Για το Opel Corsa έφτασε η ώρα για μια ριζική ανανέωση, τέσσερα χρόνια μετά την άφιξή του στην αγορά.
Το φρεσκαρισμένο Corsa αλλάζει σχεδιασμό τόσο εξωτερικά, όσο και εσωτερικά, διαθέτει διευρυμένο τεχνολογικό εξοπλισμό και κάτω από το καπό έχει ανανεωθεί η γκάμα κινητήρων. Τα βενζινοκίνητα μοντέλα είναι επιβεβαιωμένα με κινητήρες 1.2 λίτρων, με ισχύ από 75 έως 136 ίππους, ενώ για πρώτη φορά σε Corsa υπάρχει έκδοση με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V.
Το Corsa έρχεται για δεύτερη φορά και με 100% ηλεκτρική έκδοση που ονομάζεται πλέον Electric, την οποία οδηγήσαμε κατά την πανευρωπαϊκή παρουσίαση στη Φρανκφούρτη της Γερμανίας.
Opel: Ας γνωρίσουμε καλύτερα το Corsa
Δεδομένου ότι πρόκειται για ανανέωση, οι εξωτερικές διαστάσεις του Opel Corsa δεν αλλάζουν με το μήκος του να διατηρείται λίγο πάνω από 4 μ., 1,75 μ. σε πλάτος και 1,43 μ. σε ύψος, με 267 λίτρα χώρο αποσκευών.
Αυτό που έχει αλλάξει μεταμορφώνοντας στην κυριολεξία τη σιλουέτα του μικρού γερμανικού αυτοκινήτου, είναι οι σχεδιαστικές επεμβάσεις κυρίως στο μπροστινό μέρος. Το οποίο χαρακτηρίζεται πλέον από το “Opel Vizor“, τη μαύρη ζώνη που ενσωματώνει τη μάσκα και το λογότυπο της Opel, συνδέοντας και τα δύο φωτιστικά σώματα που στην κορυφή των εκδόσεων, είναι προβολείς Intelli-Lux LED matrix.
Οι εισαγωγές αέρα που είναι ενσωματωμένες στις άκρες του προφυλακτήρα είναι πλέον μεγαλύτερες και πιο εμφανείς, ενώ στο πίσω μέρος, κάτω από το logo της πόρτας, αναγράφεται ολόκληρο το όνομα «Corsa».
Οι ζάντες φέρουν νέα σχεδίαση, ενώ νέος είναι επίσης ο γκρι χρωματισμός “Graphite” που διακρίνεται στις φωτογραφίες. Φυσικά η διχρωμία με μαύρο χρώμα στην οροφή εξακολουθεί να συνοδεύει το ανανεωμένο Corsa.
Opel Corsa Electric: Τι αλλάζει στα εντός
Τα καθίσματα φέρουν νέες υφασμάτινες επενδύσεις, νέα σχεδίαση στο τιμόνι και στον επιλογέας κίνησης, ενώ στο τεχνολογικό μέρος είναι αδύνατο να μην εκτιμήσετε, λόγω της κατηγορίας όπου ανήκει το αυτοκίνητο, τις δύο οθόνες.
H μια πίσω πίσω από το τιμόνι για το ψηφιακό πίνακα οργάνων και η άλλη για το infotainment στο κέντρο της κονσόλας μεγέθους 10 ιντσών, ενώ υιοθετούν το νέο λογισμικό Snapdragon Cockpit. Αυτό αναπτύχθηκε από την Qualcomm, είναι αισθητικά ευχάριστο και με καλά γραφικά όπως μας «οδήγησε» στη βροχερή Φρανκφούρτη.
Το σύστημα πλοήγησης, οι συνδεδεμένες υπηρεσίες και οι φωνητικές εντολές που ενεργοποιούνται με το “Hey Opel” είναι ενσωματωμένα και συμβατά με Apple CarPlay και Android Auto ακόμη και σε ασύρματη λειτουργία. Εξοπλίζεται επίσης με πίσω κάμερα, αισθητήρες παρκαρίσματος και όλα τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, τα λεγόμενα ADAS.
Πρωταγωνιστής της πρώτης γνωριμίας μας με το ανανεωμένο Opel Corsa είναι το Electric. Δηλαδή η 100% ηλεκτρική έκδοση που, σε σύγκριση με το παρελθόν, διαθέτει τώρα μεγαλύτερη μπαταρία (54 kWh) με τον ηλεκτροκινητήρα να αποδίδει 156 ίππους στo sport drive mode. Στο ECO για την πόλη η ισχύς μειώνεται στους 82 ίππους ταυτόχρονα και η κατανάλωση ρεύματος.
Yπάρχει και δεύτερη έκδοση των 100 kW/136 ίππων (50 kW μπαταρία) με ακόμα πιο βελτιωμένη τιμή αυτονομίας, που φτάνει μέχρι τα 357 χλμ. Ο ενσωματωμένος φορτιστής είναι 7.4 kW. Η Opel ανακοινώνει 406 χλμ. αυτονομίας για την πιο ισχυρή έκδοση. Όσον αφορά τη φόρτιση, δέχεται έως και 100 kW σε συνεχές ρεύμα για γρήγορη φόρτιση και φτάνει στο 80% σε λιγότερο από μισή ώρα.
Αν και σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο οι επιδόσεις δεν είναι αυτές που κεντρίζουν το ενδιαφέρον, η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 150 χλμ./ώρα, ο χρόνος της επιτάχυνσης 0-100 χλμ./ώρα είναι 8,1 δευτ. και η μέση κατανάλωση ενέργειας 14,3 kWh/100 χλμ. Οι εν λόγω τιμές είναι εργοστασιακές.
Οδηγώντας το ανανεωμένο Opel Corsa Electric
Το Opel Corsa ήταν πάντα ένα ευχάριστο στην οδήγηση αυτοκίνητο, ακόμη περισσότερο σε αυτήν την έκδοση με μπαταρία, κυρίως λόγω χαμηλότερου κέντρου βάρους, για να μην αναφέρουμε την αντιδραστικότητα λόγω της υψηλής ροπής του κινητήρα (260 Nm) που διατίθεται από το πρώτο άγγιγμα του γκαζιού, ηλεκτρικό γαρ.
Το τιμόνι είναι έχει σωστό βάρος και καλή αίσθηση με το μπροστινό άξονα να ανταποκρίνεται γρήγορα στις εντολές του οδηγού. Μας έπεισε επίσης το πεντάλ του φρένου που έχει σχετικά μικρή διαδρομή και άμεση απόκριση.
Ακόμη και με αυτήν την ανανέωση, το Corsa επιβεβαιώνει τα δυνατά του σημεία. Η ορατότητα είναι εξαιρετική, η θέση οδήγησης άνετη με ανατομικά καθίσματα (στα έξτρα τα μπουτόν για μασάζ) και ως συνέχεια σημειώνουμε ότι υπάρχει μια σειρά από τεχνολογικά καλούδια που έρχονται να βοηθήσουν τον οδηγό όταν χρειάζεται, όπως το ADAS.
Προσεγμένο είναι επίσης από πλευράς ποιότητας το εσωτερικό, καθώς γενικότερα τα Opel έχουν αναβαθμιστεί σε αυτόν τον τομέα. Το ανανεωμένο Opel Corsa θα βρει το χώρο του στις εξουσιοδοτημένες μονάδες το μήνα Νοέμβριο, χωρίς να έχουν προς το παρόν ανακοινωθεί οι τιμές.