Καθώς πλησιάζουμε στο τέλος του έτους, το 2022 μοιάζει απογοητευτικό όσον αφορά την παγκόσμια αγορά επιβατικών οχημάτων.
Μια παγκόσμια αγορά που προβλέπεται να κλείσει στα 81,2 εκατ. μονάδες κατά το φετινό 12μηνο, σταθερή σε σχέση με το 2021 και 10% κάτω από τα επίπεδα του 2019 (λίγο πάνω από 90 εκατ.).
O ρυθμός πώλησης Global Light Vehicle (LV) του Νοεμβρίου μειώθηκε ξανά στα 84 εκατ. μονάδες/έτος από τα αναθεωρημένα 85 εκατ. μονάδες/έτος τον Οκτώβριο, σύμφωνα με ανάλυση της LMC Automotive.
Σε ακατέργαστους όρους εγγραφής, ο Νοέμβριος αυξήθηκε 3,2% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι, στα 7 εκατ. μονάδες. Το ποσοστό του 11μήνου, ωστόσο, βρίσκεται τώρα κάτω από 1% κάτω από την αντίστοιχη περίοδο το 2021, αν και αυτό είναι μια μάλλον αδύναμη βάση σύγκρισης.
Μια σημαντική εξέλιξη το Νοέμβριο ήταν η απότομη επιβράδυνση στην Κίνα, σε αντίθεση με την ισχυρή ανάκαμψη νωρίτερα μέσα στο έτος. Σε όρους έτους, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 7% τον Νοέμβριο, τερματίζοντας πέντε συνεχείς μήνες ισχυρής ανάκαμψης. Η Βόρεια Αμερική και η Ευρώπη εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν σοβαρό θέμα, καθώς παράγοντες από την πλευρά της προσφοράς συνεχίζουν να εμποδίζουν τις πωλήσεις.
Η Κίνα είναι μια ιδιαίτερα δύσκολη αγορά οχημάτων αυτή τη στιγμή. Μετά από μια ταχεία ανάκαμψη που ακολούθησε το lockdown, η μεγαλύτερη αγορά στον κόσμο βρίσκεται σε ρευστή κατάσταση. Η απόφαση του Πεκίνου να αντιστρέψει γρήγορα την πολιτική του «μηδενικού Covid» εγκυμονεί σημαντικούς κινδύνους και αβεβαιότητες, όσον αφορά τόσο τις άμεσες προοπτικές για τη δημόσια υγεία όσο και τις εν γένει αρνητικές οικονομικές επιπτώσεις.
Οι επόμενοι μήνες θα μας πουν πολλά για το πού οδεύει η κινεζική οικονομία και για το ποια θα είναι την απάντηση της κινεζικής κυβέρνησης σε τυχόν οικονομικές επιπτώσεις. Εάν η οικονομία δεχθεί μεγάλο πλήγμα, η προσοχή στρέφεται σε πιθανά μέτρα τόνωσης, επομένως δεν πρέπει να αποκλείουμε και νέα κίνητρα στον τομέα των αυτοκινήτων.
Διαβάστε ακόμα: