Oι οθόνες αφής έχουν γίνει πλέον στάνταρ εξοπλισμός σε όλες τις κατηγορίες των αυτοκινήτων, ασχέτως τύπου σιλουέτας (coupe, hatchback, SUV, roadster, cabrio).
Δε θα μπορούσε να είναι και αλλιώς αφού είμαστε στην καρδιά της τεχνολογίας, συνδεδεμένοι με αυτήν.
Οθόνες
Όμως παρατηρούμε ότι «μέρα-με τη μέρα», μοντέλο με μοντέλο οι οθόνες αφής μεγαλώνουν σε ίντσες, ενώ το μενού αποκτά όλο και περισσότερες λειτουργίες.
Αρχικά ήταν το πολύ χρήσιμο Bluetooth, αφού η πλειοψηφία «κινείται» έχοντας ανά χείρας ένα smartphone που και αυτό τείνει να γίνει σε μέγεθος ένα μικρό laptop, ενώ μας έχουν έρθει πληροφορίες ότι και το μπουτόν για το start-stop του κινητήρα «σκέπτονται» να τοποθετηθεί εντός της οθόνης, ενώ έχoυν γίνει must οι κάμερες περιμετρικά του αμαξώματος που σαν εικόνες μπορούν να αλλάζουν και εν κινήσει…
Λειτουργίες λοιπόν που στη χρήση τους έχουν να κάνουν αποκλειστικά μέσω του μενού, που εάν κάποια στιγμή μπλοκάρει, ο οδηγός και η εκλεκτή παρέα του δε θα μπορούν να κάνουν απολύτως τίποτα καθώς είναι εκτός χρήσης.
Πέρα από το γεγονός ότι μερικά μενού είναι τόσο δύσχρηστα που ο καταναλωτής θέλει ώρες για να αποστηθίσει όλες τις λειτουργίες (αν και είναι αδύνατον να χρησιμοποιεί όλες αυτές τις λειτουργίες).
Ηλεκτρονικά μηχανήματα είναι σε χρήσεις με διαφορετικές εξωτερικές και εσωτερικές θερμοκρασίες.
Όμως το ζητούμενο είναι άλλο.
Που θα φτάσουν από πλευράς μεγέθους.
Σήμερα υπάρχουν σε διάφορα μοντέλα, όχι απαραιτήτως πλούσια σε εξωτερικές διαστάσεις, κεντρικές οθόνες αφής που δεν υπολείπονται σε μέγεθος από ένα μικρό H/Y, που μάλιστα προεξέχουν από το υπόλοιπο σώμα του ταμπλό.
Όμως έρχονται ακόμα πιο εντυπωσιακές οθόνες σε μέγεθος, για παράδειγμα 33 ιντσών, ή ακόμα 45 ιντσών που καταλαμβάνουν ή τα 2/3 από το μήκος του ταμπλό ή όλο το ταμπλό.
Πόσο ασφαλές είναι όλο αυτό για τον οδηγό, όταν έχει μπροστά κάμερες, λαμπιόνια, ενδείξεις, που αλλάζουν χρωματισμούς και εικόνες σαν χριστουγεννιάτικα δένδρα.
Και η μαγεία του ταξιδιού ποια είναι; Να είσαι συνεχώς συνδεδεμένος με το διαδίκτυο; Χάνοντας τις ωραίες εικόνες της διαδρομής; Ή να παίζεις διάφορα παιχνίδια…
Η ουσία είναι ότι βρισκόμαστε στην αρχή ενός τεχνολογικού δρόμου που έχει απλώσει όλες τις παραμέτρους στην έννοια της πρόκλησης που εμπλουτίζεται μέρα με τη μέρα.
Ford: Γιατί αντικαθιστά το μεσαίο καθρέπτη με οθόνη; (video)
Για σκεφτείτε από το ραδιόφωνο που ήταν εξτρά κι ακριβό αξεσουάρ, στο ταμπλό-οθόνη όπου η συνδεσιμότητα είναι πλέον «ξεπερασμένη»
Και ακόμα δεν έχουμε δει τίποτα.
Ή λόγω της έλλειψης των microchips που έχει επηρεάσει την παγκόσμια παράγωγή αυτοκινήτων, αυτό το «φαινόμενο» που ακούει στο όνομα «οθόνης αφής» περιορίσει κάπως την ανάπτυξη σε ο,τι αφορά το μέγεθος.