Οι ομάδες που μπαίνουν στη Formula 1 ξεκινούν (σχεδόν) όλες με μεγάλες βλέψεις και όρεξη για διακρίσεις και νίκες.
Ωστόσο, είναι πολύ λίγες εκείνες που τελικά γεύτηκαν τη σαμπάνια και ακόμα λιγότερες εκείνες που το έκαναν από την πρώτη θέση του βάθρου.
Στις περισσότερες των περιπτώσεων χρειάστηκαν αρκετά χρόνια μέχρι την πρώτη νίκη, ενώ ακόμα και όταν αυτή ήρθε, δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που δεν είχε συνέχεια και αποτέλεσε τελικά πυροτέχνημα.
Εκτός από τις παραπάνω περιπτώσεις, όμως, ακόμα και μεγαθήρια του αθλήματος όπως οι Ferrari, McLaren και Williams, πέρασαν περιόδους κατά τις οποίες ξέχασαν τι σημαίνει η νίκη, καθώς περνούσαν ή περνάνε ακόμα και σήμερα, περίοδο χαμηλής απόδοσης.
Ένα ενδιαφέρον στατιστικό της Formula 1, λοιπόν, είναι να δούμε ποιο είναι το μεγαλύτερο διάστημα που χρειάστηκε μία ομάδα για να κερδίσει, ποιο είναι το μεγαλύτερο διάστημα ανάμεσα σε δύο νίκες, αλλά και ποια είναι εκείνη η ομάδα που αγωνίζεται σήμερα στο πρωτάθλημα και δεν έχει βρεθεί ούτε μία φορά στο πρώτο σκαλί του βάθρου.
Όλα αυτά είναι συγκεντρωμένα σε μία εικόνα (ένα infographic), στο οποίο μπορούμε να δούμε μεγάλη ποσότητα πληροφορίας με εύκολο τρόπο.
Η ομάδα που περίμενε περισσότερο από κάθε άλλη για την πρώτη της νίκη, λοιπόν, είναι η AlphaTauri. Αν σας μπερδεύει το γεγονός ότι η ομάδα βρίσκεται μόλις στη δεύτερη σεζόν της με αυτό το όνομα (ενώ έχει κάνει και νίκη στη Monza του 2020), στο infographic λαμβάνεται υπόψη το διάστημα από την ίδρυση της ομάδας, ακόμα και αν στην πάροδο των ετών έχει αλλάξει ονομασίες ή ακόμα και ιδιοκτησία.
Η ομάδα που ξέρουμε σήμερα ως AlphaTauri μπήκε στη Formula 1 το 1985 ως Minardi, το 2006 ήταν η πρώτη σεζόν που αγωνίστηκε ως Scuderia Toro Rosso και από το 2020 ονομάζεται AlphaTauri. Παρά το γεγονός ότι αγωνιζόταν στη Formula 1 από το 1985, η πρώτη νίκη ήρθε το 2008 στο ιταλικό Γκραν Πρι με τον Sebastian Vettel πίσω από το τιμόνι. Αυτό σημαίνει ότι πέρασαν 23 σεζόν χωρίς ούτε μία νίκη. Όσο για την επόμενη, η ομάδα χρειάστηκε να περάσει ακόμα 11 σεζόν χωρίς να ανέβει στο πρώτο σκαλί του βάθρου, καθώς εκείνη ήρθε το 2020 και πάλι στο ιταλικό Γκραν Πρι, αυτή τη φορά με τον Pierre Gasly.
Μεγάλη περίοδο “ξηρασίας” έχει περάσει και η Sauber, η οποία σήμερα ονομάζεται Alfa Romeo, οπότε στη μέτρηση λαμβάνονται και οι δύο ονομασίες. Η ομάδα ξεκίνησε το 1979 ως Autodelta με την άδεια της Alfa Romeo, πήρε το όνομα της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας το 1980 και συνέχισε μέχρι και το 1985. Από εκεί και μετά το όνομα Alfa Romeo εξαφανίστηκε, όμως το 1993 έκανε την εμφάνισή της η Sauber. Παρά την αξιοπρεπή παρουσία που είχε διαχρονικά, η πρώτη νίκη ήρθε το 2008 στο Γκραν Πρι του Καναδά. Εκείνη την περίοδο υπήρχε συνεργασία με την BMW Και η ομάδα ονομαζόταν BMW Sauber. Ο οδηγός που την οδήγησε στη νίκη ήταν ο Robert Kubica, ένα χρόνο μετά το τρομακτικό ατύχημα που είχε στην ίδια πίστα.
