Κατά σχεδόν 23% στις 832.390 μονάδες αυξήθηκαν συνολικά οι πωλήσεις οχημάτων στις έξι μεγαλύτερες αγορές της περιοχής ASEAN (Ένωση Χωρών της Νοτιοανατολικής Ασίας), το πρώτο τρίμηνο του 2022 από 677.397 μονάδες ένα χρόνο νωρίτερα, σύμφωνα με στοιχεία που συγκεντρώθηκαν από διάφορες πηγές του κλάδου, συμπεριλαμβανομένων των κατασκευαστών οχημάτων, του εμπορίου ενώσεων και κυβερνητικών υπηρεσιών.
Το χορό της ανάκαμψης έσυρε η Ινδονησία, με τις πωλήσεις οχημάτων να αυξάνονται πάνω από 41% στις 263.822 μονάδες, καθώς οι περισσότερες αγορές στην περιοχή επέστρεψαν στα προ πανδημίας επίπεδα και παρά τους νέους περιορισμούς που επιβλήθηκαν κατά τη διάρκεια του τριμήνου ως απάντηση στην τελευταία αύξηση των κρουσμάτων Covid. Οι πωλήσεις στην Ταϊλάνδη κινήθηκαν ανοδικά, πάνω από 22% στις 231.189 μονάδες το πρώτο τρίμηνο, ενώ στη Μαλαισία η αγορά αυξήθηκε πάνω από 14% στις 159.752 μονάδες, με ισχυρότερη ανάπτυξη να αναμένεται για το υπόλοιπο του έτους.
Είναι εντυπωσιακό ότι τα επιτόκια έχουν διατηρηθεί σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα και οι κυβερνήσεις συνεχίζουν να παρέχουν δημοσιονομικά κίνητρα για την προώθηση της οικονομικής ανάπτυξης. Η άνοδος των τιμών των βασικών εμπορευμάτων βοήθησε επίσης ορισμένες οικονομίες, ενώ το καταναλωτικό και επιχειρηματικό κλίμα έχει δυναμώσει από τη σταδιακή επιστροφή του διεθνούς τουρισμού στην περιοχή. Ωστόσο, η αύξηση των τιμών της ενέργειας και άλλων εμπορευμάτων ως αποτέλεσμα της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία αρχίζει να γίνεται αισθητή, ενώ ο αντίκτυπος της στις εξαγωγές ήταν μέχρι στιγμής περιορισμένος.
Οι πωλήσεις στο Βιετνάμ αυξήθηκαν κατά 29% στις 85.797 μονάδες το πρώτο τρίμηνο του 2022 από, ήδη, ανοδικά επίπεδα ένα χρόνο νωρίτερα, λόγω της αύξησης 5% της οικονομικής δραστηριότητας στη χώρα. Οι πωλήσεις στις Φιλιππίνες, εξαιρουμένων των στοιχείων από μέλη της ένωσης εισαγωγέων AVID, αυξήθηκαν κατά λίγο περισσότερο από 6% σε 74.754 οχήματα το πρώτο τρίμηνο. Οι συνολικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 43% τον Μάρτιο μετά από μια αργή έναρξη του έτους λόγω κυρίως των περιορισμών που επιβλήθηκαν τον Ιανουάριο ως απάντηση στην τελευταία έκρηξη της πανδημίας του Covid.
Ειδικότερα, όπως προαναφέρθηκε, στην Ινδονησία, οι πωλήσεις οχημάτων συνέχισαν να ανακάμπτουν το πρώτο τρίμηνο του 2022, κατά πάνω από 41% στις 263.822 από τις χαμηλές πωλήσεις 187.021 μονάδων πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε η τοπική βιομηχανία Gaikindo.
Οι πωλήσεις επιβατικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά πάνω από 46% στις 197.762 μονάδες ενώ οι πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά πάνω από 28% στις 66.060 μονάδες. Η οικονομία της χώρας συνέχισε να ενισχύεται από τα αδύναμα επίπεδα του προηγούμενου έτους, αν και η αύξηση των κρουσμάτων Covid στη χώρα τον Μάρτιο αναμένεται να περιορίσει την ανάπτυξη για το τρίμηνο. Η αύξηση του ΑΕΠ το πρώτο τρίμηνο εκτιμάται σε πάνω από 4%, λόγω της ισχυρής εγχώριας κατανάλωσης και των εξαγωγών. Η αγορά οχημάτων ωφελήθηκε από τα ιστορικά χαμηλά επιτόκια, με την Bank Indonesia να διατηρεί το βασικό της επιτόκιο στο 3,5%, καθώς και από έναν μεγάλο αριθμό σημαντικών εκδόσεων νέων μοντέλων τον τελευταίο χρόνο.
Πιο αναλυτικά,
-Η Toyota ανέφερε αύξηση πωλήσεων κατά 41% στα 81.095 οχήματα το πρώτο τρίμηνο, χάρη στο ολοκαίνουργιο δημοφιλές compact MPV Avanza, το νέο συμπαγές SUV Rush και το μικρό crossover όχημα Raize.
