Το νέο Opel Frontera είναι ένα από τα 5 φιναλίστ μοντέλα του ευρωπαϊκού ανεξάρτητου δημοσιογραφικού οργανισμού AutoBest για το Best Buy Car of Europe για το 2025.
Στην Αυστρία πέρα ότι οδηγήσαμε και τις δύο εκδόσεις, είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με στελέχη της Opel και να μας δείξουν διάφορα «μυστικά» που στις πανευρωπαϊκές παρουσιάσεις δεν υπάρχει ο χρόνος.
Όπως για παράδειγμα τα πίσω καθίσματα τα βρίσκονται στο ίδιο ύψος με τα μπροστινά, στο αμιγώς ηλεκτρικό η μπαταρία ξεκινά ακριβώς κάτω από την έδρα των μπροστινών καθισμάτων και εκτείνεται μέχρι τα πίσω καθίσματα.
Αισθητικά το Frontera, δίνει αμέσως την εντύπωση ότι έχει σχεδιαστεί με γνώμονα τους χώρους. Επίπεδο καπό, μαύρη μάσκα που ενώνει τους προβολείς, «φουσκωμένος» μπροστινός προφυλακτήρας, ελαφρά φουσκωμένα φτερά, κάθετεw επιφάνειες στο πίσω μέρος και φώτα που εκτείνονται στα φτερά, καθώς και παντελή έλλειψη χρωμίων, τρία πλαϊνά κρύσταλλα και μεγάλη κολόνα μεταξύ των δύο πίσω κρυστάλλων, συνθέτουν το σχεδιαστικό παζλ του νέου Frontera.
To Frontera λοιπόν επέστρεψε από πλευράς εξωτερικών διαστάσεων «μπαίνει» μεταξύ Mokka και Grandland.
Στο Frontera οι εξωτερικές διαστάσεις είναι σε μήκος 4,385 χλστ., πλάτος 1,795 χλστ. και ύψος 1,635 χλστ. με μεταξόνιο 2.670 χλστ. με βάρη από 1.344 κιλά για την υβριδική έκδοση και 1.514 για το ηλεκτρικό, με το Mokka να είναι 4,150 χλστ. σε μήκος και το νέο Grandland 4,650.
Το Frontera αναπτύχθηκε με στόχο να είναι το πιο προσιτό SUV της κατηγορίας μεταξύ 4.200 -4.500 χλτ. σε μήκος . Και αυτό προκύπτει από τον τιμοκατάλογο, όπως ισχύει στην αγορά της Γερμανίας με ίδιες ακριβώς τιμές για το ηλεκτροκίνητο και το υβριδικό.
Opel: Το αυτοκίνητο θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις, Frontera Edition και Frontera GS.
Εδώ λοιπόν η Opel καινοτομεί. Η πρώτη έκδοση είτε αμιγώς ηλεκτρικό, είτε υβριδικό η βασική τιμή ξεκινάει από τα 24.500 ευρώ.
Η πιο πλούσια έκδοση η GS με πιο σπορ εμφάνιση, και στις δύο εκδόσεις οι τιμές να ξεκινούν από τα 27.700 ευρώ.
Η ηλεκτρική με ηλεκτροκινητήρα 83 kW (113 ίπποi) με 305 χλμ. αυτονομίας με μπαταρία 44 kWh με μέγιστη ισχύς φόρτισης να είναι 100 και 11 kW σε συνεχές και εναλλασσόμενο ρεύμα αντίστοιχα. Μια επιπλέον έκδοση με μπαταρία 54 kWh και περίπου 400 χλμ. αυτονομίας αναμένεται να φτάσει μετά το πρώτο μισό του 2025.
Ο θερμικός κινητήρας είναι ο 3κύλινδρος των 1.2 λίτρων 136 ίππων με ροπή 230 Nm που συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα 21 kW, 29 ίπποι με 55 Nm ροπής, μέσω ηλεκτρικού συστήματος 48 Volt και αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων.
Κάνοντας αναφορά για τις δύο εκδόσεις, υπάρχουν δύο επίπεδα εξοπλισμού Edition και GS. Η μεγαλύτερη ιδιαιτερότητα της Edition είναι ότι δεν υπάρχει κεντρική οθόνη.
