Όσοι έχουν βιαστεί να γράψουν τον επικήδειο για τους πετρελαιοκινητήρες θα πρέπει να τον κρατήσουν στο συρτάρι. Aυτό το μήνυμα τουλάχιστον στέλνει το ανανεωμένο Opel Grandland.
Η ναυαρχίδα, στη γκάμα με τα SUV της γερμανικής εταιρίας, έχει ήδη εξηλεκτριστρεί (με plug-in υβριδικές εκδόσεις), ταυτόχρονα όμως πηγαίνει κυριολεκτικά κόντρα στο ρεύμα διατηρώντας ζωντανή την πετρελαιοκίνητη εκδοχή της. Aς ξεφύγουμε λοιπόν από τον «κυκλώνα» της ηλεκτροκίνησης ξεχνώντας για λίγο λέξεις όπως καλώδιο, φόρτιση, και μπαταρίες, αλλά κυρίως ξενοιάζοντας από το άγχος της αυτονομίας.
Αυτόματο με 130 ίππους
Ανοίγουμε λοιπόν το εμπρός καπό του κόκκινου Grandland που βλέπετε στις φωτογραφίες, για να συναντήσουμε έναν παλιό γνώριμο. Ο λόγος για τον τετρακύλινδρο turbo πετρελαιοκινητήρα των 1.5 λίτρων, απόδοσης 130 ίππων (3.750 σ.α.λ.) Ο ήχος που παράγει είναι λίγο τραχύς, αλλά ίσως να έχουν ξεσυνηθίσει τα αφτιά μας, εξαιτίας της αθόρυβης λειτουργίας των πολλών αμιγώς ηλεκτροκίνητων μοντέλων, με τα οποία συναναστρεφόμαστε πλέον.
Έχει γερό τράβηγμα από χαμηλά, καθώς η πλούσια ροπή των 300 Nm εμφανίζεται από τις 1.750 σ.α.λ., ενώ έχει «νεύρο» και ψηλότερα. Συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, το οποίο μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς, ενώ διακρίνεται για τις ομαλές και έγκαιρες αλλαγές που εκτελεί, τις περισσότερες φορές. Παράλληλα προσφέρει και χειροκίνητη λειτουργία με τα μικρά paddles πίσω από το τιμόνι. Η κλιμάκωση του κιβωτίου και η απόκριση στο γκάζι επηρεάζονται από το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης (Eco, Normal και Sport).
Ικανοποιητικές οι επιδόσεις που προσφέρει στο μεγαλύτερο SUV της Opel, καθώς η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί 11,5 δευτ. και η τελική ταχύτητα ορίζεται στα 195 χλμ./ώρα. Όμως από έναν πετρελαιοκινητήρα δε ζητάς γκάζι, αλλά οικονομία καυσίμου. Τα 6,5 έως 6,8 λίτρα/100 χλμ. που καταγράψαμε (επίσημη μέτρηση WLTP 5,1-5,2 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές C02 134 γρ./χλμ., προδιαγραφών Euro 6e), θεωρούνται καλοί αριθμοί για τα δεδομένα, ενώ σίγουρα σε προδιαθέτουν για ταξίδι με το πετρελαιοκίνητο Grandland.
Οδηγώντας
Όπως προαναφέραμε το Grandland έχει τον τίτλο της ναυαρχίδας, τον οποίο οφείλει να δείχνει και με τις εξωτερικές του διαστάσεις (μήκος 4.477 χλστ., πλάτος 1.906 χλστ., ύψος 1.609 χλστ.), που δεν το κάνουν όμως ιδιαίτερα ευέλικτο σε αστικό περιβάλλον. Η ψηλή θέση οδήγησης, το ελαφρύ-γρήγορο τιμόνι με κύκλο στροφής 11,5 μέτρα και η κάμερα οπισθοπορείας βοηθούν στον καλύτερο έλεγχο, όταν κινείσαι μέσα στην πόλη. Επιπλέον η μαλακή ανάρτηση απορροφά τους κραδασμούς από τις άπειρες λακκούβες, στοχεύοντας κυρίως στην άνεση των επιβατών.
