μάλιστα θα πάει για να κερδίσει τους πάντες.
Στον πρώτο χωμάτινο φετινό αγώνα θέλει να γράψει το όνομά του, δηλώνοντας, πως φέτος αυτός είναι το αφεντικό, αυτός είναι ο διάδοχος.
Μπορεί όμως ο Rovanpera να κατορθώσει το ακατόρθωτο; «Αν χάσω κάτω από 2 λεπτά τότε θα καλύψω τη διαφορά και θα κερδίσω τον αγώνα» και έτσι έκανε.
Όχι, μη μπερδεύεστε, αυτά τα λόγια δεν είναι του Rovanpera, αλλά του τεράστιου Μarcus Gronholm, ο οποίος, ως παγκόσμιος πρωταθλητής με το #1 στις πόρτες του Peugeot, ξεκινούσε ουκ ολίγες φορές τους αγώνες, από την πρώτη θέση.
Έχανε χρόνο την πρώτη μέρα και τις επόμενες δύο εφάρμοζε το περίφημο “maximum attack” και κάλυπτε τη διαφορά από τους αντιπάλους του, εκμηδενίζοντας το πλεονέκτημά τους.
Θα μου πείτε, οι αγώνες έχουν αλλάξει, δεν καλύπτονται έτσι εύκολα οι διαφορές και οι αγώνες κρίνονται στα δευτερόλεπτα και τις υποδιαιρέσεις τους.
Πολύ σωστά τα «λέτε», αλλά έχουμε εμπιστοσύνη στο πηγαίο οδηγικό ταλέντο και θέλουμε να πιστεύουμε, οτι στα πορτογαλικά χώματα θα ξεδιπλωθεί από τον οδηγό του Yaris Rally1, που δεν το βάζει κάτω και παλεύει μέχρι το τελευταίο μέτρο.
Μοναδικός του αντίπαλος το λάθος. Kαι οι άμεσοι αντίπαλοι του στο κυνήγι του τίτλου; Μέχρι στιγμής δείχνουν να μη μπορούν και το μόνο που έχουν καταφέρει είναι να εκμεταλλεύονται τα στραβοπατήματα του Φινλανδού.
Μακάρι να ανακάμψει η Hyundai και να μπει σε τροχιά τίτλου ο Neuville.
Μακάρι να αφυπνίστηκε ο Tanak μετά τη μάχη που έδωσε στην Κροατία.
Μακάρι να αποδειχθεί πολύτιμη η εμπειρία του Sordo.
Eυχής έργο να ανακάμψει ο Evans, όπως και να δούμε να παλεύουν για τη νίκη τους οδηγοί των Puma Rally1. Μακάρι!
Και ο εμφύλιος των Ogier και Loeb; Αυτή θα την απολαύσουμε, για όποια θέση και αν παίζουν οι τεράστιοι Γάλλοι οδηγοί, με την ευχή να τους θαυμάσουμε και σε άλλους αγώνες – και γιατί όχι να αναθεωρήσουν και να τους δούμε να παλεύουν για τη νίκη στον ….Ταρζάν.
Αυτό και αν είναι ευχή στα πεφταστέρια!