Στη θέση της η Opel έχει τοποθετήσει μια βάση τηλεφώνου, δίνοντας όμως τη δυνατότητα να συνδεθεί το smartphone με το αυτοκίνητο μέσω μιας εφαρμογής και να χρησιμοποιηθεί ως οθόνη για το σύστημα infotainment και να το λειτουργήσει ο οδηγός με τα χειριστήρια του τιμονιού, που φέρει νέα σχεδίαση και ίσιο το κάτω μέρος.
Στο επίπεδο εξοπλισμού GS υπάρχει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10 ιντσών καθώς και η κεντρική οθόνη επίσης 10 ιντσών, που περιλαμβάνει και κάμερα οπισθοπορείας, πλοήγηση, κλιματισμός, κεντρικό υποβραχιόνιο, σύστημα ασύρματης φόρτισης για smartphone, τέσσερις θύρες USB (δύο μπροστά και δύο πίσω), προβολείς LED, αυτόματη εναλλαγή μεσαία σε μεγάλη σκάλα, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, σύστημα ανάγνωσης πινακίδων κυκλοφορίας και ένδειξη οχημάτων στο τυφλό σημείο, ενώ κάτω από τους αεραγωγούς θα βρείτε τα παραδοσιακά μπουτόν από τα οποία ρυθμίζετε τον κλιματισμό.
Ένα άλλο ατού του νέου Frontera είναι ότι θα μπορεί να φιλοξενήσει 5 ή 7 άτομα στις τρεις σειρές των καθισμάτων, που στην 5θέσια έκδοση ο χώρος των αποσκευών φτάνει τα 460 λίτρα, συμπεριλαμβανομένου και του χώρου κάτω από τη διπλή μοκέτα τόσο στην υβριδική όσο και στην ηλεκτρική έκδοση. Όμως δεν υπάρχει χώρος για κανέναν τύπο εφεδρικού τροχού.
Για να κρατηθεί χαμηλά το κόστος, πολλές λεπτομέρειες σε ταμπλό και πόρτες αποκαλύπτουν ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο φτιαγμένο για να είναι οικονομικό, όπως το γεγονός ότι τα σκληρά πλαστικά κυριαρχούν. Αλλιώς πως θα κρατηθεί το κόστος σε χαμηλά επίπεδα, όταν «αναζητάμε» λούσα κι πολυτέλειες.. .
Οδηγήσαμε και τις δύο εκδόσεις, σε επαρχιακούς δρόμους και στην πίστα της ADAC στο Τιστορφ , λίγο έξω από τη Βιέννη. Γράψαμε αρκετά χλμ. στο κοντέρ,. Η θέση οδήγησης καλή, κάθεσαι ψηλά, με τα άνετα καθίσματα να στηρίζουν καλά τα πόδια και την πλάτη.
Μας άρεσε η ανάρτηση, και ο τρόπος που το γερμανικό αυτοκίνητο «καθόταν» στο δρόμο, συμπληρώνοντας και ώρες σε βρεγμένο οδόστρωμα. Αισθανθήκαμε ιδιαίτερα άνετα σε δρόμους με στροφές με το τιμόνι, την απόκριση του θερμικού κινητήρα αλλά και με την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, που «κινείται» σε μια ισορροπία ισχύος ώστε σε κάθε πάτημα γκαζιού, ειδικά στις χαμηλές στροφές, να μην έχει αυτό το εκρηκτικό «πέταγμα» των ηλεκτρικών ενώ δεν εξοπλίζεται με υπολογιστή κατανάλωσης ενέργειας, όπου σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις η κατανάλωση ρεύματος βρίσκεται στις 18,2 kWh/100 χλμ.
Για τους φίλους των επιδόσεων, η τελική ταχύτητα του Frontera-e είναι 140 χλμ./ώρα, με 12.1 επιτάχυνση 0-100 ενώ στην υβριδική έκδοση η τελική ανέρχεται στα 190 χλμ./ώρα με 9 δευτ. για την επιτάχυνση.
Στο δια ταύτα λοιπόν, η Opel έφτιαξε ένα πρακτικό αυτοκίνητο, σωστό στις βασικές παραμέτρους, μακριά από πολυτέλειες ώστε η τιμή να μην «ξεφύγει» με έμφαση στους χώρους.
Περισσότερες φωτογραφίες: