Δεδομένης της σημασίας τους στην καθημερινή ζωή, τα αυτοκίνητα πρέπει να έχουν «περισσότερο χώρο», ιδιαίτερα καθώς έχουν γίνει «πιο καθαρά, πιο ήσυχα και ασφαλή».
Αυτό δήλωσε ο Ολλανδός υπουργός Υποδομών και Διαχείρισης Υδάτων, Μαρκ Χάρμπερς, παρουσιάζοντας την «Ατζέντα Ανάπτυξης Αυτοκινήτων» της κυβέρνησής του την περασμένη Πέμπτη.
Στο σχέδιό της, η κυβέρνηση περιγράφει τον τρόπο με τον οποίο στοχεύει να αντιμετωπίσει τις βασικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η αυτοκινητοβιομηχανία, με βάση προηγούμενο σχέδιο που ονομάζεται «Future Prospects Automobility 2040». Και αυτό έρχεται σε μια περίοδο αβεβαιότητας για το μπλοκ, καθώς πολλές χώρες απείλησαν πρόσφατα να αποσύρουν την υποστήριξή τους στην απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης που σχεδιάζεται από το 2035.
«Υπάρχουν μεγάλες προκλήσεις, όπως η προσβασιμότητα σε νέες κατοικίες, η ασφάλεια της κυκλοφορίας, η βιώσιμη κινητικότητα, η προσβασιμότητα των εγκαταστάσεων σε αγροτικές περιοχές και η λειτουργία αστικών δικτύων και διαδρόμων επιμελητείας», αναφέρεται στην ατζέντα.
«Αυτό απαιτεί τη χρήση της ποιότητας όλων των τρόπων και δικτύων στο σπάνιο φυσικό χώρο, αξιοποιώντας τις ευκαιρίες που προσφέρουν οι καινοτομίες, η λογική πολιτική εγκαταστάσεων και ο καλός σχεδιασμός υποδομής», προσθέτει.
Δίνει ελευθερία
«Το αυτοκίνητο δίνει ελευθερία και σε πηγαίνει εκεί που πρέπει. Στη δουλειά, στο σούπερ μάρκετ, στις οικογενειακές επισκέψεις στην άλλη άκρη της χώρας και με αυτό κουβαλάς εύκολα βαριά είδη παντοπωλείου. Αλλά, το αυτοκίνητο συμβάλλει επίσης στην οικονομία μας. Ο δάσκαλος που πηγαίνει στο σχολείο, ο υδραυλικός που μεταφέρει τα εργαλεία του στον πελάτη ή τα φορτηγά που προμηθεύουν τις πόλεις και τα χωριά μας», δήλωσε ο Χάρμπερς .
«Γι’ αυτό καλώ τους δήμους να συνεχίσουν να δίνουν χώρο στο αυτοκίνητο. Οι γειτονιές χωρίς αυτοκίνητα είναι ωραίες, αλλά οι άνθρωποι εξακολουθούν να χρειάζονται μεταφορές και πολλοί άνθρωποι εξακολουθούν να θέλουν να έχουν το δικό τους αυτοκίνητο και, επομένως, ένα χώρο στάθμευσης κοντά», πρόσθεσε.
Το σχέδιο της κυβέρνησης επικεντρώνεται σε τρία βασικά σημεία: προσβασιμότητα, καθαρή και έξυπνη αυτοκίνηση, ασφάλεια και ανθεκτικότητα του κύριου οδικού δικτύου. Τονίζει την πρόθεση της ολλανδικής κυβέρνησης να πουλά μόνο νέα αυτοκίνητα χωρίς εκπομπές ρύπων στη χώρα έως το 2030, να επενδύει στη διαχείριση της κυκλοφορίας και σε λύσεις έξυπνης κινητικότητας και να διατηρεί το ολλανδικό οδικό δίκτυο.
«Οι άνθρωποι, συχνά, δεν μπορούν χωρίς τα αυτοκίνητά τους και δεν θέλουν. Το Υπουργείο μας επενδύει σε όλες τις μορφές κινητικότητας και επομένως σίγουρα και στην προσβασιμότητα των αυτοκινήτων», πρόσθεσε ο Ολλανδός υπουργός.
«Είναι καιρός το αυτοκίνητο να ανακτήσει την περίοπτη θέση του στα τραπέζια συζητήσεων της κυβέρνησης, όπου εξετάζουμε πώς μπορεί να αναπτυχθεί η δύναμη του αυτοκινήτου για να γίνει η Ολλανδία όσο το δυνατόν πιο προσβάσιμη. Είναι αδύνατο να φανταστούμε τους δρόμους μας χωρίς το αυτοκίνητο, πράγματι, τώρα που το αυτοκίνητο γίνεται επίσης πιο καθαρό, πιο ήσυχο και πιο ασφαλές, η καλύτερη εποχή του αυτοκινήτου είναι ακόμα μπροστά μας!», κατέληξε.