Τρελαίνει κόσμο η Pagani, δείχνοντας το τελευταίο δημιούργημά της, την Utopia Roadster και οι συλλέκτες αρχίζουν να στέλνουν τα εμβάσματα.
Με το αμάξωμα χωρίς οροφή, οι 864 ίπποι του κινητήρα είναι ακόμα πιο ιδιαίτεροι καθώς τους ακούτε….
Η Pagani «λέει» ότι δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από ένα «ανοιχτό» αμάξωμα, να οδηγείς παρέα με το δικό «σου» πρόσωπο και να ακούς τον κινητήρα V12, σε συνδυασμό με ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων που κάθε αλλαγή θυμίζει χρηματοκιβώτιο σε τράπεζα των ΗΠΑ.
Είναι τα δύο κοσμήματα που εξοπλίζουν την Pagani Utopia Roadster με ισχύ 864 ίππων και μέγιστη ταχύτητα έως και 350 χλμ./ώρα.
Η τελευταία δημιουργία του Horacio Pagani που αποτελεί συνέχεια της coupe Pagani Utopia, το αυτοκίνητο κληρονομιά κατά κάποιον τρόπο από την Pagani Huayra και της Pagani Zonda.
Προσέξτε τι «μαγικό» έκαναν οι μηχανολόγοι και οι σχεδιαστές. Και χάρη στην κατασκευή από ανθρακονήματα και τη χρήση άλλων εξαιρετικά ελαφρών υλικών, το Utopia Roadster ζυγίζει ακριβώς το ίδιο με το κουπέ Utopia.
Και τα δύο «παίζουν» στα 1.280 κιλά, αφήνοντας έτσι στους πελάτες την ελευθερία να επιλέξουν.
Pagani Utopia Roadster: Πως γεννήθηκε η ιδέα
Το Pagani Utopia Roadster αναπτύχθηκε παράλληλα με το έργο C10 που γέννησε -πριν από 2 χρόνια- την κουπέ έκδοση της Pagani Utopia. Οι δύο εκδόσεις αμαξώματος σχεδιάστηκαν μαζί από την αρχή, σε αντίθεση με τις εκδόσεις roadster των Zonda και Huayra.
Επίσης δεν υπάρχει διαφορά όσον αφορά τις πόρτες, για παράδειγμα, γιατί το Pagani Utopia Roadster διατηρεί επίσης τον εξελιγμένο μηχανισμό ανοίγματος και κλεισίματος του κουπέ, σε κίνηση φτερών πεταλούδας.
Για να ταξιδέψετε με τον ουρανό πάνω από το κεφάλι σας, η σκληρή οροφή είναι τοποθετημένη σε ένα ειδικό στήριγμα, το οποίο μεταξύ άλλων καθιστά αυτό το εξάρτημα στοιχείο σχεδίασης-από καμβά- και βρίσκεται σε μια ειδική βαλίτσα τοποθετημένη στο κέντρο πίσω από τα καθίσματα.
Το Pagani Utopia Roadster λοιπόν προσφέρει 3 διαμορφώσεις, που εναλλάσσονται με βάση τις καιρικές συνθήκες και τις προτιμήσεις των πελατών.
Ακόμη και με αυτή τη νέα έκδοση αμαξώματος της Pagani Utopia, η αεροδυναμική μελετήθηκε στη σήραγγα ανέμου, για να επιτευχθεί χαμηλός συντελεστής οπισθέλκουσας CΧ, ενώ εγγυώνται υψηλές τιμές κάθετης δύναμης, χωρίς τη χρήση προεξεχόντων αεροδυναμικών εξαρτημάτων.
Οι ροές του αέρα μεταφέρονται στα στοιχεία του αμαξώματος, από τα φτερά των τροχών έως τα καπό, με κινητά στοιχεία όπως τα πτερύγια στο πίσω μέρος και επίσης με λεπτομέρειες όπως οι εξωτερικοί καθρέφτες
H Pagani Utopia Roadster ξεχωρίζει για συγκεκριμένες λεπτομέρειες στο εσωτερικό του.
Τα ταπέτα, για παράδειγμα, είναι φτιαγμένα με υφή που θυμίζει megayachts και το κλειδί έχει επίσης επανασχεδιαστεί, με το σχήμα να θυμίζει το προφίλ του Roadster. Τόσο στην ανοιχτή έκδοση όσο και με το hard-top στη θέση του, το φως που εισέρχεται στο εσωτερικό του αυτοκινήτου κάνει την εμπειρία μοναδική σε σύγκριση με την κουπέ Utopia.
Τα εσωτερικά καλύμματα προσφέρουν στους πελάτες ατελείωτη επιλογή χρωμάτων και υλικών, με ιδιαίτερη σημασία στα αξεσουάρ.
