Η Formula 1 είναι ένα άθλημα πολλών εκατομμυρίων ή ακόμα και δισεκατομμυρίων δολαρίων, όπου οι χορηγοί δαπανούν τεράστια ποσά προκειμένου να έχουν παρουσία εκεί και να προβάλλονται μέσω των ομάδων, όμως ποιες είναι οι δέκα επιχειρήσεις που ξόδεψαν τα περισσότερα δολάρια την προηγούμενη δεκαετία; Ποιες ομάδες είδαν τα ταμεία τους να γεμίζουν με φρέσκο χρήμα;
Στο πρώτο μέρος άκολουθούν οι χορηγοί που βρίσκονται στις θέσεις 10 έως 6 στη σχετική λίστα, ενώ στο δεύτερο θα φτάσουμε στην κορυφή.
Ξεκινώντας από τη δέκατη θέση, συναντάμε τις Claro/Telcel/Telmex με 218 εκατομμύρια δολάρια. Στην ουσία πρόκειται για μία εταιρεία καθώς και οι τρεις ανήκουν στον Μεξικανό δισεκατομμυριούχο Carlos Slim, ο οποίος από το 2010 μέχρι και το 2013 ήταν ο πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο. Ο Sim δεν είχε συγκεκριμένη ομάδα την οποία χορηγούσε, αλλά κατηύθυνε τα χρήματά του σε όποια αγωνίζονταν οι Μεξικανοί οδηγοί Sergio Perez και Esteban Gutierrez. Πρόκειται για τις Force India, Racing Point, Sauber, Alfa Romeo, αλλά και τη Ferrari. Όσο ήταν στη Haas ο Gutierrez είχε την Telcel στη στολή του, όμως η ονομασία δεν μπήκε ποτέ στο μονοθέσιο.
Δείτε ακόμα
Ένατη στη λίστα είναι η εταιρεία λιπαντικών Mobil 1 με 237 εκατομμύρια δολάρια. Η πιο γνωστή συνεργασία της ήταν εκείνη με τη McLaren η οποία είχε ξεκινήσει από το 1995 και σταμάτησε το 2016. Από το 2017 τα σήματά της μπαίνουν στο μονοθέσιο των “ταύρων” και της Toro Rosso (η οποία μετονομάστηκε to 2020 σε AlphaTauri) όμως από το 2009 μέχρι και το 2013 προμήθευε και τη Force India. Εκτός από τις συνεργασίες με ομάδες, η Mobil 1 είχε πολλές φορές παρουσία ως χορηγός σε κάποιο Γκραν Πρι.
Πηγαίνοντας στην όγδοη θέση βρίσκουμε ακόμα έναν χορηγό που συνέδεσε το όνομά του με τη McLaren. Πρόκειται για την εταιρεία τηλεπικοινωνιών Vodafone, η οποία στη δεύτερη δεκαετία του αιώνα μας δαπάνησε 299 εκατομμύρια δολάρια στη Formula 1. Αν και πρόκειται για ποσό ιδιαίτερα μεγάλο, γίνεται ακόμα μεγαλύτερο αν σκεφτούμε ότι η συνεργασία με τη βρετανική ομάδα σταμάτησε με την ολοκλήρωση της σεζόν του 2013. Βέβαια, εκτός από την τοποθέτηση των σημάτων της στο μονοθέσιο της McLaren, η Vodafone ήταν χορηγός και σε αρκετούς αγώνες.
Με λίγα εκατομμύρια περισσότερα, η Rolex είναι η επιχείρηση που βρίσκεται στην έβδομη θέση, καθώς από το 2013 που ανέλαβε τη χρονομέτρηση των μονοθεσίων, δαπάνησε 327 εκατομμύρια δολάρια στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Το σήμα της ελβετικής μάρκας πολυτελών ρολογιών το βλέπουμε σε όλες τις περιόδους ενός αγωνιστικού τριημέρου, καθώς η κίνηση των δεικτών στην κάθε φορά κατάλληλη ένδειξη, σηματοδοτεί την έναρξη της αγωνιστικής δράσης. Επιπλέον, οι Ελβετοί τοποθετούν διαφημιστικές πινακίδες σε διάφορα σημεία της πίστας.
Μικρή είναι και η διαφορά της Infiniti, η οποία με 345 εκατομμύρια δολάρια, καταλαμβάνει την έκτη θέση. Η πορεία της Infiniti είναι κάπως ιδιαίτερη. Αρχικά να αναφέρουμε ότι ως κατασκευαστής αυτοκινήτων ανήκει στη Nissan, όντας το πολυτελές παρακλάδι της. Έχουμε, λοιπόν, τα παρακάτω δεδομένα. Οι Nissan και Renault έχουν μακροχρόνια συνεργασία μέσω της συμμαχίας που υπάρχει ανάμεσά τους, ενώ μέχρι και το 2015 η μοναδική εμπλοκή της συμμαχίας με τη Formula 1 ήταν η προμήθεια κινητήρων στους “ταύρους”, οπότε η ομάδα αντιμετωπιζόταν κάπως σαν εργοστασιακή συμμετοχή. Έτσι, μέσω των δεσμών Nissan και Renault, βρέθηκε η Infiniti να είναι χορηγός τίτλου στα μονοθέσια που έχει σχεδιάσει ο Andrian Newey. Από το 2016 αυτό άλλαξε, καθώς οι Γάλλοι απέκτησαν και πάλι δική τους ομάδα, οπότε η Infiniti μετακόμισε στα κίτρινα μονοθέσια.
Στο δεύτερο μέρος θα δούμε τις πέντε εταιρείες που έβαλαν πολύ βαθιά το χέρι στην τσέπη. Ποια είναι στην κορυφή; Αρκούν τα λεφτά για να έρθει κάποιος τίτλος; Πώς γίνεται μια εταιρεία να πληρώνει χορηγία, αλλά το όνομά της να μην είναι σε κανένα σημείο του μονοθεσίου;