Στην αυγή του νέου έτους το Opel Corsa «καμαρώνει» για το παράσημο που απέσπασε την περασμένη χρονιά.
Το 2023 λοιπόν ήταν το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις, ανεξαρτήτου κατηγορίας, στην ελληνική αγορά. Έτσι το 2024 ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς για το Corsa, όχι μόνο λόγω της περσινής εμπορικής του επιτυχίας, αλλά και επειδή πλέον στην εγχώρια αγορά διατίθεται η ανανεωμένη του εκδοχή.
Opel Corsa: Στοχευμένες σχεδιαστικές επεμβάσεις
Το μεγαλύτερο βάρος των σχεδιαστικών αλλαγών «έπεσε» στο μπροστινό τμήμα, όπου τοποθετείται πλέον η χαρακτηριστική μαύρη μάσκα “Opel Vizor” της γερμανικής εταιρείας, ενώ την πλαισιώνουν οι διαφοροποιημένοι Eco Led προβολείς (προαιρετικοί οι Intelli-Lux Led Matrix προβολείς αποτελούμενοι πλέον από 14 μονάδες Led). Χαμηλότερα στον προφυλακτήρα εντοπίζουμε τις μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα και ψηλότερα τις εντονότερες «νευρώσεις» στο καπό.
Το προφίλ του, στην προκειμένη περίπτωση, αναδεικνύουν οι γκρι ζάντες των 16 ιντσών, η μαύρη λωρίδα ψηλά στην πίσω κολόνα και oι επίσης μαύροι πλευρικοί καθρέπτες. Στο πίσω τμήμα οι επεμβάσεις είναι σαφώς ηπιότερες με το όνομα του Corsa να αναγράφεται με κεφαλαία γράμματα στην πόρτα του χώρου αποσκευών. Το ανανεωμένο Corsa πήρε αύξηση σε στυλ και τεχνολογία, όχι όμως και στις διαστάσεις του, καθώς παραμένει «παιδί» της πόλης με μήκος 4.061 χλστ., πλάτος 1.765 χλστ. και ύψος 1.435 χλστ.
Στα ενδότερα του ανανεωμένου Opel Corsa
Στο εσωτερικό του ανανεωμένου Corsa δεσπόζει η μεγάλη έγχρωμη κεντρική οθόνη των 10 ιντσών, η οποία διακρίνεται για την άμεση απόκριση αφής και την ευκρίνειά της, ενώ προσφέρει ασύρματη συνδεσιμότητα για smartphones, μέσω Apple CarPlay και Android Auto. Μπορεί να συνδυαστεί με ψηφιακό πίνακα οργάνων, ο οποίος εδώ είναι αναλογικός, ενσωματώνοντας μια μικρή οθόνη πολλαπλών ενδείξεων 3,5 ιντσών.
Νέο είναι επίσης το τριάκτινο πολυλειτουργικό τιμόνι, ντυμένο με οικολογικό δέρμα. Αρκετούς πόντους στην ποιότητα προσθέτει το μαλακό πλαστικό που καλύπτει το επάνω τμήμα του ταμπλό, ενώ τα σκληρότερα υλικά χαμηλότερα έχουν αρκετά καλή και στιβαρή συναρμογή. Νεανικές πινελιές προσδίδουν τα ματ γκρι διακοσμητικά ένθετα στο ταμπλό και στα πάνελ των εμπρός θυρών.
Οι χώροι για δυο ενήλικες στα πίσω καθίσματα (μεταξόνιο 2.538 χλστ.) είναι ικανοποιητικοί, για τα δεδομένα της κατηγορίας, όπως και τα 309 λίτρα του πορτμπαγκάζ (1.081 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων), ενώ θα θέλαμε οι πίσω πόρτες να έχουν λίγο φαρδύτερο άνοιγμα.
