Η είδηση ότι το Opel Astra θα μπει στην πρίζα δεν είναι «φρέσκια», καθώς το γνωρίζαμε από το λανσάρισμα της νέας γενιάς.
H γερμανική εταιρεία όμως σήμερα δημοσιοποίησε τις πρώτες επίσημες φωτογραφίες του επερχόμενου αμιγώς ηλεκτροκίνητου Astra Electric, μαζί με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του. Αξίζει να αναφέρουμε ότι για πρώτη φορά στην μακρόχρονη και επιτυχημένη ιστορία του το Astra θα μπορεί πλέον να κινηθεί και χωρίς την ύπαρξη κινητήρα εσωτερικής καύσης κάτω από το εμπρός του καπό.
Σύμφωνα λοιπόν με την Opel το νέο Astra Electric κινείται εντελώς αθόρυβα και με μηδενικές εκπομπές ρύπων, καθώς χρησιμοποιεί ηλεκτροκινητήρα, απόδοσης 156 ίππων και 270 Nm ροπής. Με μια πλήρη φόρτιση της η μπαταρία ιόντων λιθίου, χωρητικότητας 54 kWh, υπόσχεται αυτονομία 416 χλμ. (μέτρηση WLTP). Σημειώνεται εδώ ότι η μπαταρία βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από τα μπροστινά και τα πίσω καθίσματα, εξασφαλίζοντας μέγιστο χώρο για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους, καθώς και χαμηλό κέντρο βάρους, για πιο δυναμική οδήγηση.
Μπορεί να φορτιστεί στο 80% της χωρητικότητάς της σε περίπου 30 λεπτά από έναν σταθμό ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος (DC) 100 kW. H επίσημη μέση κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας είναι 14,9 kWh/100 χλμ. (μέτρηση WLTP). Αξίζει να αναφέρουμε ακόμα ότι η τελική ταχύτητα του νέου Astra Electric ορίζεται στα 170 χλμ./ώρα, υψηλότερη σε σύγκριση με άλλα ηλεκτρικά μοντέλα της κατηγορίας. Ο χαρακτήρας του νέου Astra Electric προσαρμόζεται ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης (Eco, Normal και Sport).
Στο εσωτερικό τώρα, συναντάμε τα εργονομικά καθίσματα Active Sport που εξασφαλίζουν στον οδηγό και τους επιβάτες του Astra Electric το υψηλότερο επίπεδο άνεσης με πιστοποίηση AGR. Το πλήρως ψηφιακό “Pure Panel” συγχωνεύει δύο μεγάλες οθόνες 10 ιντσών, μια για τον πίνακα οργάνων και μια για το σύστημα πολυμέσων.
Το νέας γενιάς σύστημα προβάλλει τις απαραίτητες πληροφορίες, όπως για παράδειγμα την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας ή την αυτονομία, ενώ σημαντικές ρυθμίσεις, όπως ο έλεγχος κλιματισμού, γίνονται εύκολα με το πάτημα ενός μπουτόν. Χάρη στο head-up display (E-HUD) και τη λειτουργία αναγνώρισης φυσικής ομιλίας, ο οδηγός παραμένει προσηλωμένος στον δρόμο.
Πολυάριθμα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, όπως προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης (front collision warning) με αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, ενεργή υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας (active lane keep assist), ανίχνευση κόπωσης οδηγού (drowsiness detection), προειδοποίηση πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας (rear cross traffic alert) και ημι-αυτοματοποιημένη αλλαγή λωρίδας (semi-automated lane change), περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, στο νέο Intelli-Drive 2.0, ενισχύοντας περαιτέρω την ασφάλεια.
Στη γκάμα του Astra παραμένουν οι αποδοτικοί κινητήρες εσωτερικής καύσης, η plug-in υβριδική έκδοση και η κορυφαία GSe, ενώ το νέο Astra Electric θα είναι διαθέσιμο για παραγγελίες από την άνοιξη του 2023.