Όλες οι εργοστασιακές ομάδες που συμμετέχουν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι ήρθαν στην Ελλάδα για δοκιμές, προκειμένου να προετοιμαστούν όσο τον δυνατόν καλύτερα για το Ράλι Ακρόπολις. Ας με ξεχνάμε, πως ο Εθνικός μας αγώνας ξεκινά την επόμενη Πέμπτη στις 8 Σεπτεμβρίου.
Την αρχή έκανε η ομάδα της Skoda, που ήρθε στη χώρα μας για δοκιμές εξέλιξης του νέου τους όπλου, του Fabia RS Rally 2. Στα πηδάλια ήταν, ο μόνιμος δοκιμαστής πλέον της τσέχικης ομάδας, Κρις Μικ.
Τη σκυτάλη των δοκιμών πήρε η ομάδα της Toyota. Οι δοκιμές είχαν οργανωθεί σε παλιές ακροπολικές ειδικές, όπως οι, Καρούτες, η Λειβαδιά και η Καλοσκοπή. Να θυμίσουμε εδώ, ότι δεν επιτρέπεται να δοκιμάσουν τα αγωνιστικά τους σε ειδικές διαδρομές, οι οποίες χρησιμοποιούνται στον αγώνα, μόνο σε παλιές ή και νέες ειδικές διαδρομές μπορούν να κάνουν τις δοκιμές τους, όλοι οι αγωνιζόμενοι, που συμμετέχουν στο ράλι, χωρίς καμία εξαίρεση, αρκεί αυτοί οι δρόμοι να μην συμπεριλαμβάνονται στο πρόγραμμα του αγώνα. Πρώτος ξεκίνησε τις δοκιμές με το Yaris Rally 1, o Έβανς. Ο Ουαλός δεν αντιμετώπισε σχεδόν κανένα πρόβλημα, πέρα από τις καταιγίδες, που συνόδεψαν τις δοκιμές του για μεγάλο διάστημα της ημέρας, κάποιες αγελάδες, που καθυστέρησαν τα περάσματά του, όπως και κάποιους ανεγκέφαλους θεατές, οι οποίοι στέκονταν σε λάθος σημεία.
Τη δεύτερη μέρα ανέλαβε ο Λάπι να οδηγήσει. Ο Φινλανδός είχε τη …στιγμή του, όταν και έφυγε σε γκρέμι στην ειδική διαδρομή Καρούτες. Οι δοκιμές κόπηκαν απότομα και το Yaris μεταφέρθηκε στην Ιτέα, όπου ήταν κι η έδρα των δοκιμών τους. Ολη την επόμενη μέρα οι μηχανικοί προσπαθούσαν να συνεφέρουν το αυτοκίνητο για να μπορέσουν να ολοκληρώσουν το πρόγραμμα των δοκιμών. Το αυτοκίνητο ετοιμάστηκε και πλέον ο Ροβάνπερα,που είχε καταφθάσει ολοκήρωσε – με θεαματικό όπως αναφέρθηκε τρόπο- το πρόγραμμα του και με μια μέρα καθυστέρηση. Ο Κάλε έκανε δοκιμές στην Καλλοσκποπή. Την τελευταία μέρα οδήγησε ο Κατσούτα. Ο Ιάπωνας είχε και αυτός έξοδο- πρόβλημα με τα φρένα του Yaris, και οι δοκιμές της Toyota έλαβαν τέλος, πρόωρα.
Σχεδόν ταυτόχρονα, με τις δοκιμές της Toyota, ξεκίνησαν με έδρα το Λουτράκι οι δοκιμές της Ford. O Λεμπ έκανε την αρχή στην ειδική διαδρομή του shakedown στο Λουτράκι. Ο 9 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Ράλι, είχε κι αυτός την άτυχη στιγμή του, όταν ένα πρόβλημα στα φρένα, τον ανάγκασε να βγάλει το αυτοκίνητο από το δρόμο. Το αυτοκίνητο δεν είχε ζημιά- εκτός από το πρόβλημα με τα φρένα- κι ο Λεμπ συνέχισε τη μέρα του, δοκιμάζοντας το Puma Rally1 της Ford Μ-Sport. Τη δεύτερη μέρα οδήγησε ο Γκρίνσμιθ, ενώ σήμερα δοκιμάζει, στην ειδική διαδρομή Εξαμίλια, ο Γκρέγκ Μπριν. Το Puma, περίπου στη μέση της ημέρας παρουσίασε κάποιο πρόβλημα -μάλλον με τα ηλεκτρικά. Και μια ευχάριστη νότα: ο συνοδηγός του Μπριν, ο Πολ Νάιγκλ έχει, σήμερα ,τα γενέθλιά του -κλείνει τα 44 του χρόνια.
Η ομάδα της Hyundai δεν γινόταν να λείπει από τις δοκιμές στα ελληνικά βουνά. Η αρχή έγινε με τον Τάνακ να οδηγεί το i20 του, στην ειδική διαδρομή Δροσοχώρι. Χαρακτηριστικό, από τα περάσματα του, ήταν η αργή συχνότητα με την οποία περνούσε -ελάχιστα περάσματα. Να δείτε, που κάτι ετοιμάζει ο δαιμόνιος Εσθονός. Ο Τιερί Νεβίλ ανέλαβε τα πηδάλια του i20, μετά τον Τάνακ και οδήγησε στην ειδική Δροσοχώρι, ενώ ο Σόρδο θα έκλεινε, σήμερα, τις δοκιμές για την κορεάτικη ομάδα, στην ειδική διαδρομή Στείρι.
Ο εθνικός μας αγώνας, λοιπόν, ξεκινά την ερχόμενη εβδομάδα (8-11Σεπτεμβρίου). Το Ράλι Ακρόπολις είναι, πλέον, προ των πυλών. Οι ομάδες ολοκλήρωσαν τις δοκιμές τους, πήραν τα δεδομένα τους, από τους σκληροτράχηλους δρόμους των βουνών μας και ετοιμάζουν τα αυτοκίνητά τους για να αγωνιστούν επί ελληνικού εδάφους. Μείνετε συντονισμένοι!