Πλέον τα περισσότερα νέα μοντέλα συνδέονται με πρίζα, ωστόσο o εξηλεκτρισμός για την Opel είχε ξεκινήσει αρκετά χρόνια πριν.
Η γερμανική εταιρεία λοιπόν γιορτάζει τη συμπλήρωση 10 ετών από το λανσάρισμα του καινοτόμου Ampera. Γιατί το χαρακτηρίζουμε καινοτόμο; Διότι το 2011 δεν υπήρχαν πολλά ηλεκτρικά οχήματα με επέκταση αυτονομίας. Ας γίνουμε όμως πιο σαφείς.
Το Ampera διέθετε έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 150 ίππων. Αυτός μπορούσε να κινεί ανά πάσα στιγμή τους εμπρός τροχούς αντλώντας την ενέργεια που αποθήκευε η μπαταρία ιόντων λιθίου, χωρητικότητας 16 kWh. Στο σημείο αυτό να πούμε ότι η μπαταρία, σχήματος “T”, ήταν τοποθετημένη στο κεντρικό τούνελ του οχήματος, ζύγιζε 198 κιλά, ενώ διέθετε 288 κελιά.
Φόρτιζε με τη σύνδεση ενός καλωδίου μήκους 6 μέτρων, το οποίο αποθηκεύονταν εύκολα στο χώρο αποσκευών. Χρησιμοποιώντας πρίζα 230V ή 6/10A, φόρτιζε πλήρως σε περίπου 9 ή 5 ώρες αντίστοιχα.
Η αυτονομία που προσέφερε για κίνηση αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας-άρα αθόρυβα και με μηδενικές εκπομπές ρύπων-κυμαίνονταν από 40 έως 80 χλμ., ενώ εξαρτιόνταν από έδαφος, το εκάστοτε στυλ οδήγησης και τη θερμοκρασία.
Η ροπή των 370 Nm ήταν άμεσα διαθέσιμη, ενώ βοηθούσε στη διαδικασία της επιτάχυνσης, η οποία ολοκληρώνονταν σχεδόν σε 9 δευτ. Η τελική του ταχύτητα ανέρχονταν στα 161 χλμ./ώρα.
Για να μην έχει όμως ο οδηγός του Ampera το μόνιμο άγχος της αυτονομίας, κάτω από το εμπρός καπό υπήρχε, εκτός από τον ηλεκτροκινητήρα και ένας βενζινοκινητήρας 1.4 λίτρων, με ισχύ 86 ίππων. Προσέφερε τις υπηρεσίες του κάθε φορά που το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας έφτανε σε χαμηλά επίπεδα. Έτσι η συνδυαστική αυτονομία του Ampera ξεπερνούσε τα 500 χλμ.
Opel Crossland: Πόσο άλλαξε και πόσο κοστίζει στην Ελλάδα;
Ο οδηγός μπορούσε να επιλέξει ανάμεσα στα προγράμματα Normal και Sport, με το δεύτερο να προσφέρει αμεσότερη απόκριση στο πάτημα του γκαζιού. Παράλληλα υπήρχε το πρόγραμμα “Mountain” που διασφάλιζε επαρκή ηλεκτρική ενέργεια για οδήγηση σε ορεινούς δρόμους. Επιπλέον το πρόγραμμα “Hold-charge” διατηρούσε την υπολειπομένη ηλεκτρική ενέργεια της μπαταρίας και ενεργοποιούσε το βενζινοκινητήρα.
Σύμφωνα με τις τότε επίσημες μετρήσεις NEDC το Ampera κατανάλωνε μόλις 1,2 λίτρα/100 χλμ. και είχε εκπομπές C02 μόνο 27 γρ./χλμ. Το 2012 μαζί το αδελφό μοντέλο Chevrolet Volt ανακηρύχτηκε «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» για την Ευρώπη. Την ίδια χρονιά κέρδισε στο 13ο Διεθνές Ράλι του Μόντε Κάρλο στην κατηγορία των ηλεκτρικών/εναλλακτικών μορφών ενέργειας οχημάτων. Το τέλος της παραγωγής του ήρθε το 2015, με τις πωλήσεις του να ξεπερνούν τις 10.000 μονάδες.