Ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Opel, Φλοριάν Χιουτλ, σε αφοπλίζει με την ευγένειά του. Τον συναντήσαμε στο «στρατηγείο» του Ομίλου Συγγελίδη, στη Λ. Κηφισίας, όπου ήταν το ραντεβού μας στον 6ο όροφο.
Στη μεγάλη επιβλητική αίθουσα των συσκέψεων με την πολύ προσεγμένη σε γούστο επίπλωση, «συλλάβαμε» τον κ. Φλοριάν Χιουτλ να έχει καρφωμένο το βλέμμα του σε μια εντυπωσιακή wallpaper με θέμα το Mokka.
Πριν αρχίσουμε τα τυπικά καλωσορίσματα τον «πιάσαμε» εξαπίνης, σχολιάζοντας ότι «για να το κοιτάτε με τέτοια συγκέντρωση, σας αρέσει πολύ το Mokka».
Opel: Πολύ μοντέρνο το Mokka σύμφωνα με τον Φλοριάν Χιουτλ
Η απάντηση, με ένα πλατύ χαμόγελο, ήταν ακαριαία: «Ναι, μου αρέσει πολύ, καθώς πρόκειται για ένα πολύ μοντέρνο αυτοκίνητο». Και, εδώ που τα λέμε, δεν έχει άδικο!
Φίλος της χώρας μας ο διευθύνων σύμβουλος της Opel Φλοριάν Χιουτλ, καθώς έχει περάσει τις διακοπές του σε ελληνικά νησιά όπως η Κρήτη.
Για τον κ. Χιουτλ το πρόγραμμα στη χώρα μας ήταν πολύ σφικτό και περιορισμένο, αλλά τα στελέχη του Ομίλου Συγγελίδη, όπως ο κ. Δημήτρης Καββούρης, και οι κυρίες Κορίνα Βαλυράκη και Πάμελα Καραΐσκου, «βρήκαν τον τρόπο» για να συναντήσουμε τον «αρχηγό» της Opel.
Με δεδομένο το περιορισμένο της ώρας αρχίσαμε τις ερωτήσεις στον ευγενικό και προσηνή κ. Χιουτλ.
Τα Οpel σήμερα είναι ακριβά και μακριά από την έννοια του οικονομικού αυτοκινήτου όπως τα ξέραμε. Γιατί;
«Δεν νομίζω ότι είναι ιδιαίτερα ακριβά. Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι η Opel εξελίχθηκε σημαντικά τα τελευταία δύο χρόνια. Από όταν φύγαμε από την General Motors ορίσαμε πάλι τις αξίες της μάρκας, τι προϊόντα θέλουμε να φέρουμε στην αγορά, και ως μέρος της στρατηγικής μας δεν μιλάμε μόνο για το κατάλληλο προϊόν, αλλά να το πουλήσουμε και στη σωστή τιμή. Έτσι σήμερα έχουμε ένα σύστημα προϊόντων στη σωστή τιμή που μας επιτρέπει να είμαστε σωστοί και να κάνουμε προσφορές στους πελάτες μας. Αλλά δεν μπορώ να πω με κανέναν τρόπο ότι είμαστε ιδιαίτερα ακριβοί».
Όμως οι καταναλωτές-πελάτες έχουν αντίθετη άποψη…
«Πριν από μερικά χρόνια είχαμε τελείως διαφορετική γραμμή. Πουλούσαμε πολύ μικρότερα αυτοκίνητα, γεγονός που επέτρεπε στους πελάτες να έχουν ευκολότερη πρόσβαση, αλλά σήμερα έχουμε πολύ καλά αυτοκίνητα, μεγαλύτερα όμως, που απευθύνονται σε ένα ευρύ κοινό. Είναι αλήθεια ότι μερικά μικρά αυτοκίνητα που πουλούσαμε παλιότερα, δεν τα προσφέρουμε τώρα. Αλλά αν δείτε το Corsa, ήταν Nο1 σε πωλήσεις στην Ελλάδα, στην Αγγλία, στη Γερμανία, ένα από τα αυτοκίνητα που πωλούνται πιο πολύ στην Ευρώπη. O Όμιλος Συγγελίδη κάνει υπέροχη δουλειά και αυτό φαίνεται από το ότι στην Ελλάδα είμαστε Νο2 στις πωλήσεις».