Κινητήρας-κιβώτιο-κατανάλωση καυσίμου
Το λευκό Corsa των φωτογραφιών, κάτω από το εμπρός καπό του έχει τον ενδιάμεσο, από πλευράς ισχύος, βενζινοκινητήρα της υφιστάμενης γκάμας. Ο λόγος για τον turbo, άμεσου ψεκασμού 1.2 λίτρων, απόδοσης 100 ίππων (5.500 σ.α.λ.) και 205 Nm ροπής (1.750 σ.α.λ.), ο οποίος στην ισχυρότερη εκδοχή του παράγει 130 ίππους.
Συνεργάζεται με το προαιρετικό αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, με τους αριθμούς στον πίνακα των επιδόσεων να αναγράφουν επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 10,8 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα 192 χλμ./ώρα. Σε μεικτές συνθήκες η μέση κατανάλωση καυσίμου που καταγράψαμε κυμάνθηκε από 7,5 έως 8,0 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση WLTP 5,4 λίτρα/100 χλμ., Euro 6d και εκπομπές CO2 122 γρ./χλμ.).
Στο δρόμο
Η τρικύλινδρη φύση του βενζινοκινητήρα γίνεται ηχητικά αντιληπτή, με ένα ελαφρύ «γουργουρητό», κυρίως σε υψηλότερες ταχύτητες και σε συνθήκες πίεσης, ενώ οι κραδασμοί λάμπουν με την απουσία τους. Ο βενζινοκινητήρας έχει γερό τράβηγμα από χαμηλά, που εξασθενεί λίγο όταν επιλέξεις το πρόγραμμα οδήγησης Eco.
Στο πρόγραμμα Sport το δεξί πεντάλ αποκτά περισσότερη σπιρτάδα και αλλάζει η κλιμάκωση στο αυτόματο κιβώτιο «κρατώντας» μια σχέση πάνω, ενώ ενδιάμεση λύση αποτελεί το πρόγραμμα Normal. Στο σημείο αυτό να πούμε ότι το κιβώτιο εκτελεί με ομαλό τρόπο και στο σωστό χρόνο τις αλλαγές των σχέσεων, ενώ προσφέρει και χειροκίνητη λειτουργία με paddles πίσω από το τιμόνι.
Παράλληλα κρατάει ξεκούραστο το αριστερό πόδι του οδηγού, ειδικά στις καθημερινές αστικές διαδρομές, όπου το Corsa ελίσσεται με ευκολία. Οδηγώντας το Corsa, το αμάξωμα σου δίνει μια ανάλαφρη αίσθηση, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν «πατάει» αποφασιστικά στην άσφαλτο. Αντιθέτως, στον ανοιχτό δρόμο διαπιστώνεις την καλή ποιότητα κύλισης και τη σταθερότητα.
Τα φρένα είναι αποτελεσματικά με αεριζόμενους δίσκους μπροστά και δίσκους πίσω, ενώ το τιμόνι με ηλεκτρική υποβοήθηση είναι σχετικά ελαφρύ, αλλά παρέχει αρκετή ακρίβεια. Η ανάρτηση ίσως να αντιδράσει πιο «ξερά» σε έντονες κακοτεχνίες και βαθιές λακκούβες, χωρίς όμως έντονες αναταράξεις.
Προστασία από κινδύνους
Η «ασπίδα» ασφαλείας του ανανεωμένου Corsa περιλαμβάνει στάνταρ προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης με αυτόματη πέδηση αναγνωρίζοντας και πεζούς, υποβοήθηση παραμονής του οχήματος εντός της λωρίδας κυκλοφορίας, αναγνώριση κόπωσης οδηγού, εντοπισμό πινακίδων οδικής σήμανσης, park pilot πίσω και σύστημα πλευρικής προστασίας.
Συμπέρασμα
Πιο ολοκληρωμένο και πιο όμορφο μετά τις σχεδιαστικές επεμβάσεις, το ανανεωμένο Opel Corsa συνεχίζει τη μάχη στο ράλι των πωλήσεων.
Η αρχική τιμή του ανανεωμένου Corsa, με το 1.2 βενζινοκινητήρα των 100 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο, διαμορφώνεται, στην εξοπλιστική έκδοση Edition, στα 21.200 ευρώ.