Η Opel τον Ιανουάριο του 2023 έκοψε πρώτη το νήμα στις ταξινομήσεις στη χώρα μας. Ένα από τα πιο νέα μοντέλα της γερμανικής εταιρίας που κυκλοφορούν στην Ελλάδα είναι το Astra, ενώ όπως σας έχουμε ήδη ενημερώσει η αμιγώς η ηλεκτροκίνητη έκδοση του βρίσκεται προ των πυλών (αναμένεται την ερχόμενη άνοιξη).
Επειδή όμως δεν υπάρχει ακόμα το αμιγώς ηλεκτρικό Astra, ας κάνουμε μερικές «βόλτες» με την ισχυρότερη βενζινοκίνητη έκδοση, η οποία τροφοδοτείται από turbo κινητήρα 1.2 λίτρων, απόδοσης 130 ίππων (διατίθεται και ατμοσφαιρικός ίδιας χωρητικότητας με 110 ίππους). Η άφθονη ροπή των 230 Nm επιτρέπει γερό τράβηγμα από χαμηλά, καθώς εμφανίζεται από τις 1.750 σ.α.λ. Συνεργάζεται προαιρετικά με αυτόματο 8αρι κιβώτιο (εναλλακτικά με μηχανικό 6 σχέσεων), το οποίο προσφέρει και χειροκίνητη λειτουργία με paddles πίσω από το τιμόνι, ενώ διακρίνεται για τις ραφιναρισμένες του αλλαγές σχέσεων.
Ο εν λόγω βενζινοκινητήρας κινεί με μπρίο το αμάξωμα των 1.296 κιλών, επιτρέποντας επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 9,7 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα 210 χλμ./ώρα. Aν και τρικύλινδρος δεν «υποφέρει» από κραδασμούς και κροταλίσματα. Έχει ελαστική και πλουτισμένη λειτουργία με ένα ελαφρύ «γουργουρητό» όταν ανεβάζει ρυθμούς, το οποίο όμως δεν ενοχλεί. H μέση κατανάλωση καυσίμου κυμάνθηκε κοντά στα 8 λίτρα/100 χλμ./ώρα (επίσημη μέτρηση 5,6 λίτρα/100 χλμ.-Euro 6d-εκπομπές C02 130 γρ./χλμ.).
Στο δρόμο
Στο πρόγραμμα οδήγησης Sport (υπάρχουν επίσης τα Normal και Eco) η απόκριση στο γκάζι είναι αμεσότερη, αλλάζει η κλιμάκωση στο αυτόματο κιβώτιο και το τιμόνι γίνεται πιο βαρύ. Γενικότερα το σύστημα διεύθυνσης έχει σημειώσει μεγάλη πρόοδο, καθώς είναι γρήγορο, ελαφρύ όσο πρέπει και με πλούσια πληροφόρηση. Μας άρεσε το νέο του σχήμα και η δερμάτινη επένδυση, αλλά θα θέλαμε λίγο πιο παχιά στεφάνη.
Σημαντική προίκα από τον Όμιλο Stellantis στο νέο Astra η πλατφόρμα EMP2, η οποία αναβάθμισε σημαντικά τον οδηγικό του χαρακτήρα, ενώ διατηρεί την προσωπικότητα του στο δρόμο.
Εστιάζει περισσότερο στην άνεση χωρίς να είναι ράθυμο, με την ανάρτηση (γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά/ημιάκαμπτος άξονας πίσω), αν και λίγο σφιχτή, να περνάει απροβλημάτιστα πάνω από τις λακκούβες. Πατάει στην άσφαλτο ανάλαφρα αλλά με σταθερότητα, με την ποιότητα κύλισης να λαμβάνει υψηλή βαθμολογία. Ταξιδεύει με σταθερότητα χωρίς να υποφέρει από αεροδυναμικούς θορύβους σε υψηλότερες ταχύτητες, ενώ τα αποτελεσματικά φρένα ενισχύουν το αίσθημα της ασφάλειας.
Αιχμή του δόρατος σε ότι αφορά τη σχεδίαση η μάσκα ονόματι “Opel Vizor” που πλαισιώνεται από τα κομψά Led φώτα, ίδιας τεχνολογίας και τα πίσω, ενώ στο εσωτερικό το “Pure Panel” που ενσωματώνει σε ένα ενιαίο οριζόντιο μαύρο γυαλιστερό πάνελ, στραμμένο ελαφρώς προς τον οδηγό, δυο οθόνες, αμφότερες 10 ιντσών, μια για το ψηφιακό πίνακα οργάνων (θα θέλαμε εναλλαγές στις ενδείξεις που προβάλει) και μια αφής για το σύστημα πολυμέσων. Από κάτω της υπάρχουν ελάχιστα φυσικά κουμπιά, τα οποία ενισχύουν την εργονομία. High-tech νότα η ύπαρξη του head-up display. Το κάθισμα του είναι εργονομικό και πλήρως ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο.
Οι πίσω επιβάτες έχουν περισσότερο χώρο για τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.675 χλστ.) και μόνο τα κεφάλια των πιο ψηλών ίσως απέχουν ελάχιστα από την οροφή. Σχετικά εύκολα θα βολευτεί και ο μεσαίος πίσω επιβάτης, καθώς το κεντρικό δάπεδο είναι λίγο υπερυψωμένο. Το πορτμπαγκάζ προσφέρει 422 λίτρα και 1.339 λίτρα όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων. Έχει διπλό πάτο, φαρδύ άνοιγμα και πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα.
Συμπέρασμα
Σαφέστατα ανυπομονούμε να οδηγήσουμε και το επερχόμενο Astra Electric, απλά στην ιεραρχία αναγκών του μέσου Έλληνα οδηγού θεωρούμε ότι πρώτες κατατάσσονται οι εκδόσεις με κινητήρες βενζίνης-πετρελαίου, έπειτα η plug-in υβριδική έκδοση και μετά η αμιγώς ηλεκτροκίνητη.
Η αρχική τιμή του με τον 1.2 βενζινοκινητήρα των 130 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων, στην εξοπλιστική έκδοση Elegance, διαμορφώνεται στα 32.500 ευρώ.