Οι αλλαγές στη χάραξη της πίστας θα είναι εκείνο το στοιχείο το οποίο θα χαρακτηρίσει το φετινό Γκραν Πρι στο Αμπού Ντάμπι.
Ας δούμε ποια είναι τα σημεία του σιρκουί που άλλαξαν, καθώς και ποιο θα είναι το πρόγραμμα μετάδοσης του αγωνιστικού τριημέρου.
Ξεκινώντας με τις αλλαγές, η πρώτη είναι το σύμπλεγμα στροφών 5, 6 και 7, οι οποίες οδηγούσαν στην πρώτη μεγάλη ευθεία της πίστας. Σκοπός τους ήταν, από τη μία να φέρνουν τα μονοθέσια πιο κοντά μεταξύ τους και από την άλλη, να κρατήσουν χαμηλά τις ταχύτητες, άρα να απαιτείται μικρότερος χώρος για έξοδο διαφυγής και οι κερκίδες να μπορούν να είναι πιο κοντά στην αγωνιστική διαδρομή.
Πλέον οι τρεις στροφές καταργήθηκαν και αντικαταστάθηκαν με μία μεγαλύτερης ακτίνας καμπή. Αυτό σημαίνει ότι δημιουργείται πιθανότητα προσπέρασης καθώς τα μονοθέσια έρχονται από τις στροφές 2, 3 και 4 τις οποίες περνούν με τέρμα γκάζι, ενώ επιπλέον μπαίνουν στην ευθεία με περισσότερα χλμ./ώρα, άρα αυξάνεται και η πιθανότητα προσπέρασης στο τέλος της, το οποίο σηματοδοτείται από την ίδια αριστερή στροφή. Πριν τις αλλαγές έφερε τον αριθμό 8, πλέον είναι η 6.
Η επόμενη αλλαγή βρίσκεται στο τέλος της δεύτερης ευθείας. Εκεί υπήρχε ένα ακόμα σύμπλεγμα στροφών (11, 12, 13), το οποίο ακολουθούνταν από μία αριστερή σχεδόν 90 μοιρών (14). Από φέτος όλο αυτό καταργείται και αντικαθίσταται από μία ανοιχτή καμπή με κλίση στο οδόστρωμα (όπως είδαμε και στο Zandvoort αλλά με μικρότερη γωνία). Σύμφωνα με τη νέα μέτρηση αυτή είναι η στροφή 9.
Από εκεί και μετά οι αλλαγές είναι πολύ μικρές και έχουν στόχο τα μονοθέσια να μπορούν να “κουβαλήσουν” περισσότερη ταχύτητα. Εντοπίζονται σε τρεις στροφές, τις παλιές 18, 19 και 20 (13, 14 και 15 με τη νέα αρίθμηση). Οι δύο πρώτες είναι οι αριστερές που περνάνε κάτω από το εντυπωσιακό ξενοδοχείο Yas Marina Hotel.
Η αλλαγή που βλέπουμε σε αυτές αλλά και στη δεξιά που ακολουθεί είναι ότι πλέον έχουν πιο ομαλή ροή, οπότε τα μονοθέσια δε χρειάζεται να φρενάρουν τόσο όσο πριν ώστε να περάσουν από το σημείο. Μάλιστα δεν αποκλείεται τη 15 να την περνούν απλά σηκώνοντας ελαφρώς το πόδι από το γκάζι.
Με τις παραπάνω αλλαγές το πλήθος των στροφών μειώθηκε από 21 σε 16, το μήκος επίσης μειώθηκε από 5.554 χλμ. σε 5.281 χλμ. και το γυρολόγιο αναμένεται να πέσει κατά 14 δευτερόλεπτα περίπου.
Όσον αφορά το πρόγραμμα των μεταδόσεων, έχει ως εξής σε ώρες Ελλάδας:
Παρασκευή 10 Δεκεμβρίου
Ελεύθερες δοκιμές 1 (FP1): 11:30 – 12:30
Ελεύθερες δοκιμές 2 (FP2): 15:00 – 16:00
Σάββατο 11 Δεκεμβρίου
Ελεύθερες δοκιμές 3 (FP3): 12:00 – 13:00
Κατατακτήριες: 15:00 – 16:00
Κυριακή 5 Δεκεμβρίου
Αγώνας: 15:00