Ο Λάτβαλα, επικεφαλής της ομάδας της Toyota θέλει ο Σεμπαστιάν Οζιέ να αγωνίζεται, όσο πιο τακτικά γίνεται τη νέα χρονιά.
Πιστεύει πως, αν ο Οζιέ πάρει μέρος στη μισή σεζόν, αυτός θα είναι ένας «καλός αριθμός» ράλι για τον Γάλλο. Ο Φινλανδός θέλει να διασφαλίσει, πως τα κενά μεταξύ των αγώνων που θα τρέξει ο Οζιέ δεν θα είναι πολύ μεγάλα.
Η Toyota ανακοίνωσε τη σύνθεση του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι 2023, τον περασμένο μήνα, επιβεβαιώνοντας, ότι ο Οζιέ θα συνεχίσει, ως οδηγός μερικής απασχόλησης τον επόμενο χρόνο -ενώ, ο ακριβής αριθμός των ράλι, που θα αγωνιστεί δεν έχει ακόμη καθοριστεί.
Φέτος, ο Οζιέ συμμετείχε σε 6 από τα 13 ράλι, συμπεριλαμβανομένων των τριών τελευταίων αγώνων της χρονιάς, στη Νέα Ζηλανδία, την Ισπανία και την Ιαπωνία.
Τερμάτισε 6ος στη γενική κατάταξη του παγκόσμιου πρωταθλήματος ράλι, με μία νίκη και δύο ακόμη βάθρα. Μάλιστα, τερμάτισε μπροστά από πολλούς αντιπάλους του, που έτρεχαν πέρυσι σε όλο το πρωτάθλημα.
Ο Οζιέ κατάφερε να συγκεντρώσει, στους τρεις τελευταίους αγώνες της χρονιάς, το 65% από το σύνολο των 97 βαθμών του.
Νωρίτερα, είχε πάρει μέρος στο Ράλι Μόντε Κάρλο τον Ιανουάριο και τον είδαμε ξανά να αγωνίζεται τον Μάιο στο Ράλι Πορτογαλίας, ενώ ο επόμενος αγώνας του, ήταν το Ράλι Σαφάρι στην Κένυα, στα τέλη Ιουνίου.
Μια παρόμοια σεζόν έκανε και ο Εσάπεκα Λάπι, καθώς μοιράστηκε το τρίτο GR Yaris Rally1 με τον Oζιέ, το 2022. Ο Λάπι, οδηγός, πλέον, της Hyundai σε πλήρη σεζόν, κατάφερε να συγκεντρώσει το 71% του συνόλου των 58 βαθμών του, από την Εσθονία μέχρι το Ράλι Ακρόπολις. Έφερε δύο διαδοχικά βάθρα -πιθανόν να γίνονταν τρία-, καθώς ο Λάπι ήταν δεύτερος στην Ελλάδα, προτού το Toyota του πάθει ζημιά.
Περίοδοι αδράνειας
Όλα αυτά δίνουν στο Λάτβαλα την πεποίθηση, πως το φετινό πρόγραμμα του Οζιέ, δεν πρέπει να έχει μεγάλες περιόδους αδράνειας.
«Από ότι έχουμε συζητήσει, δεν έχει διευκρινίσει ακόμα σε πόσους αγώνες θέλει να πάρει μέρος, αλλά έχει πει, πως θέλει περίπου μισή σεζόν», είπε ο Λάτβαλα. «Νομίζω ότι αν το σκεφτείτε, πιθανόν μισή σεζόν να είναι ένας καλός αριθμός. Αλλά το σημαντικό είναι, ότι τα κενά μεταξύ των ράλι πρέπει να μη είναι μεγάλα, γιατί πάντα όταν υπάρχει κενό, τότε είναι λίγο πιο δύσκολο να πιάσεις ξανά ένα καλό ρυθμό. Επομένως, νομίζω ότι είναι πιο σημαντικό οι οδηγοί, που δεν κάνουν ολόκληρο το πρωτάθλημα, να μην μένουν αδρανείς για μεγάλα διαστήματα».
Ο Oζιέ από τη μεριά του είπε: «Νομίζω πως το λέω κάθε φορά. Απολαμβάνω το τωρινό πρόγραμμά μου. Έχω ακόμα την ευκαιρία να διασκεδάσω και να ανταγωνιστώ για ένα κορυφαίο αποτέλεσμα με την καλύτερη ομάδα και πολύ περισσότερο χρόνο για μένα. Ειλικρινά όμως, για μια άλλη μια φορά θα πω, ποτέ μην λες ποτέ. Δεν πρέπει να πω πολλά, καθώς οι άνθρωποι θα βγάλουν ιστορίες, αλλά η αλήθεια είναι, ότι δεν θα με δείτε σε πλήρη σεζόν τον επόμενο χρόνο, αυτό είναι 100% σίγουρο.Και το πρόγραμμα μου θα πρέπει να είναι ξανά, γύρω από αυτό που έχω κάνει φέτος».
Σε ποιούς αγώνες θα πάει ο Οζιέ; Σίγουρα στο Ράλι Μόντε Κάρλο. «Δεν ξέρω ακόμα. Υπάρχουν ράλι, που μου αρέσουν. Όπως το Ράλι Μεξικό, που ήταν πάντα ένα από τα αγαπημένα μου, ή το ράλι στη Γερμανία (Ράλι Κεντρικής Ευρώπης), το οποίο είναι πολύ κοντά στο σπίτι μου. Αλλά, είναι τόσο δύσκολο να απαντήσω σε ποια ράλι θα οδηγήσω, γιατί τα περισσότερα μου αρέσουν».