Ενισχυμένη παραγωγικότητα υποσχέθηκε ο Όμιλος Stellantis για τα εργοστάσιά του που βρίσκονται σε ιταλικό έδαφος.
Στις 27 Μαΐου λοιπόν πραγματοποιήθηκε μια δεύτερη συνάντηση στο Τορίνο με τα συνδικάτα των εργαζομένων, όπου παρουσιάστηκε το σχέδιο για την κατανομή παραγωγής μοντέλων του Ομίλου Stellantis σε εργοστάσια της γειτονικής χώρας μέχρι το 2030 και μετά. Συγκεκριμένα, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Stellantis, Κάρλος Ταβάρες, ανακοίνωσε επίσημα την απόφαση για την κατασκευή μιας υβριδικής έκδοσης του Fiat 500 στο εργοστάσιο του Μιραφιόρι, καθώς επίσης και μιας νέας υβριδικής έκδοσης του Jeep Compass στο εργοστάσιο του Μέλφι.
Παράλληλα πρόσφατα γνωστοποιήθηκε ότι το ηλεκτρικό Fiat 500e θα αποκτήσει μια νέας γενιάς μπαταρία, ώστε να καταστεί ακόμα πιο ελκυστικό στο αγοραστικό κοινό. Επίσης ανακοινώθηκε η επέκταση του υβριδικού Fiat Panda στο εργοστάσιο του Πομιλιάνο. Οι δυο αυτές αποφάσεις θα έχουν θετικό αντίκτυπο για τα επόμενα χρόνια στα εργοστάσια του Τέρμολι και του Μιραφιόρι, αλλά και στα εργοστάσια που κατασκευάζουν κιβώτια ταχυτήτων.
Αξίζει να αναφέρουμε ακόμα ότι στο πλαίσιο των παραπάνω ανακοινώσεων θα γίνουν προσλήψεις εργαζομένων, κυρίως στο εργοστάσιο του Μιραφιόρι. Ο Κάρλος Ταβάρες τόνισε τη σημασία της προσφοράς προσιτών και υψηλής ποιότητας αυτοκινήτων για τους Ιταλούς πελάτες, γεγονός που συνεπάγεται την ανταγωνιστικότητα του Ομίλου Stellantis μαζί με τους προμηθευτές της και τα τοπικά ιδρύματα.
Οι προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν είναι το υψηλό κόστος ενέργειας, το δίκτυο σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, τα εργαλεία υποστήριξης της αγοράς, ενώ πρέπει να υπάρξουν δραστηριότητες για την ενθάρρυνση της μετατροπής και της επανεκπαίδευσης.
Stellantis: Ένα εκατομμύριο οχήματα “made in Italy”
Όπως επισήμανε ο Κάρλος Ταβάρες ο στόχος που έχει τεθεί με την ιταλική κυβέρνηση να παράγονται ένα εκατομμύριο οχήματα στην Ιταλία έως το 2030, θα χρειαστεί ένα υποστηρικτικό επιχειρηματικό περιβάλλον, που επί του παρόντος επηρεάζεται από τις αβεβαιότητες της ηλεκτροκίνησης και τον ισχυρό ανταγωνισμό με νεοεισερχόμενους παίκτες στην τοπική αγορά.
Το προηγούμενο διάστημα η ιταλική κυβέρνηση έβαλε στο στόχαστρο μοντέλα του Ομίλου Stellantis, υποστηρίζοντας ότι προβάλουν ψευδώς την ιταλική τους καταγωγή, ενώ κατασκευάζονται σε άλλες χώρες.
Στο λιμάνι του Λιβόρνο κατασχέθηκαν 134 Fiat Topolino επειδή στις πόρτες του υπήρχαν, σε μικροσκοπικό μέγεθος, τα χρώματα της ιταλικής σημαίας, αν και η παραγωγή του γίνεται στην πόλη Κενίτρα του Μαρόκου. Πιο πριν η Alfa Romeo αναγκάστηκε να μετονομάσει σε Junior τη νέα Milano, διότι κρίθηκε παράνομη η χρήση ονόματος μιας ιταλικής πόλης, όταν το αυτοκίνητο κατασκευάζεται στην Πολωνία.