Οι δύο βαλίτσες της Utopia Roadster, για παράδειγμα, έχουν εσωτερικά καλύματα από άνθρακονύματα καλυμμένα με δέρμα και είναι έτσι σχεδισμένα για να τοποθετούνται στα διαμερίσματα που δημιουργούνται στα πλαϊνά του κινητήρα. Υπάρχουν και δύο άλλες ασορτί τσάντες, οι οποίες είναι τοποθετημένες πίσω από τα προσκέφαλα.
Κοιτάζοντας το ταμπλό, την κεντρική κονσόλα, τα όργανα, τα πάνελ των θυρών, τα κουμπιά, τα καντράν, αναδεικνύεται ξεκάθαρα ο στόχος να δώσει στην Utopia Roadster ένα διαχρονικό σχέδιο, θέτοντας την ανθρώπινη αλληλεπίδραση με τη μηχανική του οχήματος στο επίκεντρο της εμπειρίας.
Ως εκ τούτου, η αναλογική τεχνολογία υπογραμμίζει την ομορφιά, την κομψότητα και τη λειτουργικότητα στοιχείων όπως πόμολα, λεβιές, κουμπιά και μοχλοί, για να γιορτάσουν τη γοητεία που πρέπει να διαρκέσει στο χρόνο.
Το τιμόνι, λοιπόν, ως σύμβολο του ίδιου του αυτοκινήτου, στην Pagani Utopia Roadster κατασκευάζεται ξεκινώντας από ένα μόνο μεταλλικό εξάρτημα 43 κιλών για την κορώνα, τις ακτίνες και την πλήμνη, μετά από κατεργασία 28 ωρών, μέχρι να ληφθεί ένα έτοιμο τεμάχιο 1,6 κιλών. Και τα απόβλητα μεταποίησης επαναχρησιμοποιούνται ως ανακυκλωμένο υλικό για άλλες κατασκευές. Στη συνέχεια, ένας έμπειρος τεχνίτης ολοκληρώνει με το χέρι, γυαλίζοντας και επιθεωρώντας το τιμόνι, πριν τοποθετηθεί.
Τα όργανα του Utopia Roadster είναι επίσης αναλογικά, για να επανασυνδέσουν αυτόν τον δεσμό μεταξύ οδηγού και αυτοκινήτου που έχει κάπως αραιωθεί με την πάροδο του χρόνου, λόγω της εξάπλωσης των ψηφιακών οθονών. Υπάρχει έντονη αναφορά στον κόσμο της χειροτεχνίας και της εκλεκτής ωρολογοποιίας, με το ταχύμετρο και το στροφόμετρο να αποκαλύπτουν μέρος των εσωτερικών τους μηχανισμών.
Στο ταμπλό υπάρχουν 4 όργανα, για να παρακολουθείτε πληροφορίες όπως η πίεση λαδιού και οι θερμοκρασίες λειτουργίας των μηχανικών μερών. Η ενιαία οθόνη μπροστά από τον οδηγό σας επιτρέπει να διαχειρίζεστε την ψυχαγωγία, τη δορυφορική πλοήγηση, την εφεδρική κάμερα για όπισθεν και τα χρώματα για τον φωτισμό περιβάλλοντος
Pagani Utopia Roadster, κινητήρες και τεχνολογία
Στο Pagani Utopia Roadster, ο V12 κινητήρας βρίσκεται ακόμη περισσότερο στο επίκεντρο της προσοχής, χάρη στη δυνατότητα να τον ακούτε ακόμα και όταν οδηγείτε χωρίς οροφή.
Είναι V12 6λίτρων, twin-turbo που αναπτύχθηκε από τη Mercedes-AMG ειδικά για την Pagani ως μέρος μιας συνεργασίας που γεννήθηκε με την Pagani Zonda χάρη στον Juan Manuel Fangio, Αργεντινό παγκόσμιο πρωταθλητή Formula 1 με τη γερμανική μάρκα και άμεσος υποστηρικτής του Horacio Pagani.
Ο κινητήρας δεν είναι υβριδικός, δεν διαθέτει κανένα είδος ηλεκτρισμού και έχει μέγιστη ισχύ 864 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 1.100 Nm από τις 2.800 έως τις 5.900 σ.σ.λ. Η απόδοση ισχύος σχεδιάστηκε όπως αυτή των ατμοσφαιρικών κινητήρων, με μια γλυκιά απόκριση στις χαμηλές στροφές αλλά ταυτόχρονα άμεση όταν πατάτε το γκάζι, με μια αντιδραστικότητα που δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένη για έναν κινητήρα turbo. Επιπλέον, κάθε κινητήρας συναρμολογείται εξ ολοκλήρου από έναν μόνο τεχνίτη, σε μια γραμμή συναρμολόγησης.
