Στην πολιτική των «μηδενικών κρουσμάτων» επιμένει η Κίνα και στο πλαίσιο αυτό «θυσιάζεται» η φετινή Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου του Πεκίνου.
Η σκιά της πανδημίας εξακολουθεί να μοιάζει ιδιαίτερα απειλητική στη χώρα από την οποία ξεκίνησε. Ακόμα ένα «πλήγμα» λοιπόν στις Διεθνείς Εκθέσεις Αυτοκινήτου, οι οποίες τα τελευταία χρόνια ακυρώνονται η μια μετά την άλλη εξαιτίας της Covid-19. Αξίζει να αναφέρουμε ότι η Κίνα είναι η μεγαλύτερη αγορά αυτοκίνητων στον κόσμο, ενώ κάθε χρόνο εναλλάξ πραγματοποιείται η Έκθεση του Πεκίνου και της Σαγκάης, οι οποίες προσελκύουν το ενδιαφέρον εγχώριων, αλλά και ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών.
Στα χρόνια της πανδημίας τα μέτρα προστασίας δεν επέτρεπαν τη φυσική παρουσία κοινού και νέων μοντέλων σε λαμπερές Εκθέσεις Αυτοκινήτων, με τις διαδικτυακές πρεμιέρες να λειτουργούν ως υποκατάστατο. Ακόμα όμως και πριν την πανδημία το ενδιαφέρον των αυτοκινητοβιομηχανιών για τις μεγάλες Εκθέσεις είχε μειωθεί αισθητά λόγω του υψηλού κόστους συμμετοχής, το οποίο δεν είχε σημαντικό αντίκρισμα αν δεν πραγματοποιούνταν κάποια σημαντική πρεμιέρα νέου μοντέλου. Τρανταχτό παράδειγμα οι πολλές και σημαντικές απουσίες από την πρόσφατη Έκθεση του Παρισιού
Γενικότερα, η μορφή και η συχνότητα των Εκθέσεων Αυτοκινήτου αναμένεται να αλλάξει ριζικά τα επόμενα χρόνια. Υπενθυμίζεται ότι αρχικά η φετινή Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου του Πεκίνου ήταν προγραμματισμένη για τις 21 έως 30 Απριλίου, αλλά αναβλήθηκε λόγω της έξαρσης των κρουσμάτων Covid-19 στην Κίνα και του lockdown που επιβλήθηκε, ενώ τελικά δε δόθηκε ποτέ νέα ημερομηνία.
Το ίδιο είχε συμβεί και το 2020, όταν μετατέθηκε από τον Απρίλιο για τον Σεπτέμβριο. Ωστόσο στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού την επόμενη εβδομάδα θα ανοίξουν οι πύλες της στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Λος Άντζελες. Σχετικά με την Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης να πούμε ότι δεν έχει πραγματοποιηθεί από το 2019, αλλά έχει προγραμματιστεί για τον επόμενο χρόνο…στη Ντόχα του Κατάρ.