Η αντίστροφη μέτρηση για την άφιξη του ανανεωμένου Opel Crossland Χ έχει πλέον ξεκινήσει.
Ωστόσο μέχρι να το υποδεχτούμε κάνουμε ακόμα μια βόλτα με το υφιστάμενο Crossland X, ώστε να φρεσκάρουμε τη μνήμη μας και η σύγκριση με το ανανεωμένο μοντέλο να γίνει πιο εύκολη.
Πατώντας εδώ πάντως μπορείτε να δείτε όλες τις αλλαγές που έχει πραγματοποιήσει η Opel στο επερχόμενο-ανανεωμένο Crossland (το γράμμα X δε θα υπάρχει πλέον στην ονομασία του).
Κινητήρας
Άσχετα πάντως με τις σχεδιαστικές και εξοπλιστικές αλλαγές, στο πόστο του θα παραμείνει ο ισχυρότερος βενζινοκινητήρας του μικρού γερμανικού SUV. O λόγος για τον υπερτροφοδοτούμενο άμεσου ψεκασμού κινητήρα των 1.2 λίτρων, ο οποίος βρίσκεται κάτω από το εμπρός καπό του πορτοκαλί Crossland X που βλέπετε στις φωτογραφίες.
Αποδίδει 130 ίππους, ενώ διατίθεται και με ισχύ 110 ίππων. Κατά τη γνώμη μας ο εν λόγω βενζινοκινητήρας αναδεικνύει στο έπακρο το Crossland Χ, χαρίζοντας του εξαιρετική σπιρτάδα.
Εξερευνούμε την Πεντέλη με το Opel Grandland X Hybrid4
Φυσικά το ρόλο της παίζει και η πλούσια ροπή των 230 Nm, η οποία δίνει νωρίς το «παρών» από τις 1.750 σ.α.λ., με αποτέλεσμα το «τράβηγμα» να είναι γερό από χαμηλά. Πρόκειται για ένα βενζινοκινητήρα πολιτισμένο, με χαμηλά επίπεδα θορύβου παρότι τρικύλινδρος, αρκετά ροπάτο, με ιδιαίτερα ελαστική λειτουργία, την οποία ευνοεί και η κλιμάκωση του μηχανικού κιβωτίου 6 ταχυτήτων (διατίθεται και με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων) που μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς.
Δύναμη και απόδοση
Ο λεβιές είναι ψηλά τοποθετημένος βολεύοντας αρκετά το δεξί χέρι, έχει μαλακή αίσθηση και τα κουμπώματα του χαρακτηρίζονται εύκολα. Από πλευράς επιδόσεων τώρα οι αριθμοί, για τα δεδομένα της κατηγορίας, ικανοποιούν αρκετά, με την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα να διαρκεί 9,9 δευτ. και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 201 χλμ./ώρα.
Δύναμη όμως δε σημαίνει και υψηλή κατανάλωση καυσίμου, καθώς χωρίς υπερβολές στο γκάζι, καταγράψαμε 6,7 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση WLTP 5,9-6,4 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές C02 108 γρ./χλμ., προδιαγραφών ρύπων Euro 6d).
Στο δρόμο
Ο οδηγός του Crossland X απολαμβάνει την καλή περιμετρική ορατότητα, χάρη στο ψηλό του κάθισμα και στις μεγάλες πλευρικές γυάλινες επιφάνειες. Στον αυτοκινητόδρομο είναι σταθερό, ενώ παρά τη μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης δεν εμφανίζει έντονες κλίσεις στις στροφές, αν και σε δυνατές πλευρικές ριπές ανέμων είναι λίγο ευάλωτο.
Τα φρένα ικανοποιούν με την αποτελεσματικότητα τους, ενώ το σύστημα διεύθυνσης χαρακτηρίζεται ελαφρύ και γρήγορο, κάτι που αποδεικνύεται βολικό στους ελιγμούς μέσα στην πόλη, ωστόσο σε υψηλότερες ταχύτητες διαπιστώνεις ότι λίγη παραπάνω πληροφόρηση θα ήταν χρήσιμη.
Με το βλέμμα στραμμένο στο ανανεωμένο και πιο δυναμικό εξωτερικά Crossland, θα πούμε απλά ότι το υφιστάμενο μοντέλο δε δείχνει καθόλου γερασμένο σχεδιαστικά. Αντιθέτως οι γραμμές και το σχήμα του αποπνέουν νεανικότητα, ειδικά με τη διχρωμία ανάμεσα στη μαύρη οροφή και στο έντονο πορτοκάλι χρώμα του αμαξώματος.
Οι διαστάσεις του σε μήκος, πλάτος και ύψος διαμορφώνονται στα 4.212 χλστ., 1.765 χλστ. και 1.605 χλστ. αντίστοιχα. Στο εσωτερικό συναντάς ποιοτικά υλικά, καλή εργονομία και άνετους χώρους για τους πίσω επιβάτες (μεταξόνιο 2.604 χλστ.), ενώ ο χώρος αποσκευών προσφέρει 520 λίτρα.
Στο ταμείο
Με τον 1.2 Turbo βενζινοκινητήρα των 130 ίππων και το μηχανικό 6αρι κιβώτιο, το υφιστάμενο Crossland X κοστίζει 20.000 ευρώ στην έκδοση Edition 2020 και 21.000 ευρώ στην έκδοση X-Clusive.