Η κίνηση είναι πίσω και το κιβώτιο ταχυτήτων αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τη βρετανική εταιρεία Xtrac. Το χειροκίνητο κιβώτιο 7 σχέσεων είναι πολύ συμπαγές και είναι τοποθετημένο εγκάρσια πίσω από τον κινητήρα, συνδέοντας με έναν ελαφρύ και ρυθμιζόμενο συμπλέκτη τριπλού δίσκου.
Ο Horacio Pagani πάντα εμπνεόταν από την οραματική ιδιοφυΐα του Leonardo da Vinci, ο οποίος είδε τη μέγιστη έκφραση της ανθρώπινης δημιουργικότητας στην ένωση της τέχνης και της επιστήμης. Αυτό φαίνεται ιδιαίτερα στη δημιουργία των εξαρτημάτων αλλαγής ταχυτήτων. Kάθε μεμονωμένο μέρος του μηχανισμού φινιρίζεται με τη μέγιστη προσοχή, όπως στην περίπτωση του γυαλισμένου πόμολοy ή της μάσκας τιτανίου. Για πελάτες που το επιθυμούν, ωστόσο, διατίθεται επίσης ένα ρομποτικό κιβώτιο ταχυτήτων AMT (Automated Manual Transmission) που ελέγχεται από μοχλούς που είναι τοποθετημένοι στο τιμόνι.
Όσον αφορά τα υλικά, πολλά ανθρακονήματα, λοιπόν, αλλά και τα μεταλλικά μέρη βρίσκονται στην κορυφή της τεχνολογίας, για να επιτευχθεί η μέγιστη ελαφρότητα. Τα 8 διπλά ψαλίδια της ανάρτησης, για παράδειγμα, είναι σφυρήλατα από κράμα αεροπορικού αλουμινίου.
Η πρόσφατη αναγέννηση της Modena Design, μιας ιστορικής εταιρείας της Pagani, επιτρέπει επίσης τον απόλυτο έλεγχο σε κάθε πτυχή της παραγωγής εξαρτημάτων σε αλουμίνιο, τιτάνιο και ειδικά μέταλλα, από το σχεδιασμό έως τα μηχανικά μέρη, μέχρι την κατασκευή με τον πιο προηγμένο εξοπλισμό που διατίθεται αυτή τη στιγμή. Αυτή η τεχνολογική πολυπλοκότητα επέτρεψε στην Pagani Utopia Roadster να διατηρήσει την ίδια ελαφρότητα με το κουπέ, με βάρος 1.280 κιλά.
Οι αναρτήσεις είναι ενεργητικές, σε συνδυασμό με το δυναμικό σύστημα ελέγχου και ένα ηλεκτρονικό διαφορικό για τη μείωση της υποστροφής, με τον ηλεκτρονικό έλεγχο πρόσφυσης και ευστάθειας για τη διαχείριση της μεγάλης διαθέσιμης ισχύος.
Η Pirelli, συνεργάτης της Pagani Automobili από τη φάση δημιουργίας πρωτοτύπων και προσομοίωσης με τη βοήθεια της πιο προηγμένης τεχνολογίας AI, διαθέτει αποκλειστικά ελαστικά στην Utopia Roadster, εξοπλισμένα με αισθητήρες στο εσωτερικό μέρος του πέλματος που γίνονται σημεία αλληλεπίδρασης μεταξύ του αυτοκινήτου και της επιφάνειας του δρόμου.
Με την τεχνολογία που ονομάζεται Pirelli Cyber Tyre2, οι αισθητήρες ελαστικών στέλνουν πληροφορίες στα συστήματα ελέγχου ευστάθειας του οχήματος (συμπεριλαμβανομένων των ABS, ESP και ελέγχου πρόσφυσης).
Τα ελαστικά Pirelli P Zero Corsa και P ZERO (στάνταρ) και P Zero Trofeo RS (προαιρετικά) έχουν αναπτυχθεί ειδικά για την Pagani Utopia, σε μεγέθη 21 ιντσών για μπροστά και 22 για πίσω σε διαστάσεις 265/35 μπροστά και 325/30 για πίσω.
Και οι βόλτες συνεχίζονται αρκεί να αφαιρέσετε από τον τραπεζικό λογαριασμό σας 3.5 εκατομμύρια ευρώ χωρίς να υπολογίζεται ο ΦΠΑ.
Καλορίζικη λοιπόν η Pagani Utopia Roadster …
Δείτε στο βίντεο το μοτέρ της Utopia: