Αεροταξί, είναι ο τρόπος με τον οποίον θα γίνονται οι μετακινήσεις αλλά και οι γρήγορες μεταφορές στο μέλλον
Οι πληροφορίες έρχονται από τις ΗΠΑ, καθώς ο κόσμος της αεροπορικής κινητικότητας θεωρεί ότι έτσι όπως εξελίσσεται η τεχνολογία, νωρίτερα από ό, τι πιστεύουν οι καταναλωτές, τα αεροσκάφη κάθετης (drone) απογείωσης και προσγείωσης θα «γεμίσουν» τους ουρανούς.
Βρισκόμαστε λοιπόν μπροστά από την αναπτυσσόμενη βιομηχανία αεροπορικών ταξί η οποία εξελίσσεται συνεχώς και ενισχύεται από τη νέα τεχνολογία των οχημάτων.
Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα ότι σύντομα θα δημιουργήσει ένα στόλο ιπτάμενων οχημάτων που θα αιωρούνται πάνω από τους καθημερινούς δρόμους, μεταφέροντας πολύ πιο γρήγορα τους διάφορους businessman, αρχικά τουλάχιστον, μέχρι να μειωθούν τα κόστη από τη ζήτηση/παραγωγή.
Airspeeder Mk3: Το πρώτο πρωτάθλημα με ιπτάμενα αυτοκίνητα
Το νέο είδος μετακίνησης, μέσω του εναέριου οχήματος δηλαδή, με το κάθετο αεροσκάφος απογείωσης και προσγείωσης θα μπορούσε να είναι ο συνδυασμός ελικοπτέρου-drone που φέρνει τη βιομηχανία κινητικότητας μπροστά από ένα πραγματοποιήσιμο όνειρο.
Τζίρος
Ένα «όνειρο» με τους ειδικούς να μιλούν ότι το 2040 η βιομηχανία θα μπορεί να φτάσει σε τζίρο τα 1,5 τρισεκατομμύρια δολάρια, καθώς ο στόχος είναι να κάνουν τις μετακινήσεις με τα αεροταξί τόσο οικονομικά όσο και με το αυτοκίνητο, που αυτό θα αποτελεί πρόκληση λόγω χρόνου και μόνο.
Αυτό σημαίνει ότι η πρόθεση των βιομηχανιών είναι να γεμίσει ο ουρανός με «χιλιάδες» αεροταξί ώστε να μειωθεί σημαντικά το κόστος, ενώ δεν είναι λίγε οι εταιρίες που ετοιμάζονται για να προσφέρουν αυτή τη νέα υπηρεσία.
Επιστήμονες του Tandon School of Engineering του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης εργάζονται σε ερευνητικά κομμάτια για τεχνολογίες που επιτρέπουν στα αεροσκάφη να πλοηγούνται στον εναέριο χώρο χωρίς τη βοήθεια GPS, συμπεριλαμβανομένου ενός που εστιάζει σε τρόπους επικοινωνίας πολλαπλών αεροσκαφών για συνεργατική πλοήγηση.
Οι τεχνολογίες και τα αποτελέσματα από μελέτες όπως αυτές του Αμερικάνικου πανεπιστημίου θα μπορούσαν πολύ καλά να εφαρμοστούν σε αυτόνομα αεροταξί στο εγγύς μέλλον αναφέρουν οι επιστήμονες.
Μάλιστα στη Βραζιλία μια μονάδα που ανήκει στην αεροπορική βιομηχανία Embraer αναπτύσσει ένα σύστημα ηλεκτρικής πρόωσης , αλλά και ένα άλλο σύστημα που έχει να κάνει με τη διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας αστικής αεροπορίας, δηλαδή για τα αεροταξί.
Άλλοι προβληματισμοί αφορούν την τεχνολογία της μπαταρίας και την ενεργειακή πυκνότητα. Δηλαδή πόση ισχύ μπορεί να παρασχεθεί παρέχοντας επαρκή ενέργεια ώστε να καλύπτουν τις αποστάσεις εξασφαλίζοντας ομαλές απογειώσεις και προσγειώσεις.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, οι πρώτες δοκιμές μη επανδρωμένων αεροσκαφών θα πραγματοποιηθούν σε αγροτικές περιοχές το επόμενο έτος. Στη συνέχεια, οι δοκιμές θα μετακινηθούν σε αστικές περιοχές, προτού ξεκινήσουν οι εμπορικές πλέον διαδρομές που είναι προγραμματισμένες για το 2023-2024.
Αν και το χρονικό πλαίσιο είναι σε μεγάλο βαθμό γύρω από εκτιμήσεις και αισιόδοξες προβλέψεις, η αστική αεροπορική κινητικότητας ίσως αποτελέσει την επόμενη επιχειρηματική ευκαιρία; Ο χρόνος πάντως θα το δείξει…