Με τους χορηγούς να είναι ένα από τα σημαντικότερα κομμάτια της Formula 1, καθώς πρόκειται για ένα σπορ με πάρα πολύ μεγάλα έξοδα, έχει ενδιαφέρον ποιες ήταν οι εταιρείες που ξόδεψαν τα περισσότερα τη δεκαετία που μας πέρασε.
Έτσι, μετά το πρώτο μέρος στο οποίο καταγράψαμε εκείνους τους χορηγούς που βρίσκονται στις έξι έως δέκα, πάμε να δούμε και εκείνους που βρίσκονται στην πρώτη πεντάδα.
Ξεκινώντας από την πέμπτη θέση βρίσκουμε την Pirelli, η οποία έχει δαπανήσει 381 εκατομμύρια δολάρια. Σε αυτό το ποσό περιλαμβάνονται μόνο τα έξοδα που έχει κάνει για προβολή στις πίστες ή τα μονοθέσια, καθώς το κόστος των ελαστικών με τα οποία προμηθεύει από το 2011 μέχρι και σήμερα, είναι πολύ δύσκολο να υπολογιστεί. Πιθανόν αν υπήρχε κάποιος τρόπος να συμπεριλάβουμε και αυτό το ποσό, η ιταλική εταιρεία ελαστικών να ήταν στην κορυφή της λίστας.
Οι επόμενες τρεις θέσεις ανήκουν σε χορηγούς της Ferrari, ξεκινώντας με τη Shell η οποία βρίσκεται στην τέταρτη θέση της λίστας, με το ύψος της χορηγίας της για την περασμένη δεκαετία να φτάνει τα 412 εκατομμύρια δολάρια. Η σχέση με την εταιρεία πετρελαιοειδών είναι η παλαιότερη που υπάρχει στο χώρο καθώς έχει ξεκινήσει από το 1924. Αρχικά η Shell ήταν προσωπικός χορηγός του Enzo Ferrari όταν εκείνος αγωνιζόταν με μονοθέσια της Alfa Romeo. Όταν το 1929 ο Commendatore ίδρυσε τη Scuderia Ferrari ως την αγωνιστική ομάδα της Alfa Romeo, η Shell τον ακολούθησε και από τότε η σχέση των δύο εταιρειών είναι συνεχής.
Στην τρίτη θέση της λίστας συναντάμε μία τράπεζα με 514 εκατομμύρια δολάρια. Πρόκειται για την ισπανική Santander η οποία αποτελούσε προσωπικό χορηγό του Fernando Alonso. Κατά συνέπεια, εκτός από τη Ferrari είχε συνεργασία και με τη McLaren. Η Santander μπήκε στη Formula 1 το 2007 ως χορηγός της McLaren, όταν ο Ισπανός οδηγός πήγε εκεί. Το 2008 μπορεί ο Alonso να επέστρεψε στη Renault όμως η τράπεζα συνέχισε να χορηγεί τη McLaren. Με τη μεταγραφή του Ισπανού οδηγού το 2010 στη Ferrari, η χορηγία επεκτάθηκε και στις δύο ομάδες, με τη μερίδα του λέοντος να ανήκει στη Scuderia. Αν και η χορηγία προς τη McLaren δε διακόπηκε, άλλοτε ήταν μεγαλύτερη και άλλοτε μικρότερη, ενώ εκείνη προς τη Ferrari σταμάτησε με το τέλος της σεζόν του 2017.
Δείτε ακόμα
Η Philip Morris, μια καπνοβιομηχανία, είναι η εταιρεία που φιγουράρει στη δεύτερη θέση, έχοντας δαπανήσει 625 εκατομμύρια δολάρια την προηγούμενη δεκαετία. Όσον αφορά τη χορηγία προς μία ομάδα η Philip Morris βρίσκεται στην κορυφή καθώς το παραπάνω ποσό έχει κατευθυνθεί αποκλειστικά στη Ferrari. Βέβαια δείχνει παράξενο μια καπνοβιομηχανία να έχει τόσο έντονη παρουσία στη Formula 1, δεδομένου ότι η διαφήμιση σχετικών προϊόντων μέσω του σπορ έχει απαγορευτεί μετά το 2007. Σχετικά με τους δεσμούς μεταξύ Philip Morris και Ferrari κυκλοφορεί έντονα η εκτίμηση ότι η καπνοβιομηχανία “αγοράζει’ κάθε χρόνο όλα τα δικαιώματα διαφήμισης πάνω στο μονοθέσιο των Ιταλών και στη συνέχεια αναλαμβάνει να τα πουλήσει στους ενδιαφερόμενους. Επιπλέον, από το 2018 τα κόκκκινα μονοθέσια φέρουν την επιγραφή Mission Winnow που συνδέεται με τη Philip Morris. Επίσημα είναι μια πρωτοβουλία για την προώθηση της επιστήμης, της τεχνολογίας και της καινοτομίας, όμως φαίνεται να συνδέεται στενά με το χώρο των προϊόντων καπνού, ενώ και ο τρόπος που γράφεται θυμίζει έντονα το σήμα των τσιγάρων Marlboro που ανήκουν στην αμερικανική εταιρεία.
Με 735 εκατομμύρια δολάρια, η απόλυτη κορυφή ανήκει στην πετρελαϊκή εταιρεία της Μαλαισίας με την ονομασία Petronas. Η εταιρεία είναι περισσότερο γνωστή για τη συνεργασία με τη Mercedes η οποία υφίσταται από το 2010, όταν οι Γερμανοί επέστρεψαν με εργοστασιακή ομάδα στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Όμως την Petronas εκτός από τα μονοθέσια της Mercedes την έχουμε δει και σε καταχωρήσεις γύρω από τις αγωνιστικές διαδρομές, ενώ ήταν και χορηγός τίτλου για το Μαλαισιανό Γκραν Πρι μέχρι και το 2017 που εκείνο βρισκόταν στο καλεντάρι.
Αυτοί ήταν οι δέκα πιο σημαντικοί χορηγοί της Formula 1 για τη δεκαετία που μας πέρασε. Άραγε ποιες εταιρείες θα μπουν στην αντίστοιχη λίστα που θα δημιουργηθεί το 2030;