-Οι πωλήσεις της Daihatsu αυξήθηκαν πάνω από 44% στις 50.820 μονάδες, αυξημένες από την πρόσφατη κυκλοφορία του μικρού οχήματος crossover Rocky, του νέου συμπαγούς MPV Xenia και του νέου συμπαγούς Ativa SUV.
-Η Mitsubishi σημείωσε τα μεγαλύτερα κέρδη μεταξύ των mainstream αυτοκινητοβιομηχανιών της χώρας, με τις πωλήσεις να αυξάνονται σχεδόν κατά 55% στις 33.654 μονάδες, χάρη στην ισχυρή ζήτηση για τα μοντέλα Xpander και Xpander Cross, ενώ οι πωλήσεις της Suzuki αυξήθηκαν μόλις κατά 14% στις 22.371 μονάδες.
Την ίδια ώρα, οι πωλήσεις νέων οχημάτων στην Ταϊλάνδη αυξήθηκαν κατά πάνω από 22% στις 231.189 μονάδες το πρώτο τρίμηνο από 189.093 την ίδια περίοδο του περασμένου έτους, λόγω της μεγάλης ζήτησης για φορτηγά. Τα δεδομένα αποκλείουν ορισμένες σημαντικές μάρκες, ιδιαίτερα επαγγελματικά οχήματα Κινέζων και Ευρωπαίων κατασκευαστών, καθώς και επιβατικά οχήματα BMW και Mercedes-Benz. Ενώ, η οικονομική δραστηριότητα έχει αυξηθεί τους τελευταίους μήνες, με τη βοήθεια των κυβερνητικών πολιτικών τόνωσης, η αύξηση των κρουσμάτων Covid τον Μάρτιο και η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία αναμένεται να μειώσουν την οικονομική δραστηριότητα και σε αυτήν τη χώρα.
Η Τράπεζα της Ταϊλάνδης διατήρησε το βασικό της επιτόκιο αμετάβλητο στο ιστορικό χαμηλό του 0,5% για να βοηθήσει στη στήριξη της εγχώριας κατανάλωσης εν μέσω αυξανόμενης αβεβαιότητας. Το υπουργείο Οικονομικών μείωσε την πρόβλεψή του για την αύξηση του ΑΕΠ για ολόκληρο το έτος στο 3,5% από 4,0% ως αποτέλεσμα, φυσικά, του πολέμου στην Ουκρανία. Οι εξαγωγές οχημάτων μειώθηκαν κατά σχεδόν 6% στις 243.124 μονάδες το πρώτο τρίμηνο, για τις οποίες η Ομοσπονδία Βιομηχανιών της Ταϊλάνδης κατηγόρησε εν μέρει τη συνεχιζόμενη έλλειψη ημιαγωγών για ορισμένα μοντέλα αυτοκινήτων. Λαμβάνοντας υπόψη τις ισχυρές επιδόσεις της αγοράς το πρώτο τρίμηνο, η FTI πρότεινε ότι οι εγχώριες πωλήσεις ολόκληρου του έτους θα μπορούσαν να φτάσουν τις 900.000 μονάδες φέτος, από την προηγούμενη πρόβλεψή της μεταξύ 800.000-850.000 μονάδων, αφού οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 4% στις 759.119 μονάδες το 2021.
Τέλος, οι ταξινομήσεις νέων οχημάτων στη Μαλαισία αυξήθηκαν κατά 14,5% στις 159.752 μονάδες το πρώτο τρίμηνο του 2022 από 139.499 μονάδες ένα χρόνο νωρίτερα, σύμφωνα με στοιχεία ταξινόμησης που δημοσίευσε η Malaysia Automotive Association (MAA). Οι πωλήσεις επιβατικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 14% στις 140.140 μονάδες, ενώ οι πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 21% στις 19.612 μονάδες. Η αγορά συνέχισε να διαταράσσεται από τις πλημμύρες του περασμένου Δεκεμβρίου σε βασικά μέρη της χώρας, με την Proton να έχει πληγεί περισσότερο από τις κύριες αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας.
Άλλοι κατασκευαστές κατάφεραν έκτοτε να αυξήσουν την παραγωγή για να εκπληρώσουν μεγάλες καθυστερήσεις παραγγελιών. Η κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας Perodua είδε τις πωλήσεις της να αυξάνονται πάνω από 6% στις 61.624 μονάδες το πρώτο τρίμηνο και οι πωλήσεις της UMW Toyota αυξήθηκαν κατά 32% στις 22.447 μονάδες, ενώ οι πωλήσεις της Proton μειώθηκαν κατά 19% στις 26.706 μονάδες την ίδια περίοδο. Η οικονομική ανάπτυξη αναμένεται να προσεγγίσει το 5% το πρώτο τρίμηνο του 2022, λόγω των ισχυρών εξαγωγών και των εγχώριων μέτρων τόνωσης που συμβάλλουν στην αύξηση της εγχώριας κατανάλωσης. Καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, η αύξηση του ΑΕΠ προβλέπεται να ξεπεράσει το 6% από τα ασθενή επίπεδα του 2021. Η MAA έχει προβλέψει ότι η εγχώρια αγορά θα επεκταθεί κατά 18% σε πάνω από 600.000 μονάδες το 2022 μετά τις μειώσεις των τελευταίων δύο ετών.