Στο βραβείο “Best Buy Car of Europe 2021”, του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού δημοσιογραφικού οργανισμού ΑutoBest, η νέα Octavia δεν βγήκε τυχαία δεύτερο καλύτερο αυτοκίνητο της χρονιάς για το 2021. Η νέα Octavia τα έχει και τα κάνει όλα μαζί με εντυπωσιακή Grand Coupe σχεδίαση και τιμή από 19.500 ευρώ. Μετά την πετρελαιοκίνητη έκδοση, πήραμε στα χέρια μας την βενζινοκίνητη έκδοση με τον 1.500άρη κινητήρα των 150 ίππων και ιδού oι εντυπώσεις
Με παρουσιαστικό που δεν περνά απαρατήρητο, ψάχνεις να δεις ποιος VIP κάθεται στα πίσω καθίσματα.
Από τις 18άρες ζάντες, τις δυναμικές γραμμές στο καπό και το πίσω κεκλιμένο παρμπρίζ, μέχρι τα FullLED φωτιστικά σώματα, η νέα Octavia είναι όμορφη. Είναι από τις περιπτώσεις που δεν είναι θέμα υποκειμενικότητας, μα αντικειμενικότητας. «Πατάει» στην πλατφόρμα MQB (όπως το Golf) , φτάνει τα 4.689χλστ. μήκος και διαθέτει χώρο αποσκευών στα 600 λίτρα (μαζί με κανονικού μεγέθους ρεζέρβα), συνεχίζοντας την παράδοση του οικογενειακού. Οι 4 επιβάτες θα καθίσουν με εντυπωσιακή άνεση (λόγω του υψηλού τούνελ μετάδοσης, ένας 5ος επιβάτης θα ζοριστεί), ενώ η premium αύρα είναι διάχυτη.
Skoda Octavia Grand Coupe 2.0 TDI 150 PS DSG7: Απόλαυση με πρωθυπουργική άνεση!
Σαλόνι καλύτερο από σπιτιού
Όπως και στην diesel εκδοχή, έτσι και εδώ, η ατμόσφαιρα της καμπίνας με την ευρυχωρία, τα μαλακά υλικά και το ψηφιακό καντράν των 10.25 ιντσών είναι premium. Φυσικά κέντρο ελέγχου παραμένει η οθόνη αφής των 10 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό, πάνω από μία ευθεία οριζόντια γραμμή αφής για την ρύθμιση του ήχου. Το τιμόνι αποτελεί τη νέα τάση της τσέχικης φίρμας με μόνο δύο ακτίνες, ενώ αξίζει να αναφέρουμε πως υπάρχουν μέχρι και ειδικές θήκες για τα smartphones στις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων.
Κινητήρας αστικός με κατανάλωση στα 6.9λτ./100χλμ.
Ο 1.500άρης TSI των 150 ίππων και 250 Nmροπής του ομίλου, ταιριάζει γάντι στη νέα Octavia, την οποία κινεί και με ευκολία και με οικονομία. Το εντυπωσιακό στοιχείο είναι πως με το πρόγραμμα παραμετροποίησης της οδήγησης αλλάζει άρδην η απόκριση του κινητήρα και κατά συνέπεια η κατανάλωση, έχοντας κάθε φορά ένα σύνολο ανάλογα με τις ανάγκες σας. Είστε στην κίνηση; ECO και κατανάλωση στα 5λίτρα/100χλμ. Είστε στην εθνική αριστερή λωρίδα; Sport και «καταπίνει» τα χιλιόμετρα με 6.8 λίτρα/100χλμ. και αρκετό γκάζι για προσπεράσεις. Σε Normal συνθήκες το 0-100 έρχεται σε 8.2 δευτ. ενώ η τελική ξεπερνά τα 230χλμ./ώρα με τις εκπομπές καυσαερίων να είναι στα 111γρ./χλμ. Εδώ να σημειώσουμε πως το μοντέλο των φωτογραφιών ήταν με 6άρι χειροκίνητο σασμάν, ενώ standard είναι και η τεχνολογία απενεργοποίησης 2 κυλίνδρων, πρωταγωνίστρια στην τόσο καλή κατανάλωση.
Πασάς στον δρόμο
Αρκετά βελτιωμένη με την προηγούμενη γενιά, είναι εντυπωσιακά σταθερή στις ευθείες και απόλυτα ανεπηρέαστη από τους πλευρικούς ανέμους. Παρά τη μαλακή ανάρτηση δεν επιτρέπει τις μεγάλες κλίσεις στις στροφές, ενώ οι μεγάλες διαστάσεις του αυτοκινήτου μεταφέρουν αργά τις όποιες
αντιδράσεις, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει άγχος. Την ανάρτηση περισσότερο θα την ακούσετε σε εγκάρσιες κακοτεχνίες παρά θα την νιώσετε ( καθώς σημαντική δουλειά κάνουν και τα καθίσματα) ενώ το μόνο που χρειάζεται συνήθεια είναι η μικρή ορατότητα από το πίσω κεκλιμένο παρμπρίζ. Βέβαια για αυτό υπάρχει η κάμερα, ενώ τέλος να δώσουμε τα εύσημα και για το αυτόματο φρενάρισμα καθώς την μία φορά που χρειάστηκε, δούλεψε άψογα.
Εν κατακλείδι
Η βενζινοκίνητη έκδοση με τους 150 ίππους ξεκλειδώνει και τις αστικές μετακινήσεις, παρέχοντας παράλληλα ανέσεις λιμουζίνας. Το ερώτημα δεν είναι εάν η Octavia είναι καλή. Το ερώτημα είναι ποιο χρώμα της πάει περισσότερο.