H «καρδιά» της Opel χτυπάει εδώ και πάρα πολλά χρόνια στο Ρύσελσχαϊμ, μια πόλη στο κρατίδιο της Έσσης στη Γερμανία.
Εκεί βρίσκεται το κεντρικό εργοστάσιο της εταιρείας με έμβλημα τον κεραυνό, ενώ σίγουρα έχει πολλές και ενδιαφέρουσες ιστορίες να μας «διηγηθεί». Το μακρινό 1911 μια μεγάλη πυρκαγιά είχε καταστρέψει μεγάλο τμήμα του εργοστασίου, ενώ το 1945 μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου δεν είχε μείνει σχεδόν τίποτα όρθιο.
Με προσπάθεια ξεκινάει η ανακατασκευή του εργοστασίου, με στόχο αρχικά την παραγωγή ανταλλακτικών για να μπορέσει να λειτουργήσει υπό τις υπάρχουσες δύσκολες συνθήκες. Το καλοκαίρι του 1946, το πρώτο φορτηγό 1,5 τόνου ξεκινάει να παράγεται στο υπό αναστήλωση ακόμα εργοστάσιο. H βασική επανεκκίνηση όμως γίνεται στα τέλη του 1947 με την παραγωγή του επιβατικού Olympia.
Η πρεμιέρα του Olympia βέβαια είχε πραγματοποιηθεί πριν από 12 χρόνια, το 1935. Τότε είχε καινοτομήσει καθώς ήταν το πρώτο γερμανικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής με αυτοφερόμενο αμάξωμα από ατσάλι. Το χαμηλό του βάρος ευνοούσε τις επιδόσεις και την κατανάλωση καυσίμου, ενώ άνοιξε το δρόμο για παραγωγή μεγάλης κλίμακας.
Το 1947 το Olympia επέστρεψε στην παραγωγή με ορισμένες διαφορές. Ο βελτιωμένο εμπρός άξονα με διπλά ψαλίδια και το τιμόνι προέρχονταν από το Opel Kapitan, ενώ το μεταξόνιο ήταν λίγο μικρότερο. H επιτυχία του Olympia αποδεικνύεται στις 8 Ιουνίου του 1949, όταν η παραγωγή του φτάνει τις 100.000 μονάδες. Από το τέλη της δεκαετίες του 1940 η Opel έχει καταφέρει να βάλει μέσα στα προσιτά της αυτοκίνητα μεγάλο μέρος των Γερμανών, χάρη στα Olympia, Kapitan και Co.
Μετά από 75 χρόνια ένα άλλο εξίσου δημοφιλές μοντέλο της Opel παράγεται στο εργοστάσιο του Ρύσελσχαϊμ, το νέο Astra. Από την επόμενη χρονιά μάλιστα εκεί θα κατασκευάζεται εκτός από το plug-in υβριδικό Astra, το σπορτίφ Astra GSe και το αμιγώς ηλεκτροκίνητο Astra Electric.