Λες και βρισκόμαστε στην εποχή του μεσοπολέμου με την κατάσταση που επικρατεί στους περισσότερους δρόμους της Αθήνας, κυρίως στα Βόρεια Προάστια όπου η μια λακκούβα, ακολουθεί την άλλη.
Φυσικά υπάρχουν εξαιρέσεις καθώς έχουν γίνει έργα ασφαλτόστρωσης σε κεντρικές αρτηρίες, αλλά εάν «ξεφύγεις» από αυτήν την πορεία σε περιμένει ο δράκος της ασφάλτου.
Έργα, έργα, παντού έργα, που ορθώς γίνονται, αλλά δεν επιτρέπεται να τοποθετείται καινούργια ασφαλτόστρωση και να μην έρχονται τα καπάκια των υπονόμων σε «πρόσωπο» με την άσφαλτο.
Και η μάστιγα με τις απίθανες λακκούβες και τα κλαταρισμένα ελαστικά συνεχίζεται.
Και από εδώ αρχίζει η περιπέτεια. Τα περισσότερα καινούργια αυτοκίνητα, όλα τα υβριδικά και η πλειονότητα των αμιγώς ηλεκτρικών δεν φέρουν ρεζέρβες.
Το βάρος της ρεζέρβας αλλάζει το βάρος του αυτοκινήτου και αυτομάτως αλλάζουν και οι εκπομπές ρύπων, καθώς ανεβάζουν σε άλλη κατηγορία το αυτοκίνητο.
Έλα όμως που οι δρόμοι της Ελλάδας δεν έχουν καμία σχέση με τα πολιτισμένα κράτη της Ευρώπης.
Και αν έχεις κλατάρισμα και στο δρόμο σου βρεθεί βουλκανιζατέρ έχει καλώς. Εάν όμως το ελαστικό δεν επιδιορθώνεται και αναζητήσεις καινούργιο θα τα βάλεις με την τύχη σου όταν σε ενημερώσουν ότι δεν υπάρχει ετοιμοπαράδοτο από τη μάρκα που φοράει το αυτοκίνητο και ενδεχομένως να χρειαστούν μερικές εβδομάδες που σημαίνει ότι το αυτοκίνητο περνάει σε ακινησία.
Λύση; Η μόνη, είναι τοποθέτηση ρεζέρβας, όμως δεν είναι εφικτό για πολλά μοντέλα αυτή η λύση καθώς μερικές ζάντες είναι πολύ μεγάλες (20-21-22 ιντσών) και δεν υπάρχει χώρος.
Όσο για την οδική βοήθεια άντε να έχεις κλατάρισμα στον Τυμφρηστό, ή στο Περτούλι, ή στους Κονιάκους; Πρώτα θα μπεις στη διαδικασία για να δεις εάν το κινητό «έχει σήμα» και μετά για το ζήτημα της οδικής βοήθειας.
Η άλλη λύση είναι φρέσκα σχετικά ελαστικά, καθώς με ένα παλιό ελαστικό –ασχέτως χλμ- (επιβάλλεται αλλαγή κάθε 3 χρόνια μάξιμουμ υπο κανονικές συνθήκες οδήγησης) έχει περισσότερες πιθανότητες κλαταρίσματος.
Για αυτό κυρίως σε δρόμους που δε γνωρίζουμε οι χαμηλές ταχύτητες αποτελούν σωτηρία καθώς είναι πολύ πιο εύκολος ο ελιγμός αποφυγής.