Μία ομάδα που έκανε πάρα πολλά χρόνια να γευτεί τη νίκη είναι αυτή που σήμερα ξέρουμε ως Mercedes. Συμμετείχε για πρώτη φορά το 1966, πήρε την πρώτη νίκη το 1968, έφτασε στην κορυφή το 1971 κατακτώντας το πρωτάθλημα κατασκευαστών με τους Jackie Stewart και François Cevert, πρωταγωνίστησε για μερικά χρόνια ακόμα και το 1983 πήρε την τελευταία για πολύ καιρό νίκη με τον Michele Alboreto, ενώ με το ίδιο όνομα συνέχισε μέχρι και το 1998. Το 1999 μετονομάζεται σε BAR, σταδιακά βελτιώνεται όμως μέχρι και το 2005 που διατηρεί αυτό το όνομα έχει κατακτήσει βάθρα αλλά όχι νίκη. Από το 2006 μέχρι το 2009 και στην Ουγγαρία του 2006 ο Jenson Button κατακτά την πρώτη νίκη της καριέρας του και τη μοναδική αυτής της τριετίας. Κάπου εκεί έρχεται το 2009 όταν η ομάδα μετονομάζεται σε Brawn GP. Με ένα μπαράζ 6 νικών στους 7 πρώτους αγώνες και άλλες δύο νίκες στη συνέχεια του πρωταθλήματος γράφει την πιο παραμυθένια χρονιά στην ιστορία της Formula 1, κατακτώντας τελικά και τους δύο τίτλους. Το 2010 την αγοράζει η Mercedes και τα υπόλοιπα τα γνωρίζουμε.
Στο infographic υπάρχουν και άλλες ομάδες όπως η Aston Martin και η Red Bull, όμως αξίζει μια αναφορά στις τρεις πιο επιτυχημένες ομάδες του αθλήματος.
Η Ferrari πέρασε τα πιο δύσκολα χρόνια της από το 1991 μέχρι και το 1993, καθώς σε αυτές τις τρεις σεζόν δε σημείωσε ούτε μία νίκη.
Στην περίπτωση της Mclaren το δυσκολότερο κομμάτι της ιστορίας της ήταν το αρνητικό σερί που έτρεχε μέχρι πολύ πρόσφατα. Η τελευταία της νίκη ήρθε στη Βραζιλία του 2012 με τον Jenson Button και το σερί έσπασε με την πρωτιά του Daniel Ricciardo στο ιταλικό Γκραν Πρι φέτος.
Από το 2012 τρέχει αρνητικό σερί και η Williams, η οποία εκείνη τη χρονιά είχε κερδίσει στο ισπανικό Γκραν Πρι με τον Pastor Maldonado στο τιμόνι. Πριν από αυτό είχε να κερδίσει από το 2004 με τον Juan Pablo Montoya. Η βρετανική ομάδα που πριν από λίγες μέρες θρήνησε την απώλεια του ιδρυτή της, Sir Frank Williams, έφτασε κοντά στο να σπάσει το σερί με τη δεύτερη θέση του Russell στο Βέλγιο (με τις παράξενες συνθήκες υπό τις οποίες αυτή ήρθε).
Τέλος, θέλουμε να κάνουμε μια αναφορά στην ομάδα που αγωνίζεται μέχρι και σήμερα στη Formula 1, αγνοώντας τι σημαίνει νίκη, κάτι που δεν πρόκειται να αλλάξει στον τελευταίο αγώνα του 2021. Αυτή είναι η Haas η οποία λόγω του παραπάνω στατιστικού, έχει αγωνιστεί το 100% του χρόνου της χωρίς να βάλει κάποιον οδηγό της στο πρώτο σκαλί του βάθρου. Η ομάδα που βρίσκεται πιο κοντά σε ποσοστό σεζόν χωρίς νίκη είναι η AlphaTauri με 94% και ακολουθεί η Alfa Romeo με 92%.
Οι τρεις μεγάλοι του αθλήματος έχουν τα χαμηλότερα ποσοστά σεζόν χωρίς νίκη. Η Williams με 47%, η Mclaren με 35% και η Ferrari με 21%.