Η Peugeot με το πρωτότυπο 9Χ8 ετοιμάζεται για την επιστροφή της στο παγκόσμιο πρωτάθλημα αντοχής, που στο πρόγραμμα συμπεριλαμβάνεται και ένας από τους πιο φημισμένους αγώνες του πλανήτη, οι 24 Ώρες του Λε Μαν.
Ο πρώτο κύκλος δοκιμών έγινε στην ισπανική πίστα της Αραγονίας, όπου το πρωτότυπο έγραψε τα πρώτα χλμ. με τους αεροδυναμιστές και τους τεχνικούς να δίνουν έμφαση στα αεροδυναμικά βοηθήματα της «ουράς».
Σύμφωνα με τον Jean Marc Finot, υπεύθυνο των αγωνιστικών δραστηριοτήτων της Stellantis, η Peugeot δε θα λάβει μέρος στην πρεμιέρα του πρωταθλήματος, στα 1.000 Μίλια του Σέμπρινγκ, καθώς σύμφωνα με τον Finot, η παρουσία της Peugeot θα είναι σύμφωνα με το πρόγραμμα ανάπτυξης του αυτοκινήτου που βασίζεται σε τρείς πυλώνες, προετοιμασία, αξιοπιστία, ανταγωνιστικότητα.
Μετά την πρεμιέρα στην πίστα της Αμερικής 18 Μαρτίου, ακολουθούν οι 6 ώρες του Σπα στο Βέλγιο 7 Μαΐου, αγώνας που η Peugeot στοχεύει να είναι έτοιμη για τη συμμετοχή της, ενώ στις 11/12 Ιουνίου είναι προγραμματισμένες οι 24 Ώρες του Λε Μαν, όπου είναι ο αγώνας-γιορτή του πρωταθλήματος με την Peugeot να έχει ως στόχο το πρώτο σκαλί του βάθρου, όπως ανέβηκε το 1992 με το 905 αλλά και το 1993 με το 908.
Το 2022 η Peugeot με το 9Χ8 «κατεβαίνει» υβριδικά στο τερέν, καθώς το αυτοκίνητο θα φέρει κινητήρα V6 2.6 λίτρων απόδοσης 680 ίππων μεταδίδοντας την κίνηση στον πίσω άξονα και θα συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα 200 kW (272 ίππων) τοποθετημένο στον μπροστινό άξονα.
Το πιο εντυπωσιακό πάντως στο 9Χ8 είναι το καινοτόμο τοποθετημένο κατά μήκος «φτερό» που διατρέχει το αμάξωμα, ενώ απουσιάζει η χαρακτηριστική αεροτομή στο πίσω μέρος.
Για αυτόν ακριβώς το λόγο οδηγοί, αεροδυναμιστές, τεχνικοί περνούν πολλές ώρες μπροστά από τον προσομοιωτή αναλύοντας τα δεδομένα που συνέλεξαν από την πίστα της Ισπανίας