Μια ενδιαφέρουσα αναδρομή κάνει η Opel στην ιστορία ενός σημαντικού της εργοστασίου, το οποίο έχει παίξει κομβικό ρόλο.
Ελάτε λοιπόν να ταξιδέψουμε μέχρι τη δυτική Θουριγγία στην πόλη Άιζεναχ, όπου βρίσκεται εδώ και τρεις δεκαετίες το εν λόγω εργοστάσιο.
Μετά την πτώση του Τείχους του Βερολίνου, οι τότε υπεύθυνοι της Opel αναγνώρισαν γρήγορα τις δυνατότητες που προσέφερε η τοποθεσία του Άιζεναχ για την αυτοκινητοβιομηχανία. Τον Μάρτιο του 1990, η Opel και η Automobilwerk Eisenach (AWE) ίδρυσαν την Opel-AWE-Planungs-GmbH, προωθώντας έτσι την οικονομική ανάπτυξη της περιοχής της Θουριγγίας.
Μόλις δύο ημέρες μετά την επίσημη επανένωση της Γερμανίας, στις 5 Οκτωβρίου 1990, το πρώτο Opel Vectra βγήκε από τη γραμμή παραγωγής ενός εργοστασίου της AWE. Τον Φεβρουάριο του 1991 ξεκινά η κατασκευή του εργοστασίου της Opel στο Άιζεναχ. Το Σεπτέμβριο του 1992 και μετά από συνολική επένδυση ύψους περίπου ενός δισεκατομμυρίου γερμανικών μάρκων, η παραγωγή του Astra ξεκινά στο νέο εργοστάσιο του Άιζεναχ, ενώ στις 3 Ιουνίου 1993, το πρώτο Corsa “made in Germany” βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής.
Από τότε, η παραγωγή της Opel στο Άιζεναχ γνώρισε μεγάλη ανάπτυξη. Λόγω της μεγάλης ζήτησης, η παραγωγή κατά το πρώτο μισό της δεκαετίας του 1990 επικεντρώθηκε αποκλειστικά στο μικρό best-seller της γερμανικής εταιρείας. Στις 10 Νοεμβρίου 1999, το εκατομμυριοστό Opel κυλάει από τη γραμμή παραγωγής και παίρνει το δρόμο του προς τον αγοραστή του στο Ρέγκενσμπουργκ της Βαυαρίας. Είναι ένα μαύρο Corsa Edition απόδοσης 65 ίππων.
Από την αρχή, το εργοστάσιο στο Άιζεναχ εξελίσσεται συνεχώς για να διασφαλίσει την επιτυχία του. Γρήγορα θέτει πρότυπα όσον αφορά την περιβαλλοντική συμβατότητα, την τεχνολογία κατασκευής και τα συστήματα παραγωγής. Υπάρχουν πέντε θεμελιώδεις αρχές: ενεργή συμμετοχή των εργαζομένων, συνεχής βελτίωση, διασφάλιση της ποιότητας από την αρχή, τυποποίηση και σύντομοι χρόνοι διεκπεραίωσης, χάρη στην τέλεια οργανωμένη εφοδιαστική αλυσίδα. Ως αποτέλεσμα, το εργοστάσιο αναγνωρίζεται πολλές φορές ως η πιο σύγχρονη και αποδοτική μονάδα παραγωγής αυτοκινήτων στην Ευρώπη.
Το 2012, στα Astra και Corsa προστέθηκε το Adam. Μετά από εκτεταμένο εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων το 2019, το εργοστάσιο γίνεται πλέον αποκλειστικά υπεύθυνο για την παραγωγή του Grandland.
Το νέο Opel Grandland, το οποίο πρόσφατα παρουσιάστηκε στο ελληνικό κοινό και είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελία, θα βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής του Άιζεναχ. Η νέα γενιά του κορυφαίου SUV διατίθεται για πρώτη φορά και ως αμιγώς ηλεκτρικό (Grandland Electric). Το νέο Grandland είναι το πρώτο μοντέλο του Γερμανού κατασκευαστή που βασίζεται στην υπερσύγχρονη BEV-native πλατφόρμα STLA Medium, διαθέτει μπαταρία χωρητικότητας έως 97 kWh (ωφέλιμη χωρητικότητα) και επιτρέπει αυτονομία έως και περίπου 700 χιλιόμετρα (WLTP), χωρίς εκπομπές ρύπων.
Για τη μετατροπή του εργοστασίου του Eisenach σε κατάλληλο για την παραγωγή ηλεκτροκίνητων μοντέλων, η Opel επένδυσε 130 εκατομμύρια ευρώ και το εξέλιξε σε ένα πραγματικά “εξηλεκτρισμένο” εργοστάσιο σε πολλούς τομείς. Μεταξύ άλλων, έγιναν σημαντικές αλλαγές στη διαδικασία παραγωγής, τροποποιήσεις στην τελική συναρμολόγηση, αυτοματοποιήσεις διαφόρων εργασιών και εγκατάσταση υπερσύγχρονων συστημάτων καμερών για καλύτερο έλεγχο. Δημιουργήθηκε επίσης ένα νέο εργαστήριο μπαταριών, όπου συναρμολογούνται οι συστοιχίες μπαταριών για το ηλεκτρικό Grandland.
Στο Άιζεναχ σχεδιάζεται επίσης ένα ηλιακό πάρκο για την τροφοδοσία του εργοστασίου με «πράσινη» ενέργεια. Η σταδιακή μετάβαση στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας συμβάλλει στη διασφάλιση της βιωσιμότητας του εργοστασίου και στη συνέχιση της επιτυχίας του στο μέλλον.