Το Crossland δέχτηκε τις περιποιήσεις της Opel και ανανεώθηκε σε τρία επίπεδα, ώστε να παραμείνει μία πρόταση σύγχρονη και ανταγωνιστική.
Αλλαγές
Όνομα
Το πρώτο επίπεδο στο οποίο ανανεώθηκε το γερμανικό crossover είναι το όνομα, καθώς το X που φιγουράριζε στην ονομασία του μοντέλου στο απομακρύνθηκε. Έτσι, πλέον ονομάζεται Opel Crossland, σκέτο…
Εμφάνιση
Το δεύτερο επίπεδο στο οποίο ανανεώθηκε το Crossland είναι η εικόνα του, τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά.
Το βασικότερο στοιχείο μεταξύ εκείνων που έχουν αλλάξει είναι η μάσκα. Μετά το Mokka που έκανε την αρχή, η σχεδιαστική φιλοσοφία που η γερμανική εταιρία την ονομάζει Vizor τοποθετήθηκε και εδώ. Το Vizor είναι το μαύρο γυαλιστερό τμήμα ανάμεσα στα φωτιστικά σώματα. Ο ρόλος του είναι διπλός. Από τη μία να ενώσει νοητά τα φωτιστικά σώματα. Από την άλλη, πίσω του θα τοποθετούνται μελλοντικά όλα τα απαραίτητα ραντάρ που θα μπαίνουν στα νέα μοντέλα της εταιρείας ώστε να λειτουργούν τα συστήματα ασφαλείας.
Παραμένοντας μπροστά, νέα είναι και η ασημί ποδιά που βλέπουμε χαμηλά, η οποία τονίζει τον crossover χαρακτήρα του μοντέλου.
Στα πλαϊνά δεν έχει αλλάξει κάτι, όμως δε γίνεται να μη σταθεί το βλέμμα στις δίχρωμες ζάντες 17 ιντσών, με νέο σχέδιο.
Στο πίσω μέρος η ονομασία του μοντέλου βρίσκεται στο κέντρο με νέα γραφή. Ελαφρώς διαφοροποιημένα είναι και τα φώτα, αλλά και η ποδιά.
Opel Crossland: Πόσο άλλαξε και πόσο κοστίζει στην Ελλάδα;
Περνώντας στο εσωτερικό υπάρχουν αλλαγές, όμως την ίδια στιγμή η αίσθηση είναι ιδιαίτερα οικεία.
Στα καθίσματα μας άρεσε ιδιαίτερα ο συνδυασμός δέρματος και αλκαντάρα, καθώς και η διακοσμητική έγχρωμη λεπτομέρεια στο πάνω μέρος των καθισμάτων οδηγού και συνοδηγού. Στα πάνω τμήματα του ταμπλό συναντάμε μαλακό πλαστικό, όμως όσο κατεβαίνουμε προς τα κάτω το χέρι ακουμπά σε πιο σκληρές επιφάνειες.
Ο πίνακας οργάνων παραμένει αναλογικός (με μια οθόνη για πληροφορίες ανάμεσά του), ενώ και το χειρόφρενο παραμένει παραδοσιακό με μοχλό. Η οθόνη του infotainment έχει διαγώνιο 8 ίντσες και είναι ενσωματωμένη στο ταμπλό, ενώ από κάτω υπάρχουν τα χειριστήρια του διζωνικού κλιματισμού.
Ουσία
Περνώντας στις αλλαγές ουσίας, δηλαδή στο τρίτο επίπεδο των αλλαγών, τοποθετήθηκαν στην μπροστά ανάρτηση νέα αμορτισέρ αλλά και νέα ελατήρια, ενώ αλλαγές δέχτηκε και η πίσω ανάρτηση όπου χρησιμοποιείται ημιάκαμπτος άξονας.
Ίδια
Πρακτικότητα
Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά που είχε το Crossland και συνεχίζει να υφίσταται είναι η πρακτικότητά του. Σε ένα αμάξωμα με διαστάσεις 4.217/1.825/1.605 χλστ. για μήκος/πλάτος/ύψος, μπορούν να εξυπηρετηθούν ποικίλες ανάγκες.
