Ανησυχίες εκφράζουν ορισμένοι οδηγοί, σχετικά με το πόσο ασφαλής είναι η νέα πίστα που κατασκευάστηκε για το Γκραν Πρι Σαουδικής Αραβίας.
Το Γκραν Πρι ξεκινάει σήμερα, Παρασκευή 3 Δεκεμβρίου, οπότε οι οδηγοί την προηγούμενη μέρα έχουν κάνει το γύρο της πίστας περπατώντας και έχουν δει κάθε εκατοστό της αγωνιστικής διαδρομής.
Τις πιο έντονες ανησυχίες εξέφρασαν οι Carlos Sainz (Ferrari) και Pierre Gasly (AlphaTauri).
Η πίστα της Τζέντα είναι η δεύτερη ταχύτερη σε όλο το πρωτάθλημα, τουλάχιστον με βάση τα όσα δείχνουν οι προσομοιώσεις, πίσω μόνο από τη Μόντσα. Η μέση ταχύτητα αναμένεται να είναι πάνω από τα 250 χλμ./ώρα. Η πίστα έχει 27 στροφές, αν και πολλές από αυτές είναι μικρές ή ανοιχτές καμπές που οι οδηγοί θα τις παίρνουν τέρμα γκάζι, όμως το βασικό πρόβλημα είναι οι τοίχοι.
Δεδομένου ότι πρόκειται για σιρκουί πόλης δεν υπάρχουν μεγάλες έξοδοι διαφυγής, κομμάτια με χορτάρι ή αμμοπαγίδες. Από εδώ ξεκινάνε οι ανησυχίες των οδηγών. Αν κάποιος χάσει τον έλεγχο, ο τοίχος στον οποίο θα χτυπήσει θα κάνει το μονοθέσιο να επιστρέψει στην πίστα και έτσι θα βρεθεί στην πορεία όσων ακολουθούν.
Ο Sainz δήλωσε ότι σε κουβέντα που έγινε ανάμεσα στους οδηγούς, το θέμα που αναφέρθηκε είναι ότι οι κριτές και τα συστήματα ασφαλείας της FIA θα πρέπει να λειτουργούν ταχύτερα από ποτέ. Ο λόγος είναι ότι αν συμβεί ένα ατύχημα λίγα δευτερόλεπτα μπροστά από τον οδηγό, η χάραξη της πίστας είναι τέτοια που εκείνος θα κινείται με 250+χλμ./ώρα, όμως δε θα μπορεί να δει τρεις στροφές μπροστά, άρα δε θα ξέρει ότι πρέπει να φρενάρει.
Δείτε ακόμα
Παρόμοιες ανησυχίες εξέφρασε και ο Gasly, με τον Γάλλο να αναφέρει ότι σίγουρα το αγωνιστικό τριήμερο οι άνθρωποι της πίστας θα είναι σχεδόν μόνιμα απασχολημένοι, ώστε να είναι βέβαιοι πως θα υπάρξει αρκετά γρήγορη αντίδραση σε πιθανό περιστατικό.
Παρά τα παραπάνω, ο Sainz δεν παρέλειψε να πει ότι ουσιαστικά η συγκεκριμένη πίστα είναι σε γενικές γραμμές αυτό που ζητούσαν εδώ και καιρό οι οδηγοί. Δηλαδή μία διαδρομή η οποία συνδυάζει γρήγορες στροφές και περιορισμένες εξόδους διαφυγής, ώστε να πιέσουν για να πάρουν το μέγιστο από το μονοθέσιο, αλλά χωρίς να υπάρχει η δυνατότητα να κινηθούν εκτός των ορίων της πίστας κερδίζοντας πλεονέκτημα.
Πρόκειται, λοιπόν, για ένα πείραμα ώστε να φανεί αν μία τέτοια προσέγγιση μπορεί να λειτουργήσει για τους οδηγούς, για το θέαμα, αλλά και σε επίπεδο ασφάλειας.
Άλλωστε η Σαουδική Αραβία χτίζει ήδη μία άλλη πίστα με την ονομασία Qiddiya στο Ριάντ, οπότε αν το πείραμα της χάραξης στην Τζέντα δεν είναι επιτυχημένο, θα έχει εναλλακτική.