Ούτε μία, ούτε δύο, ούτε τρείς, αλλά εννέα φορές έχει κερδίσει ο Σεμπαστιάν Οζιέ το Ράλι Μόντε Κάρλο (οκτώ WRC και μία IRC).
«Βασιλιάς» στο πριγκιπάτο, είναι, πλέον, ο τεράστιος Γάλλος οδηγός. Έχει κερδίσει τον αγώνα σε τρεις διαφορετικές δεκαετίες και με πέντε διαφορετικά αγωνιστικά αυτοκίνητα: Peugeot, Volkswagen, Ford, Citroen και Toyota.
1η 2009
Αυτοκίνητο: Peugeot 207 S2000
Κέρδισε με διαφορά 1΄43΄΄.6 τον Φρέντι Λοϊξ.
Ουσιαστικά, ο Οζιέ με τη νίκη του αυτή μας «συστήθηκε». Ο αγώνας προσμετρούσε στο IRC, ένα θεσμό που τότε είχε μεγάλη απήχηση στο ευρύ κοινό, αλλά και στους οδηγούς του παγκόσμιου πρωταθλήματος. Ο Οζιέ κέρδισε τότε, τους Τόνι Γκαρντεμάϊστερ, Γιούχο Χάνινεν, Kρις Μικ και τον Φρέντι Λοϊξ. Ο 26χρονος, τότε, Οζιέ είχε δείξει το μεγάλο του, ταλέντο και, πάνω από όλα, είχε δείξει ότι μπορούσε να είναι αποτελεσματικός, αλλά και να κερδίζει.
2η 2014
Αυτοκίνητο: Volkswagen Polo R WRC
Κέρδισε με διαφορά 1΄ 8΄΄.9 τον Μπράϊαν Μπουφιέ
Ο Οζιέ δεν ξεκίνησε καλά τον αγώνα. Στην πρώτη κιόλας στροφή της πρώτης ειδικής, βγήκε και κτύπησε σε ένα τοίχο. Στην 3η ειδική χιόνισε αναπάντεχα και ο Οζιέ σημείωσε τον 22ο χρόνο. Αυτό τον έστειλε στην 9η θέση της γενικής κατάταξης του αγώνα. Ωστόσο, ανέκαμψε γρήγορα και κέρδισε αντιπάλους, όπως ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα και ο Μπράϊαν Μπουφιέ. Ο Οζιέ κέρδισε τον αγώνα και ήταν η πρώτη του νίκη στο Μόντε με αυτοκίνητο WRC.
3η 2015
Aυτοκίνητο: Volkswagen Polo R WRC
Κέρδισε με διαφορά 58΄΄ τον Γιάρι Μάτι Λάτβαλα.
Ο Λεμπ είχε επιστρέψει για να τρέξει με Citroen DS3 στο Μόντε Κάρλο. Στην πρώτη κιόλας ειδική ήταν μπροστά από όλους – 22 δευτερόλεπτα. Μετά, όμως, ο Οζιέ άρχισε να γράφει εξαιρετικούς χρόνους, κάνοντας την 3η του νίκη στο πριγκιπάτο. Για να το πετύχει αυτό είχε πολλές μονομαχίες με τον Λεμπ στις περισσότερες ειδικές διαδρομές του αγώνα, μέχρι που ο Λεμπ είχε μια από τις σπάνιες εξόδους του, αφήνοντας, ουσιαστικά, χωρίς πίεση τον Οζιέ να πάρει τη νίκη.
4η 2016
Αυτοκίνητο: Volkswagen Polo R WRC
Ο Οζιέ κέρδισε με διαφορά 1΄ 54΄΄.5 τον team mate του στην VW Αντρέας Μίκελσεν.
Ο Οζιέ είχε να αντιμετωπίσει ξανά ένα οδηγό της Citroen, αυτή τη φορά τον Κρις Μικ, που οδηγούσε DS3 WRC. O Mικ προηγήθηκε στο πρώτο σκέλος, όμως ο Οζιέ επιτέθηκε στην τελευταία ειδική και τέθηκε επικεφαλής. Μετά ήταν καθαρά θέμα τακτικής από τον τεράστιο Γάλλο να πάρει την καρό σημαία. Μάλιστα, ο Μικ δεν κατάφερε να τερματίσει, όταν ο κινητήρας του αυτοκινήτου του γέμισε λάδια.
