Ας μιλήσουμε για επικαιρότητα και συγκεκριμένα για τα δυο μεγάλα θέματα γύρω από το χώρο του αυτοκινήτου.
Πρώτον, έχει έρθει όντως το τέλος των πετρελαιοκινητήρων και σύντομα θα απαγορευτούν, όπως ορισμένοι γράφουν με μανία; Δεύτερον, το μέλλον ανήκει στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα, τα οποία ήρθαν για να μείνουν και να εκτοπίσουν οριστικά κάθε κινητήρα εσωτερικής καύσης;
Απαντήσεις θα μας βοηθήσει να δώσουμε το Opel Corsa, το οποίο προσφέρεται ως βενζινοκίνητο, πετρελαιοκίνητο και αμιγώς ηλεκτροκίνητο (Corsa-e). Άλλωστε η πλήρης γκάμα του είναι και ένας από τους λόγους που κατάφερε να αποσπάσει το βαρύτιμο τρόπαιο “Best Buy Car of Europe” για το 2020 από τον ανεξάρτητο ευρωπαϊκό δημοσιογραφικό οργανισμό AutoBest.
Στην προκειμένη περίπτωση το μαύρο Corsa με τη λευκή οροφή που βλέπετε στις φωτογραφίες, έχει κάτω από το εμπρός καπό του έναν αλουμινένιο, τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα 1.5 λίτρων με ισχύ 102 ίππων και 250 Nm ροπή.
Με το πετρελαιοκίνητο Corsa κινηθήκαμε περισσότερο μέσα στην πόλη όπου καταγράψαμε, τη βοήθεια του συστήματος Start/Stop, κατανάλωση καυσίμου από 5,7 έως 6,1 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση WLTP 5,3 λίτρα/100 χλμ.-εκπομπές C02 85 γρ./χλμ.-προδιαγραφές ρύπων Euro 6d-TEMP).
Το συμπέρασμα είναι όντως οι πετρελαιοκινητήρες έχουν αρχίσει να εκλείπουν από τις γκάμες ορισμένων νέων μοντέλων. Σε καμία περίπτωση όμως δεν έχουν αφανιστεί. Παράλληλα το πετρέλαιο κίνησης εξακολουθεί να διακρίνεται για τη χαμηλή τιμή του λίτρου, τη σημαντικά λιγότερη κατανάλωση καυσίμου και τη συγκριτικά μεγαλύτερη αυτονομία που προσφέρει.
Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφέρουμε ότι με το αμιγώς ηλεκτροκίνητο Corsa-e, το οποίο με μια πλήρη φόρτιση προσφέρει αυτονομία 350 χλμ., καταφέραμε να ταξιδέψουμε από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη και να γυρίσουμε πίσω, όπως μπορείτε να διαβάσετε πατώντας εδώ.
Ωστόσο η σχεδόν διπλάσια, με γεμάτο το ρεζερβουάρ, αυτονομία του πετρελαιοκίνητου Corsa προσφέρει ξεγνοιασιά και εξοικονόμηση χρόνου σε ένα μεγάλο ταξίδι. Δε χρειάζεται να σταματάς τακτικά για να φορτίσεις τη μπαταρία και να ψάχνεις για διαθέσιμο δημόσιο σταθμό φόρτισης, με το άγχος ότι αν δε βρεις έγκαιρα θα χρειαστεί γερανός, αφού το αυτοκίνητο θα ακινητοποιηθεί στην άκρη του δρόμου, καθώς όσο μεγάλη μπαλαντέζα και αν έχεις, δεν αρκεί. Συνυπολογίστε και την αναμονή μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία, η οποία εξαρτάται από το τύπο του φορτιστή.
Όσο για τη φημολογούμενη απαγόρευση κυκλοφορίας πετρελαιοκίνητων οχημάτων στην Ελλάδα, αν και όποτε συμβεί κάτι τέτοια, θα αφορά πιθανότατα μόνο το Κέντρο της πόλης, όπως έχει ανακοινωθεί και για άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Το συμπέρασμα είναι ότι το πετρελαιοκίνητο Corsa παραμένει επίκαιρο, καθώς η ηλεκτροκίνηση έχει δημιουργήσει απλά μια νέα τάση, ενώ ειδικά στη χώρα μας, λόγω έλλειψης υποδομών, δεν έχει εδραιωθεί.
H αρχική τιμή του πετρελαιοκίνητου Corsa διαμορφώνεται στην έκδοση Edition στα 16.150 ευρώ, στην Elegance στα 17.200 ευρώ και στην GS-Line στα 17.350 ευρώ.