Ποια θα είναι η θέση της Opel στο μέλλον στο γκρουπ Stellantis;
«Στον Όμιλο Stellantis η Opel είναι η μόνη γερμανική μάρκα, μια ηγετική μάρκα στην Ευρώπη με σημαντική άποψη γύρω από την ηλεκτροκίνηση. Είμαστε μία από τις ελάχιστες μάρκες στην Ευρώπη, αυτή τη στιγμή, από όλα τα γκρουπ που έχει μεγάλο μερίδιο και στην αγορά της ηλεκτροκίνησης, πλέον της αγοράς με θερμικούς κινητήρες. Έτσι για την Stellantis στις διεθνείς αγορές είμαστε η γερμανική μάρκα, η προοδευτική μάρκα, η μάρκα που έχει δεσμευτεί απέναντι στην ηλεκτροκίνηση. Αυτός είναι και ο σκοπός της συνάντησής μας σήμερα, να πούμε τι σημαίνει για την Ελλάδα και το περιβάλλον της η ηλεκτροκίνηση. Γίνονται πολλά πράγματα στην Ελλάδα σήμερα, είμαι πολύ εντυπωσιασμένος από το πώς εξελίσσονται τα πράγματα».
Πότε θα κατασκευάσετε ένα ηλεκτρικό μοντέλο διαφορετικό από αυτά που υπάρχουν;
«Ο ρόλος μας είναι ξεκάθαρος. Σίγουρα έχετε δει κάποια από τα μελλοντικά μας σχέδια ήδη. Από το 2024 κάθε αυτοκίνητο Opel θα είναι διαθέσιμο και ως αμιγώς ηλεκτρικό. Από το 2025 θα πάμε στο επόμενο στάδιο της ηλεκτροκίνησης, όπου κάθε μοντέλο θα είναι μόνο ηλεκτρικό. Τότε, λοιπόν, θα μεταφερθούμε στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, όπου θα υπάρχουν συγκεκριμένα αρχιτεκτονικά χαρακτηριστικά. Τα αυτοκίνητα θα δείχνουν διαφορετικά. Αρα η επόμενη γενιά με πλατφόρμες μόνο μπαταρίας θα είναι διαφορετικές προτάσεις».
Μιλώντας για τιμές, θα ακολουθήσετε τη στρατηγική της Tesla με εκπτώσεις;
«Είναι πολύ σημαντικό να έχουμε σταθερότητα και υπευθυνότητα απέναντι στους πελάτες μας. Έτσι, πουλάμε τα αυτοκίνητά μας σε μια τιμή που ισορροπεί την αξία και το κέρδος και δεν υποστηρίζουμε τις γρήγορες κινήσεις, γιατί οι πελάτες μας δεν θα καταλάβουν και δεν θα μπορέσουν να ακολουθήσουν. Οι τιμές, όπως τόνισα, είναι υπευθυνότητα απέναντι στους πελάτες μας».
Ράλι και ηλεκτρικό Corsa. Ποια η συνέχεια;
«Η Opel είναι η μόνη εταιρεία που προσφέρει αγωνιστικό αμιγώς μοντέλο, το Corsa e Rally, σύμφωνα με τις προδιαγραφές της FIA. Δίνει το “παρών” σε αγώνες σε Γερμανία, Ελβετία Γαλλία Αυστρία, και εξαπλώνεται. Αυτό είναι ένα μικρό σημείο της μεταστροφής μας αγκαλιάζοντας την ηλεκτροκίνηση. Έχουμε μακρά παράδοση στα ράλι και είμαστε πρωτοπόροι στο να εξελίξουμε ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο για ράλι. Είναι ένας διαφορετικός κόσμος, αλλά κυριαρχεί ο ίδιος ενθουσιασμός».
Η ώρα όμως πέρασε, και ο κ. Φλοριάν Χιουτλ έπρεπε να αναχωρήσει για το αεροδρόμιο με προορισμό τη Φρανκφούρτη.
Του ευχηθήκαμε καλό ταξίδι , ανταπέδωσε τις ευχαριστίες τονίζοντας ότι το μέλλον έρχεται με το Experimental, το νέο φουτουριστικό Opel που δείχνει τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της γερμανικής εταιρίας.