Με διαφοροποιήσεις σε σχέση με το αρχικό προσχέδιο το οποίο είχε τεθεί σε διαβούλευση τον περασμένο Νοέμβριο, κατατέθηκε, στις 18 Μαίου, στη Βουλή το νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας που θα αποτελέσει τον πρώτο Εθνικό Κλιματικό Νόμο και θα ορίζει το θεσμικό πλαίσιο, με συγκεκριμένους στόχους για τη σταδιακή μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Ορόσημα το 2030 για την επίτευξη των ελληνικών κλιματικών στόχων και το 2050 ως καταληκτική ημερομηνία για τη μετάβαση σε καθεστώς κλιματικής ουδετερότητας.
Σε ότι αφορά, ειδικότερα, τα αυτοκίνητα ορίζονται επιγραμματικά τα εξής:
-Από το 2030 απαγορεύεται η ταξινόμηση νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης υπό την αίρεση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Η Ελλάδα θα υιοθετήσει την ημερομηνία η οποία θα τεθεί από τον σχετικό Ευρωπαϊκό Κανονισμό, δηλαδή, η εθνική πρόβλεψη τελεί υπό την αίρεση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Εν προκειμένω, η εισήγηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι το μέτρο να ισχύσει το 2035.
-Από το 2024 το 1/4 των νέων εταιρικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης που ταξινομούνται θα πρέπει να είναι αμιγώς ηλεκτρικά ή υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης με ρύπους έως 50γμ CO² /χλμ.
-Απλοποιείται η διαδικασία εγκατάστασης φορτιστών.
-Από το 2026 όλα τα νέα ταξί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και το 1/3 των νέων ενοικιαζόμενων οχημάτων θα πρέπει να είναι ηλεκτροκίνητα.Σημειώνεται, ωστόσο, πως έως την 31η Δεκεμβρίου 2023, το Αυτοτελές Τμήμα Ηλεκτροκίνησης του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, σε συνεργασία με την αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, θα επαναξιολογήσει την προβλεπόμενη ημερομηνία εφαρμογής των ως άνω μέτρων και τη σκοπιμότητα επέκτασής τους και σε άλλες περιφέρειες ή περιφερειακές ενότητες της Επικράτειας και θα εισηγηθεί την έκδοση κοινής απόφασης, κατόπιν εκτίμησης των σχετικών επιπτώσεων και ανάλογα με την επαρκή διαθεσιμότητα των σταθμών φόρτισης.