Μία τυπική αλλαγή δίσκο-πλατό ξεκινά από τα 220 ευρώ και μπορεί να φτάσει ακόμα και σε τετραψήφια νούμερα. Είτε είσαι νέος οδηγός, είτε ιδιαίτερα έμπειρος, σου παραθέτουμε μερικά tips που θα σε βοηθήσουν να διατηρήσεις το συμπλέκτη σου σε άψογη κατάσταση. Όπως όλα τα μηχανικά μέρη, κάποια στιγμή και το σασμάν θα χρειαστεί μία επισκευή. Όμως εάν ακολουθήσετε τις παρακάτω απλές συμβουλές, σίγουρα θα αργήσετε πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα, μέχρι να βάλετε το χέρι στη… τσέπη.
Χειροκίνητα κιβώτια: Το ξέρουμε ότι ο λεβιές είναι στο τέλειο σημείο για να ξεκουράζετε το χέρι σας, όμως μην το κάνετε. Ακόμα και αν απλά ακουμπάτε τον λεβιέ (χωρίς να αλλάζετε ταχύτητα), ασκείτε ασυναίσθητα πίεση, με αποτέλεσμα να μειώνετε την ζωή του. Το ίδιο κακό προκαλείτε όταν είστε στο φανάρι και κρατάτε “μέσα” ταχύτητα με πατημένο το συμπλέκτη. Παραμείνετε με “νεκρά” και μόλις ανάψει πράσινο, τότε προχωρήστε σε ταχύτητα, εξάλλου όσο έτοιμοι και να είστε, πάντα θα υπάρχει κάποιος βιαστικός που θα σας κορνάρει. Με την ίδια λογική, δεν έχουμε την παραμικρή επαφή με το πεντάλ του συμπλέκτη, εάν δεν αλλάζουμε ταχύτητα. Όπως με το χέρι, έτσι και με το πόδι, ακόμα και αν απλά ακουμπάμε, το βάρος κάνει τη ζημιά, χωρίς καν να το παίρνετε χαμπάρι. Επαφή λοιπόν με λεβιέ και πεντάλ, μόνο όσο αλλάζουμε ταχύτητα, και εκκίνηση σε ανηφόρα με την βοήθεια του χειρόφρενου.
Αυτόματο κιβώτιο: Όπως όλα δείχνουν τα αυτόματα κιβώτια θα αντικαταστήσουν σταδιακά σχεδόν όλα τα χειροκίνητα, για αυτό καλό είναι να εξοικειωνόμαστε με τις λειτουργίες του. Ο κυριότερος κανόνας εδώ, είναι να μην αλλάζετε από D σε R και το αντίστροφο, ενώ το αυτοκίνητο είναι (έστω και με ελάχιστα χιλιόμετρα) σε κίνηση. Ακόμη, δεν βάζουμε “νεκρά” περιμένοντας στο φανάρι και σίγουρα εάν είμαστε εν κινήσει, ενώ η θέση “P” επιλέγεται μόνο όταν το όχημα έχει μηδενικά χιλιόμετρα κίνησης. Φερθείτε με ευγένεια στο αυτόματο σασμάν σας, καθώς η επισκευή του είναι εντυπωσιακά πιο κοστοβόρα από αυτή ενός χειροκίνητου.
Ενδείξεις που φωνάζουν πως κάτι δεν πάει καλά : Σίγουρα μηχανικοί δεν είμαστε όλοι, όμως εάν παρατηρήσετε κάτι από τα παρακάτω, ίσως θα πρέπει να απευθυνθείτε σε έναν ειδικό. Αρχικά, εάν δυσκολεύονται οι ταχύτητες (κυρίως 1η και όπισθεν) να κουμπώσουν, είναι το πρώτο σημάδι, ενώ κάτι σαν ειδοποίηση είναι και ο μόνιμος θόρυβος ενώ έχετε “νεκρά”. Φυσικά, το πιο χαρακτηριστικό όλων, είναι η ιδιαίτερη μυρωδιά καμένου που ακολουθείται από την υπερθέρμανση του συστήματος και του υγρού μετάδοσης., εάν ζορίσετε πολύ το σύστημα ανεβάζοντας στροφές κατά την ημισύμπλεξη.