Πολύ νεανικό αέρα θέλησε να δώσει η Opel στη νέα γενιά του Mokka, το οποίο πέρα από την ονομασία δεν έχει κανένα άλλο κοινό στοιχείο με το μοντέλο που γνωρίζουμε. Στην προκειμένη περίπτωση, οδηγούμε την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του αυτοκινήτου.
Η Opel δείχνει να πιστεύει την ηλεκτροκίνηση και να θέλει να στραφεί σε αυτήν όσο το δυνατό πιο σύντομα. Έτσι, μετά το Corsa-e προχωρά στη δημιουργία του δεύτερου ηλεκτρικού μοντέλου της γκάμας της.
Εξωτερική εμφάνιση
Η εξωτερική εμφάνιση του Mokka τόσο στις απλές εκδόσεις, όσο και στην ηλεκτρική, τραβάει το βλέμμα με πολλούς τρόπους. Είναι τα ιδιαίτερα φωτιστικά σώματα μπροστά, το Opel Vizor δηλαδή η μαύρη γυαλιστερή επιφάνεια που ενώνει τα μπροστά φωτιστικά σώματα, φυσικά η διχρωμία μαύρου – πράσινου, αλλά και το αρκετά οριζόντιο καπό.
Opel: Ξεπούλησε το Mokka-e για όλο το 2021!
Στο εξωτερικό του αυτοκινήτου θα δούμε και μερικές από τις ελάχιστες διαφορές μεταξύ των θερμικών εκδόσεων και της ηλεκτρικής. Πρόκειται για την τοποθέτηση του γράμματος “e” στη δεύτερη κολώνα, καθώς και κάτω δεξιά στην πόρτα του χώρου αποσκευών. Βέβαια το πράσινο χρώμα του αυτοκινήτου που φαίνεται στις φωτογραφίες, το κάνει να ξεχωρίζει με την πρώτη ματιά.
Καμπίνα
Στην καμπίνα οι διαφορές από τις εκδόσεις με θερμικό μοτέρ είναι ακόμα λιγότερες. Περιορίζονται στο κουμπί με το γράμμα “e” που βρίσκεται κάτω από την οθόνη του infotainment, το μενού στο οποίο οδηγεί και τις σχετικές ενδείξεις στον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Ο τελευταίος έχει διαγώνιο 12 ιντσών, ενώ η οθόνη του infotainment είναι στις 10 ίντσες. Οι δύο οθόνες είναι τοποθετημένες σύμφωνα με τη φιλοσοφία Pure Panel, ώστε να δημιουργούν την αίσθηση ότι η μία αποτελεί συνέχεια της άλλης.
Στοιχείο που μας άρεσε πολύ ήταν ο ιδιαίτερα διακριτικός επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου. Μέσω αυτού εκτός από τη φορά κίνησης και το parking, ενεργοποιούμε την επιλογή B, ώστε να γίνεται μεγαλύτερη ανάκτηση ενέργειας. Δίπλα του υπάρχει ένα ακόμα πλήκτρο, για την εναλλαγή μεταξύ των διαθέσιμων προγραμμάτων οδήγησης. Είναι τα Eco, Normal και Sport. Η κάθε επιλογή φέρνει μια σειρά από αλλαγές στο αυτοκίνητο, ειδικά στον τομέα της ισχύος. Έτσι, στο Eco οι διαθέσιμοι ίπποι είναι οι 80, στο Normal ανεβαίνουν στους 110 και μόνο στο Sport φτάνουν τη μέγιστη τιμή, δηλαδή τους 136.
Τεχνικά στοιχεία
Όπως αναφέραμε το Mokka-e διαθέτει 136 ίππους. Προέρχονται από έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στον μπροστά άξονα ο οποίος διαθέτει και 260 Nm ροπής. Χρειάζεται 9 δευτερόλεπτα για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα και η τελική ταχύτητα είναι περιορισμένη στα 150 χλμ./ώρα.
