Οι λάτρεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού και πιο συγκεκριμένα της Formula 1, (τελευταία έχει γίνει άνοιγμα και στο WRC) σίγουρα δε θα τους έχει ξεφύγει από την αντίληψή τους τα διάφορα ρολόγια που «κοσμούν» τον καρπό των οδηγών. Μάλιστα όταν «τρέχουν» στρυμωγμένοι στο κόκπιτ η φωτογραφία στο γάντι «παίζει» το ρόλο του ρολογιού.
Ρολόι και αγώνες αυτοκινήτου, έννοιες απόλυτα συνυφασμένες, όπου εκτός από τους οδηγούς και τα μονοθέσια τα λογότυπά τους υπάρχουν και κατά μήκος σε διάφορες πίστες. Και να πως μπαίνετε στον πειρασμό να αγοράσετε ένα ίδιο ρολόι με αυτό του Hamilton, του Sainz, του Verstappen, ακόμα του Loeb ή του Ogier.
Mάλιστα φέτος στο παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1, εννέα στις δέκα ομάδες έχουν μεταξύ των χορηγών και εταιρία ρολογιών. Εξαίρεση η Alfa Romeo καθώς είναι η μόνη ομάδα φέτος που οι δύο οδηγοί εμφανίζεται με «άδειους» καρπούς.
Από τις αρχές του 19ου αιώνα, τότε που ξεκίνησαν οι αγώνες αυτοκινήτων, τα ρολόγια και ο μηχανοκίνητος αθλητισμός είχαν κοινή πορεία. Στους πρώτους αγώνες που έγιναν, χρησιμοποιήθηκαν χρονογράφοι τσέπης, οι οποίοι είχαν φτιαχτεί για τις ιπποδρομίες. Όταν οι αγώνες ξεκίνησαν να αποκτούν μεγάλο κοινό, η βιομηχανία ρολογιών δούλεψε σκληρά ώστε να παραμείνει στο προσκήνιο και να συμβαδίσει με την εξέλιξη της τεχνολογίας, η οποία στον μηχανοκίνητο αθλητισμό είναι ραγδαία τις τελευταίες δεκαετίες.
Η Heuer (το TAG προστέθηκε αργότερα) ήταν το πρώτο μεγάλο όνομα στους αγώνες αυτοκινήτου. Ξεκίνησε τη δεκαετία του ’30, φτιάχνοντας χρονόμετρα για τα ράλι τα οποία στηρίζονταν στο ταμπλό και αργότερα χρονογράφους καρπού που ήταν δημοφιλείς στους οδηγούς αγώνων στη δεκαετία του ’50 και του ’60.
Αργότερα η Rolex, άρχισε να ασχολείται επίσης με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και μάλιστα περισσότερο από κάθε άλλη εταιρία. Χορηγεί την πίστα Daytona Speedway από τα τέλη της δεκαετίας του ’50. Μάλιστα από το 2013 είναι ο χορηγός τίτλου της Fοrmula 1, γι’ αυτό και βλέπουμε τα ρολόγια και τα λογότυπά της να βρίσκονται σε κάθε περίοπτη θέση σε όλες τις πίστες όπου γίνεται αγώνας.
Οι καρποί των οδηγών συχνά κοσμούνται από ακριβά και περίτεχνα ρολόγια στα οποία πολλές φορές ο τηλεοπτικός φακός κάνει κοντινά πλάνα. Σε πολλές περιπτώσεις δεν είναι υπερβολή πως συγκεκριμένα ρολόγια έχουν την ίδια αξία, ίσως και μεγαλύτερη, από μία Ferrari ή μία McLaren.
Υπάρχουν ειδικές εκδόσεις ρολογιών οι οποίες έχουν μετατραπεί ως το απόλυτο εμπορικό προϊόν της Formula 1.
Άλλωστε να μην ξεχνάμε πως το ρολόι είναι από τα λίγα (μπορεί και το μόνο) κοσμήματα ενός άνδρα.