Αλλά είπαμε, το πετρελαιοκίνητο Grandland ενδείκνυται για ταξίδια, επομένως ας βγούμε στον αυτοκινητόδρομο. Εκεί ξεδιπλώνει την αρκετά καλή ποιότητα κύλισης, καθώς είναι σταθερό ακόμα και σε υψηλότερες ταχύτητες, χωρίς τάσεις πλεύσης, ενώ η ηχομόνωση της καμπίνας κλείνει το «στόμα» στους αεροδυναμικούς θορύβους και στον όχι και τόσο πολιτισμένο ήχο του πετρελαιοκινητήρα. Τα φρένα είναι δυνατά και αποτελεσματικά, ενώ δεν εμφανίζουν σημάδια κόπωσης π.χ. στην κατάβαση ενός ορεινού δρόμου με στροφές, όμως τότε θα εμφανιστούν οι ελαφριές κλίσεις του αμαξώματος, αποτέλεσμα της μαλακής ανάρτησης.
Φρέσκια εικόνα
Ας θυμηθούμε τώρα σε ποια σημεία έχει αλλάξει η εξωτερική εικόνα του ανανεωμένου Grandland. Σημείο αναφοράς στην όψη του αποτελεί η μάσκα ονόματι “Opel Vizor”, την οποία πρωτοείδαμε στο νέο Mokka. Αποτελείται από ένα μαύρο ενιαίο πάνελ, στο κέντρο της οποίου δεσπόζει το λογότυπο της Opel και στα άκρα τα χαρακτηριστικά Led φώτα ημέρας σε σχήμα φτερών.
Η εξοπλιστική έκδοση GS Line στην προκειμένη περίπτωση προσδίδει πιο σπορτίφ εικόνα στο ανανεωμένο Grandland. Μαύρο χρώμα έχει η οροφή, το όνομα του Grandland και το έμβλημα της Opel στην πόρτα του χώρου αποσκευών και οι ζάντες. Η διχρωμία συνεχίζεται με μαύρο γυαλιστερό χρώμα χαμηλά στις θύρες, στους προφυλακτήρες, στα καλύμματα των πλευρικών καθρεπτών και στα τόξα των φτερών.
Στα εντός
Στο εσωτερικό υπάρχει ακόμα ένας κοινός παρονομαστής με το νέο Mokka, το κόκπιτ “Pure Panel”, με δυο εφαπτόμενες οθόνες, μια για το ψηφιακό πλέον πίνακα οργάνων (12 ιντσών) και μια για το σύστημα πολυμέσων (10 ιντσών) με το εύκολο στην περιήγηση μενού που υποστηρίζει και το ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης. Μαλακό πλαστικό καλύπτει το επάνω τμήμα του ταμπλό, αλλά και χαμηλότερα, με τη συνολική εικόνα της ποιότητας και της συναρμογής των υλικών να λαμβάνει υψηλή βαθμολογία.
Οι πίσω επιβάτες έχουν αρκετό χώρο για τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.675 χλστ.), ενώ υπάρχει απόσταση ανάμεσα στα κεφάλια τους και στην οροφή. Το πορτμπαγκάζ έχει φαρδύ άνοιγμα, εκμεταλλεύσιμο σχήμα, ρυθμιζόμενο σε δυο επίπεδα δάπεδο, προσφέροντας από 514 έως 1.652 λίτρα, όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων.
Συμπέρασμα
Η Opel έχει ανακοινώσει ότι μέχρι το 2028 στην ευρωπαϊκή της γκάμα της θα υπάρχουν αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα. Στο ελληνικό παρόν όμως το πετρελαιοκίνητο Grandland απευθύνεται σε όσους δε θέλουν από τώρα να εξαρτηθούν από την πρίζα και αγαπούν τα ταξίδια με την οικογένεια. Η αρχική τιμή του πετρελαιοκίνητου Grandland, στην εξοπλιστική έκδοση Tech & Design, διαμορφώνεται στα 35.900 ευρώ.