Είναι τόσες πολλές οι γνώμες και οι απόψεις των ειδικών για τις κάμερες ελέγχου στους δρόμους της Αθήνας και όχι μόνο, που σίγουρα με κάποιους θα συμφωνήσουμε, με κάποιους θα διαφωνήσουμε.
Επειδή στην Ελλάδα από τους περισσότερους οδηγούς λείπει η παιδεία, κάτι που κατά την άποψή μας ξεκινάει από τα σχολεία -στη χώρα μας δεν υπάρχει αυτό το μάθημα, σε αντίθεση με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες-, το καλό με τις κάμερες είναι ότι θα αναγκασθούν να συνετισθούν υποχρεωτικά οι κατ’ εξακολούθηση παραβάτες.
Τη βεβαιωθείσα παράβαση δεν θα μπορεί να την αμφισβητήσει ο παραβάτης, αφού το βίντεο από την κάμερα θα είναι ο αδιάψευστος μάρτυρας.
Άρα, τα καλά νέα είναι ότι επιτέλους θα υπάρχει μεγαλύτερος έλεγχος, και μάλιστα ηλεκτρονικός, στους δρόμους από τις κάμερες ελέγχου. Θα εντοπίζονται οι απείθαρχοι οδηγοί και να είστε σίγουροι ότι θα μειωθούν τα τροχαία ατυχήματα. Θα μειωθεί ο ανθρώπινος πόνος, θα έχουμε λιγότερους νεκρούς και λιγότερους τραυματίες. Ταυτόχρονα θα μειωθούν αρκετά εκατομμύρια ευρώ από αυτά που δαπανώνται ετησίως για τα νοσήλια που οφείλονται στα τροχαία ατυχήματα.
Με τη χρήση των καμερών, που σύντομα θα λειτουργούν, θα εντοπίζονται πιο γρήγορα οι παραβάτες οδηγοί. Οι περισσότεροι παραβάτες περνούν τον ερυθρό σηματοδότη, ενώ άλλοι έχουν παρεξηγήσει τη σωστή έννοια του STOP στις διασταυρώσεις. Θα τοποθετηθούν 39 κάμερες για τον ΟΑΣΑ και άλλες 1.316 κάμερες ελέγχου παραβάσεων και ασφάλειας. Τα 708 σημεία θα είναι στην Αττική.
Φυσικά και επικροτούμε τη χρήση των ηλεκτρονικών μέσων παρακολούθησης των οχημάτων ειδικά σε σημεία κλειδιά -όπως γίνεται σε όλες τις προηγμένες χώρες-, γιατί οι οδηγοί αναγκαστικά θα πειθαρχήσουν μετά τα δυο τρία πρώτα πρόστιμα. Πρόστιμα που κανένας δεν θα μπορεί ούτε να αμφισβητήσει αλλά ούτε και να γλιτώσει, γιατί η διαδικασία θα είναι απλή και γρήγορη.
Ο παραβάτης θα ενημερώνεται με μήνυμα στο κινητό του για την παράβαση που έκανε στο συγκεκριμένο σημείο και για το αντίστοιχο χρηματικό πρόστιμο. Ταυτόχρονα το πρόστιμο θα στέλνεται μέσω του ΑΦΜ στην Εφορία. Πολύ απλά και πολύ γρήγορα.
Μη νομίζετε ότι η Ελλάδα κάνει κάτι ριζοσπαστικό με τις κάμερες ασφαλείας. Στο Λονδίνο, στο Παρίσι, στη Βιέννη, στο Βερολίνο ή στις Βρυξέλλες το σύστημα αυτό καταγραφής των παραβάσεων με τις κάμερες λειτουργεί εδώ και δεκαετίες.
Ο πολίτης βέβαια έχει δικαίωμα να αμφισβητήσει την παράβαση. Αλλά να είστε σίγουροι ότι θα χάσει. Οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές δεν κάνουν λάθη. Πριν από δέκα χρόνια, για να τυπωθεί το φιλμάκι στο Λονδίνο κόστιζε 100 λίρες. Εδώ δεν ξέρουμε πόσο θα κοστίζει η αμφισβήτηση.
Συμφωνούμε σε όλα, αλλά διαφωνούμε στα όρια ταχύτητας. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι πρέπει να μειωθούν ακόμη περισσότερο στις κατοικημένες περιοχές. Συμφωνούμε το 50 να γίνει 30 ή 40 στις περιοχές όπου υπάρχουν σχολεία. Και προτείνουμε να αυξηθούν τα όρια ταχύτητας στους δρόμους που έχουν και προστατευτικά κιγκλιδώματα αλλά και διαχωριστές νησίδες. Το 50 όριο είναι παγίδα. Το κράτος σε κάνει παραβάτη. Ας αναθεωρήσουμε τα όρια ταχύτητας σε δρόμους που είναι ασφαλείς.
Θα πρέπει ακόμη να γίνουν έντονες οι διαγραμμίσεις, αφού τα καινούργια αυτοκίνητα «διαβάζουν» τον δρόμο και προστατεύουν τους οδηγούς από τα λάθη. Θα πρέπει ακόμη σε εκατοντάδες φανάρια να επαναπροσδιορισθεί ο χρόνος διέλευσης. Παρατηρείται σε κομβικά σημεία, εκεί που περιμένουν στην ουρά 50 αυτοκίνητα, να προλαβαίνουν να περάσουν μόνο τέσσερα ή πέντε. Συνήθως περνούν με κόκκινο άλλα τρία.
Θα επανέλθουμε στο θέμα αυτό όταν αρχίσουν να λειτουργούν οι κάμερες ελέγχου. Μέχρι τότε προτείνουμε το κράτος να λάβει πολλά πράγματα υπόψη και να μην παραμένει σε νομοθεσίες που είχαν αποφασισθεί πριν από 20 χρόνια.
Πρώτα το κράτος πρέπει να συγχρονισθεί με τα σημερινά δεδομένα και να σεβαστεί τους πολίτες και μετά να απαιτήσει από τους οδηγούς να σεβαστούν τον ΚΟΚ.