5η 2017
Αυτοκίνητο: Ford Fiesta WRC
Ο Οζιέ κέριδισε με διαφορά 2΄15΄΄ τον Γιάρι Μάτι Λάτβαλα
Μπορεί η τελική διαφορά των 2 λεπτών να δείχνει, ότι ο Οζιέ κέρδισε με άνεση τον αγώνα, όμως δεν ήταν ακριβώς έτσι.
Ο Οζιέ είχε κερδίσει την προηγούμενη χρονιά με την VW το ράλι στη Μεγάλη Βρετανία ένα ακόμα παγκόσμιο τίτλο στο WRC, μάλιστα είχε ήδη δοκιμάσει το νέο του όπλο για το πρωτάθλημα του 2017, όταν το γερμανικό εργοστάσιο τράβηξε …την πρίζα. Ο Οζιέ έμεινε χωρίς ομάδα, λίγο πριν ξεκινήσει το νέο πρωτάθλημα. Ο Γάλλος, αφού δοκίμασε το αυτοκίνητο της Toyota, προτίμησε τελικά να συνεργαστεί με την M-Sport και τον Μάλκολμ Γουίλσον. Όμως, όταν ήρθε στο Μόντε Κάρλο, είχε σαφέστατα πολύ λιγότερα χιλιόμετρα δοκιμών με το νέο του όπλο σε σχέση με τους αντιπάλους του. Ουσιαστικά, ξεκινούσε με τη νέα του ομάδα από λευκό χαρτί. Στην 3η ειδική διαδρομή γλίστρησε στους πάγους και έχασε πάνω από 40 δευτερόλεπτα. Ο Νεβίλ ήταν εκεί για να το εκμεταλλευτεί, όμως ο Οζιέ επανήλθε και άρχισε να μαζεύει τη διαφορά από ειδική σε ειδική.
Ο Νεβίλ, ωστόσο, κρατούσε γερά, μέχρι που έκανε το πρώτο δικό του λάθος σε μια αριστερή στροφή φρέναρε πιο αργά το i20 Coupe του, έχασε τη στροφή και την πρωτοπορία στον αγώνα.
Ο Οζιέ άρπαξε την ευκαιρία και τη σιγούρεψε, όταν ο Τάνακ έχασε ένα κύλινδρο στο Fiesta του. Ο Γάλλος, αν και δεν έτρεξε με τις καλύτερες προϋποθέσεις, απέδειξε πως μπορούσε να πάρει τη νίκη με κάθε συνθήκη.
Μάλιστα, αυτή ήταν η πρώτη νίκη της M-Sport στο WRC χωρίς την υποστήριξη της μαμάς Ford, και η πρώτη νίκη από το 2012.
6η 2018
Αυτοκίνητο: Ford Fiesta WRC
Ο Οζιέ κέρδισε με διαφορά 58΄΄.3 τον Οτ Τάνακ.
Το 2018, ο Οζιέ τέθηκε επικεφαλής του αγώνα από την αρχή και έμεινε εκεί μέχρι και τη ράμπα του τερματισμού. Ωστόσο, έγινε πραγματική μάχη με τον πρώην team mate του, Οτ Τάνακ. Ο Εσθονός είχε μετακομίσει από την M-Sport στην Toyota με στόχο τον πρώτο του τίτλο. Ο Τάνακ είχε όλο το πακέτο να κερδίσει τον αγώνα, όμως έπεσε πάνω σε ένα φορμαρισμένο Οζιέ, που ήλεγχε τον αγώνα από χιλιόμετρο σε χιλιόμετρο. Ο Τάνακ δεν είχε ποτέ το περιθώριο για να κερδίσει τον Οζιέ, που το μεγάλο του, ταλέντο και ο τρόπος, που διαβάζει τον αγώνα ήταν εκεί και, μάλιστα, σε έναν αγώνα, όπου άλλαζαν διαρκώς οι συνθήκες στις ειδικές διαδρομές.
Όχι ότι ο Οζιέ δεν είχε τη στιγμή του, που παραλίγο να του στοιχίσει τη νίκη. Ο Γάλλος σε μια δεξιόστροφη φουρκέτα έχασε τον έλεγχο και κόλλησε στο χαντάκι. Ευτυχώς για τον Οζιέ οι θεατές που ήταν εκεί τον βοήθησαν να βγει και να συνεχίσει, χάνοντας μόνο 30΄΄.
