To Μokka, το SUV της Opel, «συμμετέχει» στο πρόγραμμα «απόσυρση και ανταλλαγή», με την έκδοση Edition να έρχεται πλέον με πλουσιότερο εξοπλισμό.
Περιλαμβάνει ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, εσωτερικές επενδύσεις με ύφασμα και δερματίνη, κεντρικό υποβραχιόνιο εμπρός με θύρα USB και ποτηροθήκη, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω και κάμερα οπισθοπορείας.
Αντίστοιχα, η νέα έκδοση Edition Plus θα φέρει πλέον στο βασικό εξοπλισμό Adaptive Cruise Control, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός και θερμαινόμενο τιμόνι, διπλό πάτωμα χώρου φόρτωσης, είσοδο και εκκίνηση κινητήρα χωρίς κλειδί, μαύρη οροφή και φιμέ πίσω κρύσταλλα.
Όσο για την πολυτελή έκδοση GS εξοπλίζεται με ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, προβολείς IntelliLux LED Matrix, είσοδο και εκκίνηση κινητήρα χωρίς κλειδί, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός και θερμαινόμενο τιμόνι.
Είναι όμως και η νέα αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του Opel Mokka Electric, με μπαταρία 54kWh προσφέροντας αυτονομία 407 χλμ. Η απόδοση του ηλεκτροκινητήρα είναι 156 ίπποι και μέγιστη ροπή 260 Nm, χαρίζοντας τελική ταχύτητα 150 χλμ./ώρα, ενώ για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα ο χρόνος είναι 10 δευτ.
Το συγκεκριμένο λευκό Opel Mokka των φωτογραφιών έχει ένα «μυστικό» να μας «πει», το οποίο κρύβεται κάτω από το εμπρός καπό.
Εκεί λοιπόν βρίσκεται ο αναβαθμισμένος turbo βενζινοκινητήρας των 1.2 λίτρων, ο οποίος πλέον προσφέρεται και με ισχύ 136 ίππων (5.500 σ.α.λ.). Προφανώς η αύξηση της ισχύος είναι μικρή, καθώς προστέθηκαν μόλις 6 ίπποι, σε σύγκριση με τη δεύτερη ισχυρότερη έκδοση των 130 ίππων (προσφέρεται και με 100 ίππους).
Opel Mokka: Κιβώτιο, κατανάλωση, επιδόσεις
Όπως και να έχει όμως, μιλάμε πλέον για το πιο δυνατό βενζινοκίνητο Mokka. Στην πράξη δύσκολα αντιλαμβάνεσαι την επιπλέον ιπποδύναμη, με το μοτέρ να διατηρεί τον πολιτισμένο χαρακτήρα στο μεγαλύτερο εύρος λειτουργίας του, ενώ μόνο σε υψηλότερες στροφές αντιλαμβάνεσαι ηχητικά την τρικύλινδρη φύση του. Έχει γερό τράβηγμα από χαμηλά, καθώς η ροπή των 230 Nm κάνει την εμφάνισή της από τις 1.750 σ.α.λ.
Ο βενζινοκινητήρας των 136 ίππων συνεργάζεται αποκλειστικά με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, το οποίο έχει σχετικά αραιή κλιμάκωση, κάτι που «ενοχλεί» μόνο στις ρεπρίζ. Μας άρεσε πάντως ο ψηλά τοποθετημένος λεβιές του, ο οποίος έχει μαλακή αίσθηση και προσφέρει ανεμπόδιστα κουμπώματα.
Το βενζινοκίνητο Mokka Των 136 ίππων μπορεί να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 9,1 δευτ., ενώ η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει είναι 204 χλμ./ώρα. Για τη σύγκριση να πούμε ότι το Mokka των 130 ίππων, που συνοδεύεται όμως μόνο με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα εντός 9,2 δευτ. και φτάνει τα 200 χλμ./ώρα. Μικρές οι αποκλίσεις, αλλά οι λεπτομέρειες μερικές φορές κάνουν τη διαφορά.
Να πούμε ακόμα ότι η μέση κατανάλωση καυσίμου που καταγράψαμε κυμάνθηκε κοντά στα 7 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 5,2 λίτρα/100 χλμ.- εκπομπές C02 στα 124 γρ./χλμ.), ενώ με το Mokka των 130 ίππων είχαμε δει κοντά στα 8,0 λίτρα/100 χλμ.
Οδηγώντας το Opel Mokka
Δομημένο πάνω στην πλατφόρμα CMP νέο Mokka εξασφαλίζει αρκετά καλή ποιότητα κύλισης, παραμένοντας σταθερό και με χαμηλό αεροδυναμικό θόρυβο σε υψηλότερες ταχύτητες. Η σχετικά μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης (ΜακΦέρσον μπροστά-ημιάκαμπτος άξονας πίσω) φέρνει αποτελεσματική απόσβεση στις αμέτρητες λακκούβες των ελληνικών δρόμων (μόνο σε «κρατήρες» αντιδρά λίγο άτσαλα), αλλά και λίγο εντονότερες κλίσεις στις στροφές, χωρίς όμως να αγχώνει.
Το τιμόνι είναι ελαφρύ, με την πληροφόρηση που φτάνει στα χέρια του οδηγού να είναι επαρκής για τα δεδομένα, ενώ με κύκλο στροφής 11,08 μ. οι ελιγμοί και οι μανούβρες γίνονται ευκολότερα, με τις συμπαγείς διαστάσεις του αμαξώματος να βοηθάνε επίσης (μήκος 4.151 χλστ., πλάτος 1.791 χλστ., ύψος 1.534 χλστ.).
Μέσα στο Opel Mokka
Στο εσωτερικό του νέου Mokka εφαρμόζεται η σχεδιαστική φιλοσοφία της Opel ονόματι “Pure Panel”. Απαρτίζεται από δυο εφαπτόμενες και οριζόντια τοποθετημένες οθόνες του ψηφιακού πίνακα οργάνων και της κεντρικής οθόνης αφής, 12 και 10 ιντσών αντίστοιχα. Το επάνω τμήμα του ταμπλό ντύνεται με ένα μαλακό σχετικά πλαστικό, ενώ τα υπόλοιπα χαμηλότερα είναι σκληρά.
Το λίγο υπερυψωμένο κεντρικό δάπεδο ίσως όμως ενοχλεί το μεσαίο επιβάτη. Επαρκής είναι ο «αέρας» ανάμεσα στα κεφάλια και στην οροφή. Θα θέλαμε επίσης το άνοιγμα των πίσω θυρών να είναι φαρδύτερο, ώστε η επιβίβαση και αποβίβαση να είναι πιο εύκολη. Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 350 λίτρων και 1.105 λίτρα όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων, έχει λίγο ψηλό κατώφλι φόρτωσης, ενώ το άνοιγμα του είναι φαρδύ.
Συμπέρασμα-Τιμή
Το Mokka στοχεύει με τη μοντέρνα του σχεδίαση, όπως και με την ένταξη του στη δημοφιλή κατηγορία των B-SUV, σε ένα πιο νεαρό ηλικιακό κοινό, το οποίο πάντα αναζητά περισσότερη δύναμη, κάτι που φέρνει η νέα έκδοση των 136 ίππων. Στο εξοπλιστικό επίπεδο Edition η αρχική τιμή του διαμορφώνεται στα 26.700 ευρώ.