Τα τελευταία χρόνια η «μάχη» των αυτοκινητοβιομηχανιών με τους ρύπους έχει κορυφωθεί, με αιχμή του δόρατος την ηλεκτροκίνηση και τις εναλλακτικές μορφές ενέργειας. Ωστόσο η προσπάθεια περιορισμού τους έχει ξεκινήσει πολύ νωρίτερα.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το Opel Ascona 1.8i, το οποίο ήταν το πρώτο γερμανικό αυτοκίνητο που ενσωμάτωσε καταλυτικό μετατροπέα πριν από 35 χρόνια. Οι μηχανικοί της Opel ανέπτυξαν έναν καταλυτικό μετατροπέα ειδικά για την ευρωπαϊκή αγορά, όπως θα έπρατταν και για άλλα τμήματα του αυτοκίνητου.
Στη θεωρία μπορεί να σκεφτεί κανείς ότι απλά εγκαταστάθηκε ένας καταλυτικός μετατροπέας στο σύστημα εξάτμισης, ωστόσο η μείωση των εκπομπών ρύπων με αυτό το σύστημα ήταν μια περίπλοκη λειτουργία στα «εσωτερικά όργανα» του αυτοκινήτου.
Σε σύγκριση με ένα συμβατικό αυτοκίνητο ο σχεδιασμός ενός οχήματος με καταλυτικό μετατροπέα απαιτούσε πολλές αλλαγές. Σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία ο καταλυτικός μετατροπέας εκπέμπει υψηλή θερμότητα όταν φτάσει τη θερμοκρασία λειτουργίας του, καθώς αγγίζει τους 600 βαθμούς Κελσίου. Επομένως τα ευαίσθητα στη θερμότητα εξαρτήματα και ο θάλαμος των επιβατών χρειάζονταν ειδική προστασία.
Για να φτάσει στη μέγιστη του απόδοση ο καταλυτικός μετατροπέας απαιτούσε ένα ηλεκτρονικό σύστημα προετοιμασίας μείγματος και ένα πλήθος ρυθμίσεων, οι οποίες με τη σειρά τους έκαναν περαιτέρω τροποποιήσεις απαραίτητες.
Μετά το Ascona ολόκληρη η γκάμα της Opel απέκτησε καταλυτικό μετατροπέα συμπεριλαμβανομένων των Corsa, Kadett, Rekord, Monza και Senator. Αξίζει να αναφέρουμε ότι το Ascona με καταλυτικό μετατροπέα εντάχθηκε στο στόλο περιπολικών του κρατιδίου Ρηνανίας-Παλατινάτου της Γερμανίας.
Εκείνη την εποχή η Opel επένδυσε πάνω από ένα δισεκατομμύριο γερμανικά μάρκα στην ανάπτυξη των καταλυτικών μετατροπέων. Μόνο για τον εξοπλισμό των δοκιμών που πραγματοποιούνταν για να ελεγχθεί η αντοχή των καταλυτικών μετατροπέων σε υψηλές ταχύτητες επενδύθηκαν 100 εκατομμύρια γερμανικά μάρκα.
Οι νέες εγκαταστάσεις περιλάμβαναν έναν κτίριο 13 ορόφων, όπου περισσότερα από 130 αυτοκίνητα μπορούσαν να προετοιμαστούν ταυτόχρονα για δοκιμές εκπομπών ρύπων. Η σχετική προετοιμασία προέβλεπε ότι κάθε αυτοκίνητο έπρεπε να παραμείνει για τουλάχιστον 12 ώρες σε θερμοκρασία 20 έως 25 βαθμών Κελσίου πριν από τις δοκιμές εκπομπών ρύπων.
Στη σύγχρονη φαρέτρα της Opel για καθαρότερη ατμόσφαιρα περιλαμβάνεται το plug-in υβριδικό Grandland X και τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα Corsa-e, Mokka-e, Vivaro-e και Zafira-e Life.