Ο Τάνακ τότε είχε την ευκαιρία του ή τουλάχιστον έτσι νόμιζε μιας και έφτασε τον Οζιέ στα 14΄΄9 στο τέλος της ημέρας. Ο Οζιέ, όμως, το επόμενο πρωί σε μια ειδική διαδρομή με απίστευτα δύσκολες συνθήκες -γλιστρούσε επικίνδυνα- δεν χαρίστηκε και άνοιξε τη διαφορά από τον Τάνακ. Ο Γάλλος έκοψε τη φόρα του Εσθονού, αλλά και το νήμα σε ένα ακόμα Ράλι Μόντε Κάρλο.
7η 2019
Αυτοκίνητο: Citroën C3 WRC
Ο Οζιέ κέρδισε τον Τιερί Νεβίλ με διαφορά 2΄΄.2
Το ράλι Μόντε Κάρλο του 2019 ήταν μια μάχη ρόδα με ρόδα, που κατέληξε μετά από 200 αγωνιστικά χιλιόμετρα να κριθεί ο νικητής με μόλις 2,2 δευτερόλεπτα.
Ο Τάνακ ήταν αυτός, που ξεκίνησε με φόρα και τέθηκε επικεφαλής με το Toyota του. Ο Οζιέ εκείνη τη χρονιά είχε γυρίσει μετά από 8 χρόνια στη Citroen και συμμετείχε στο πρωτάθλημα με το εργοστασιακό C3 WRC.
Την Παρασκευή, ο πάγος κυριαρχούσε στις πρωινές ειδικές διαδρομές και ο Τάνακ γλίστρισε αφήνοντας ( μετά και από ένα κλατάρισμα στην 7η ειδική) τους Νεβίλ και Οζιέ να παλέψουν για την πρώτη θέση.
Ωστόσο ο Νεβίλ, δεν ήταν για ακόμα μια φορά ψύχραιμος, έχασε τον έλεγχο σε μια διασταύρωση και παραχώρησε την πρώτη θέση στον Οζιέ. Ο Γάλλος ως γνωστόν, όταν είναι επικεφαλής του αγώνα δύσκολα χάνει την ευκαιρία να κερδίσει. Ο Νεβίλ πάλεψε και μάζεψε τη διαφορά στα 2 δευτερόλεπτα. Την Κυριακή είχαμε τρομερή μάχη μεταξύ των Οζιέ και Νεβίλ. Ο Βέλγος κατάφερε να φτάσει τη διαφορά τους, στην τελευταία ειδική διαδρομή, στα 0,8 δευτερόλεπτα. Όλα θα κρινόντουσαν στην τελευταία ειδική. Μάλιστα, τα νέα για τον Βέλγο ήταν καλά, μιας και ο Οζιέ είχε πρόβλημα με το C3 του. Είχε θέμα με το γκάζι και αυτό έδινε πλεονέκτημα στον Νεβίλ.
Αλλά, ο Οζιέ δεν είχε πει την τελευταία του λέξη. Οδήγησε, παρά τα προβλήματα, αριστουργηματικά στην τελευταία ειδική, κερδίζοντας τον Βέλγο στην κυριολεξία πάνω στο νήμα. Αυτή ήταν μια από τις πιο σπουδαίες επιδόσεις του Γάλλου, που χάρισε στη Citroen μια περίτρανη νίκη στο πριγκιπάτο.
8η 2021
Αυτοκίνητο: Toyota Yaris WRC
Ο Οζιέ κέρδισε με διαφορά 32΄΄.6 τον Έλφιν Έβανς.
Ο Οζιέ αυτή τη χρονιά ήρθε στο Μόντε για να επαναφέρει την «κανονικότητα». Στον αγώνα είχε να αντιμετωπίσει τον Νεβίλ και τον team mate του πλέον στην Hyundai, αλλά και παγκόσμιο πρωταθλητή, Οτ Τάνακ. Επίσης ο Οζιέ ερχόταν στο Μόντε με ένα ακόμα ρεκόρ, που δεν μπόρεσε να επεκτείνει και αυτό ήταν, οι συνεχείς νίκες στο πριγκιπάτο. Ο Νεβίλ την προηγούμενη χρονιά είχε σταματήσει τις συνεχόμενες νίκες του Γάλλου στο Μόντε στις 6. (2014-2019).