Μεγαλύτερη απόδειξη για αυτό είναι τα πίσω καθίσματα. Λειτουργούν ανεξάρτητα σε ποσοστό 60-40, ενώ επιτρέπουν έναν εντυπωσιακό βαθμό διαμόρφωσης. Τα δύο τμήματα μπορούν να αλλάξουν θέση, μετακινούμενα πιο μπροστά σε απόσταση μέχρι και 15 εκατοστά, ώστε να μεγαλώσει ο χώρος αποσκευών. Έτσι τα 410 λίτρα γίνονται μέχρι και 520. Αν διπλωθούν και τα δύο μέρη του καθίσματος η χωρητικότητα φτάνει τα 1255 λίτρα. Ακόμα, η πλάτη μπορεί να πέσει χωρίς να υπάρξει μετακίνηση, ενώ μπορεί να τοποθετηθεί σε διάφορες θέσεις ανάλογα πώς βολεύει τον επιβάτη που κάθεται στην κάθε πλευρά. Αν όλα αυτά δεν είναι αρκετά, η πλάτη του μεσαίου καθίσματος πέφτει ανεξάρτητα και μετατρέπεται σε υποβραχιόνιο για τους πίσω επιβάτες, δίνοντας ταυτόχρονα πρόσβαση στον χώρο αποσκευών.
Κινητήρας
Ακόμα ένα στοιχείο που δεν άλλαξε είναι ο κινητήρας. Είναι ο τρικύλινδρος 1.2 λίτρων και αποδίδει 130 ίππους και 230 Nm ροπής, ισχύς που περνάει στους μπροστά τροχούς μέσω χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων. Το μοτέρ ικανοποιεί πλήρως με το τράβηγμά του ακόμα και κάτω από τις 2.000 σ.α.λ. όμως είναι το κιβώτιο εκείνο που πραγματικά τον κολακεύει. Οι πρώτες σχέσεις είναι σχετικά “κοντές” ώστε να υπάρχει το απαραίτητο “νεύρο” στο ξεκίνημα, όμως οι επόμενες είναι σημαντικά πιο “μακριές” για οικονομία στο ταξίδι.
Το τιμόνι θα το θέλαμε πιο σφικτό, ενώ το start/stop του κινητήρα ενεργοποιείται με το πεντάλ του συμπλέκτη να έχει κάνει όλη τη διαδρομή του.
Οι επιδόσεις που έχει το Crossland με αυτό το μηχανικό σύνολο είναι 9.9 δευτερόλεπτα για το 0-100 χλμ./ώρα και 201 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας.
Όσο για την κατανάλωση, με όλα τα παραπάνω και με πόδι λίγο πιο βαρύ από το συνηθισμένο, είδαμε κατανάλωση ανάμεσα στα 7.5 και τα 8 λίτρα/100 χλμ. όμως πολύ εύκολα μπορεί να πέσει στα 7 λίτρα/100 χλμ. Οι εκπομπές ρύπων σύμφωνα με την Opel είναι 130 γρ. CO2/χλμ. (τα τέλη διαμορφώνονται σε 83.2 ευρώ ανά έτος).
Συμπέρασμα
Το Opel Crossland δέχτηκε αρκετές αλλαγές, κυρίως στον αισθητικό τομέα, όμως έμεινε και σε μεγάλο βαθμό ίδιο, συνεχίζοντας να αποτελεί πρωτίστως ένα αυτοκίνητο που δίνει απάντηση σε πολλαπλές ανάγκες.
Το αντίτιμο
Η τιμή του ανανεωμένου Crossland ξεκινά από τα 16.700 ευρώ. Σε αυτή την τιμή ο κινητήρας είναι 1.2 λίτρων όμως αποδίδει 83 ίππους. Για το μοτέρ με τους 130 ίππους η τιμή ξεκινά από τα 19.100 ευρώ.