Όσο για την μπαταρία, είναι τοποθετημένη κάτω από το πάτωμα για καλύτερο κέντρο βάρους και έχει χωρητικότητα 50 kWh. Σύμφωνα με την Opel αυτές αρκούν για να καλυφθούν μέχρι 322 χλμ. Ίσως αν κάποιος οδηγεί σα να κάνει δοκιμή αυτονομίας μπορεί να επιτευχθεί ένα τέτοιο νούμερο, όμως σε φυσιολογικούς ρυθμούς η αυτονομία θα κυμανθεί στα 270+ χλμ. Άλλωστε η κατανάλωση αν βαρύνει λίγο το πόδι μπορεί να ανέβει στις 19+ kWh/100 χλμ. αντί για τις 17.4 που αναφέρονται εργοστασιακά.
Ουσιαστικά το σύνολο κινητήρας-μπαταρία είναι το ίδιο που βλέπουμε στο Corsa-e αλλά και σε άλλα μοντέλα του πρώην ομίλου PSA (όπως τα Citroen e-C4 C-Cross, Peugeot e-208 και e-2008).
Χώροι
Στην καμπίνα θα φιλοξενηθούν τέσσερις επιβάτες με τον καλύτερο τρόπο.Μπροστά δεν υπάρχει παράπονο από στοιχεία όπως η απόσταση ανάμεσα σε οδηγό – συνοδηγό. Πίσω το διαθέσιμο ύψος δε θα προβληματίσει, όμως ο χώρος για τα γόνατα ίσως να δημιουργήσει προβλήματα σε πιο ψηλούς. Ο χώρος των αποσκευών έχει χωρητικότητα 310 λίτρα και αυτή είναι η τελευταία διαφορά σε σχέση με τις θερμικές εκδόσεις, οι οποίες είναι στα 350 λίτρα.
Στο δρόμο
Όταν κινείσαι το Mokka-e έχει ένα πολύ ενδιαφέρον χαρακτηριστικό. Η οδήγησή του είναι πολύ οικεία. Αυτό που θέλουμε να πούμε είναι ότι στα ηλεκτρικά καταλαβαίνεις αμέσως τη διαφορά από τα θερμικά μοτέρ, λόγω της πιο άνεσης απόκρησης του κινητήρα.Εδώ αυτό δεν ισχύει. Όλα γίνονται με τον αναμενόμενο τρόπο. Το μόνο που ίσως απαιτήσει κάποιο διάστημα εξοικείωσης είναι το φρένο, το οποίο λόγω της ανάκτησης ενέργειας έχει διαφορετική αίσθηση.
Από εκεί και πέρα η συμπεριφορά του αυτοκινήτου είναι πολύ καλή, ιδιαίτερα μέσα στην πόλη που είναι και το περιβάλλον στο οποίο νιώθει πιο άνετα. Το τελευταίο φαίνεται από τις διαστάσεις του, οι οποίες είναι 4.151/1.791/1.534 χλστ. για μήκος/πλάτος/ύψος, αντίστοιχα, ενώ το μεταξόνιο φτάνει τα 2.561 χλστ.
Συμπέρασμα
Το Opel Mokka-e είναι ένα ηλεκτρικό crossover το οποίο προσφέρει την αυξημένη απόσταση που ζητά μεγάλη μερίδα του αγοραστικού κοινού, την οποία συνδυάζει με άνετη συμπεριφορά στον αστικό ιστό. Ταυτόχρονα, έχει χαρακτηριστικά που το κάνουν να μπορεί να πάει και πέρα από αυτή, σε ένα ενδεχόμενο ταξίδι.
Πόσα ζητάει
Η τιμή του ηλεκτρικού Mokka-e ξεκινά από τα 34.600 ευρώ στον τιμοκατάλογο της Opel, όμως η κρατική επιδότηση μέσω τους προγράμματος “κινούμαι ηλεκτρικά” ρίχνει αυτό το ποσό στα 29.020 ευρώ.