Με άλλα λόγια ο Οζιέ ήταν στο Μόντε για να ξαναπάρει πίσω το θρόνο του στο πριγκιπάτο. Κατά τη διάρκεια του αγώνα δεν ήταν ο Νεβίλ που αντιμετώπισε ο Οζιέ, αλλά ο team-mate του Γάλλου στην Toyota, Έλφιν Έβανς.
Ο Οζιέ δεν είχε ένα ήσυχο αγώνα. Ένα κλατάρισμα τον έριξε στην 3η θέση και ο Έβανς στην 7η ειδική διαδρομή τέθηκε επικεφαλής του αγώνα. Όμως ήταν πολύ νωρίς, για να πανηγυρίσουμε νέο νικητή στο Μόντε. Ο Οζιέ επιτέθηκε με το γνώριμο στιλ του και πήρε πίσω την πρωτιά, μετά από δυο κιόλας ειδικές διαδρομές καλύπτοντας μια διαφορά 23,4 δευτερόλεπτα.
Ο Έβανς δεν είχε τη δυνατότητα να πάρει τα ίδια ρίσκα με τον έμπειρο και ταλαντούχο Οζιέ και δεν κατάφερε στη συνέχεια του αγώνα να πλησιάσει ξανά τον Οζιέ. Ο Γάλλος επανέφερε την “κανονικότητα” στο πριγκιπάτο.
9η 2023
Aυτοκίνητο: Toyota Yaris Rally1
Ο Οζιέ κέρδισε με 18’’.8 τον Κάλε Ροβάνπερα.
Ο Οζιέ είχε αποφασίσει, από το 2022 να μη οδηγήσει σε όλο το παγκόσμιο πρωταθλημα, παρά μόνο σε κάποιους αγώνες, που θα είχε επιλέξει να τρέξει. Ένας από τους αγαπημένους του αγώνες, που δεν μπορούσε να αφήσει απέξω ήταν το Ράλι Μόντε Κάρλο.
Πέρυσι, είχε χάσει μετά από ωραία μάχη με τον Λεμπ, τον αγώνα στο νήμα. Ένα κλαταρισμένο ελαστικό τον εμπόδισε να κερδίσει αυτός, και ο άλλος τεράστιος οδηγός ο Σεμπαστιέν Λεμπ πήρε τον αγώνα.
Φέτος ο Λεμπ δεν κατάφερε να βάλει στο πρόγραμμα του, τον αγώνα του πριγκιπάτου και η μονομαχία των δυο τεράστιων γάλλων οδηγών πήρε αναβολή. Ωστόσο ο Οζιέ ήρθε στο Μόντε έχοντας στο διπλανό κάθισμα τον Βίνσεντ Λαντέ και απέναντι του, τον φορμαρισμένο από πέρυσι Κάλε Ροβάνπερα, τον Τανακ ,που άλλαξε στρατόπεδο και πρέπει να αποδείξει γιατί, τον Νεβίλ, που, επίσης πρέπει να αποδείξει ότι σωστά ηγείται της ομάδας της Hyundai, αλλά και τον Έβανς που θέλει, μα δεν τα καταφέρνει…
Εύκολη υπόθεση
Παρά ταύτα, το φετινό Ράλι Μόντε Κάρλο ο Οζιέ, με το γνωστό του στιλ, το έκανε να φαίνεται ξανά, εύκολη υπόθεση, αφήνοντας τους αντιπάλους του να γλιστρούν, να μη βρίσκουν ρυθμό και φυσικά να μη μπορούν να τον ακολουθήσουν. Ο Γάλλος οδήγησε σοφά, όπως κάνει τις πιο πολλές φορές. Εκεί που έπρεπε άφησε το γκάζι και εκεί που ήξερε, ότι θα γράψει καλούς χρόνους άφηνε τους αντιπάλους του πίσω να τον κοιτούν με τα κιάλια.
Ακόμα μια νίκη για τον Γάλλο η 9η, τον κάνει τον απόλυτο κυρίαρχο του Πριγκιπάτου. Όσο για του χρόνου; Όλοι ζούμε με την ελπίδα να τον δούμε σε μια μονομαχία με τον Λεμπ, αλλά και τους Τάνακ, Ροβάνπερα και Νεβίλ να συμμετέχουν στη μάχη για την πρωτιά.