Το Grandland X, το πρώτο ουσιαστικά μοντέλο μετά το γάμο με την PSA, αναδεικνύεται ένας πολύ ισχυρός παίχτης στη μεσαία κατηγορία των SUV για την Opel.
Στη φρενίτιδα με τα εξηλεκτρισμένα μοντέλα η Opel έριξε στη μάχη τον δυνατό της παίχτη. Το σέντερ-φορ της ομάδας (να μην ξεχνάμε και τον Γιούργκεν Κλοπ, προπονητής της Λίβερπουλ και πρεσβευτής της εταιρίας) το Grandland X και να λοιπόν η plug-in hybrid έκδοση που συνδυάζει θερμικό μοτέρ βενζίνης 1.6 λίτρων turbo 200 ίππων με δύο ηλεκτροκινητήρες (81,2 kW ο ένας και 83kW ο άλλος) συνολικής απόδοσης 300 ίππων με 520 Nm ροπής.
Όσο για την μπαταρία ιόντων-λιθίου, η χωρητικότητά της είναι 13,2 kWh.
Με μια λέξη το Grandland X, αλλιώς.
Πώς αναλύεται λοιπόν αυτή η έκδοση.
Πρώτα από όλα από πλευράς σχεδιασμού, τη διαφορά την κάνει η διχρωμία που εκτείνεται και στο καπό. Επιπλέον οι ενδείξεις Hybrid4 χαμηλά στις μπροστινές πόρτες και στο καπό των αποσκευών, με το παζλ να συμπληρώνουν οι ζάντες 19 ιντσών με ελαστικά 205/55.
Στο εσωτερικό αλλαγές υπάρχουν στον πίνακα οργάνων καθώς το στροφόμετρο έχει αφαιρεθεί.
Στη θέση του έχει τοποθετηθεί ένα άλλο όργανο που δείχνει διάφορες λειτουργίες οι οποίες έχουν να κάνουν με την ανάκτηση ενέργειας μέχρι πότε οδηγείς με full power.
Eπίσης στη μέση των δύο οργάνων υπάρχει ο κλασικός δείκτης περιεκτικότητας καυσίμου και ο άλλος για τη φόρτιση της μπαταρίας.
Στο κέντρο του ταμπλό (μαλακά πλαστικά στο πάνω μέρος, σκληρά στο κάτω μέρος και στις πόρτες) βρίσκεται η έγχρωμη οθόνη 8 ιντσών που προβάλει εκτός των άλλων (κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα πλοήγησης, κινητή τηλεφωνία, καταναλώσεις, ραδιόφωνο) όλες τις λειτουργίες του υβριδικού συστήματος.
Οι χώροι παραμένουν μεγάλοι και άνετοι καθώς η μπαταρία βρίσκεται κάτω από τα πίσω καθίσματα. Έχει όμως περιοριστεί ο χώρος των αποσκευών από τα 514 λίτρα των άλλων εκδόσεων στα 390 (καθώς κάτω από τη μοκέτα βρίσκεται ο ηλεκτροκινητήρας και τα συστήματα συνδεσμολογίας) ενώ δεν υπάρχει χώρος για ρεζέρβα, παρά μόνο κιτ ελαστικού.
Κινητήρας βενζίνης λοιπόν με δύο ηλεκτροκινητήρες και συνδυαστική ισχύ 300 ίππων.
Δίπλα από τον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων υπάρχει το μπουτόν με τα 4 διαφορετικά προγράμματα οδήγησης.
Electric, Hybrid, Sport και All Wheel Drive με τον πίσω ηλεκτροκινητήρα να κινεί τον αντίστοιχο άξονα (ο άλλος ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται μαζί με το κιβώτιο).
Φυσικά δεν υπάρχει άξονας μετάδοσης καθώς για την 4κίνηση στο Grandland X Hybrid 4, φροντίζει ο πίσω ηλεκτροκινητήρας.
Mε γεμάτες τις μπαταρίες (φορτίζει και με οικιακό ρεύμα) το αυτοκίνητο κινείται αμιγώς ηλεκτρικά γύρω στα 40 χλμ., 42 χλμ. δείχνει η ένδειξη στο ταμπλό.
Ως ηλεκτρικό κινείται αθόρυβα, προσφέροντας τη χαλαρότητα ενός αυτοκινήτου αυτής της κατηγορίας.
Η άμεση απόκριση σε ενθουσιάζει (ένα από τα υπέρ των ηλεκτρικών αυτοκινήτων).
Εκεί όμως που πραγματικά το Grandland X Hybrid4 δείχνει τον άλλον του χαρακτήρα είναι όταν ο οδηγός επιλέξει από το οδηγικό μενού το sport mode, οι αριθμοί των επιδόσεων υπογραμμίζουν την επιλογή.
Ίδιο υβριδικό σύνολο στο DS7 Crossback E-Tense 4X4.
Για την επιτάχυνση 0-100 ο χρόνος είναι 6.1 δευτ. με την τελική ταχύτητα να βρίσκεται στα 235 χλμ./ώρα με εκπομπές CO2 29 γρ./χλμ. με πρωτόκολλο WLTP.
Η αίσθηση του τιμονιού είναι αυτή που πρέπει να είναι σε ένα αυτοκίνητο με οικολογικό χαρακτήρα, το οποίο σου δημιουργεί όλες τις προϋποθέσεις για να οδηγείς με πνεύμα οικονομίας.
7.4 λίτρα/100 χλμ. έδειξε το κομπιούτερ ταξιδιού όταν το ρεύμα είχε καταναλωθεί.
Εάν ήταν εξοπλισμένο με άλλες ζάντες και ελαστικά με πιο υψηλό προφίλ από τα 55 των φωτογραφιών, ίσως οι κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων να μην κάνανε την παρουσία τους αισθητή, κατά περίπτωση.
Στο διά ταύτα λοιπόν, πέρα από αυτά που προσφέρει το Grandland X σε όλες τις εκδόσεις, το Grandland X Hybrid4 μας ξεναγεί σε έναν κόσμο διαφορετικό με όλα να ξεκινούν από το ρεύμα.
Μπορεί οι τιμές να ξεκινούν από τα 50.200 ευρώ, χωρίς τα κίνητρα και τις εκπτώσεις βάση του νέου νομοσχεδίου, αλλά μπορείς να κινείσαι για 40 χλμ. με μηδέν καύσιμα, να το φορτίζεις (που μόλις ενώσεις την παροχή αναγράφει πόσες ώρες φόρτισης απαιτούνται) και να επιστρέψεις στη βάση σου και πάλι με την ηλεκτρική ενέργεια.
Και αν ξαφνικά προκύψει μια συνάντηση και πρέπει να κινηθείτε χωρίς να έχει φορτίσει πλήρως, ρόλο αναλαμβάνει ο βενζινοκινητήρας αρκεί να μην έχετε λησμονήσει το καύσιμο.
Δείτε περισσότερες εικόνες εδώ