Στην Αμερική ένα νέο παράδοξο στατιστικό έρχεται να ταράξει και τα νερά της αυτοκίνησης. Την δύσκολη χρονιά του 2020 με τα απανωτά lockdowns, οι Αμερικάνοι οδήγησαν κατά 13% λιγότερα μίλια (κατά μέσο όρο), ενώ παράλληλα έστειλαν για ανακύκλωση τα 5% του συνολικού στόλου των αυτοκινήτων της χώρας. (15.000.000 οχήματα περίπου)
Κάτι τέτοιο θεωρητικά θα έπρεπε να μειώσει το μέσο όρο ηλικίας των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν σωστά; Καθώς πολλά παλιά μοντέλα αποσύρθηκαν.
Παραδόξως όμως συνέβη το αντίθετο. Γιατί;
Οι τιμές των νέων αυτοκινήτων ανέβηκαν στα ύψη και οι περισσότεροι πολίτες με την αβεβαιότητα της πανδημίας δεν τόλμησαν ένα τέτοιο ρίσκο. Αντιθέτως, προχώρησαν στην αγορά ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου αρκετά μεγάλης επίσης ηλικίας και σε συνδυασμό με τα λιγότερα διανυόμενα μίλια αλλά και τις ελλείψεις σε τσιπ (που μείωσαν την παραγωγή και προσφορά φθηνών νέων μοντέλων) οι Η.Π.Α πλέον έχουν τον γηραιότερο στόλο στα 12.1 χρόνια.
Πώς αύξησε τη χωρητικότητα των επιβατών της η ανανεωμένη Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe;
Τί συμβαίνει με την Ευρώπη και την Ελλάδα;
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, ενώ ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων στην Ευρώπη, αγγίζει τα 10.7 έτη, στην Ελλάδα ο στόλος έχει μ.ο. τα 15.7, τοποθετώντας μας στην 22η θέση, με ελάχιστες χώρες να έχουν πιο γερασμένο στόλο.
Στην 1η θέση βρίσκεται η Μεγάλη Βρετανία, οι κάτοικοι της οποίας έχουν την δυνατότητα και αλλάζουν αυτοκίνητο κάθε 8 έτη, με την Αυστρία να ακολουθεί στα 8.2 και την Ιρλανδία στα 8.4 έτη.
Την πρώτη 12άδα που κυμαίνεται από τα 8 έως και τα 10.6 έτη αποτελούν αποκλειστικά χώρες την Β.Ευρώπης, ενώ κάτω από την Ελλάδα είναι μόνο οι Ρουμανία (16.3 έτη), Εσθονία (16.7 έτη) και Λιθουανία (16.9 έτη).
Δείτε τον πίνακα που ακολουθεί.