Παρατυπία εντόπισαν οι τεχνικοί έφοροι της FIA στο μονοθέσιο του Hamilton μετά το τέλος των κατατακτήριων δοκιμών για το Γκραν Πρι Βραζιλίας.
Πρόκειται για εξέλιξη που έχει προκαλέσει πολύ πολύ μεγάλη αναταραχή για τη συνέχεια του αγωνιστικού τριημέρου, καθώς είναι πολλά τα ερωτήματα που περιμένουν απάντηση.
Τι βρήκαν οι άνθρωποι της FIA
Η παρατυπία εντοπίστηκε στην πίσω αεροτομή της W12 του Βρετανού και συγκεκριμένα στο επάνω κομμάτι, δηλαδή εκείνο που ανοίγει όταν χρησιμοποιείται το DRS. Σύμφωνα με τους κανονισμούς, όταν η αεροτομή είναι ανοιχτή το άνοιγμα δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερο από 85 χλστ. Στην περίπτωση του μονοθεσίου με τον αριθμό 44 αυτή η απόσταση βρέθηκε να είναι πιο μεγάλη, κατά τον έλεγχο που έγινε στις 19:15 τοπική ώρα (12:15, ώρα Ελλάδας).
Θεωρητικά αυτό οδηγεί σχεδόν αυτόματα σε ποινή, όμως στην προκειμένη περίπτωση τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά.
Δείτε ακόμα
Η αρχή
Η Red Bull έκανε αρχικά καταγγελία ότι η πίσω αεροτομή της Mercedes ήταν περισσότερο εύκαμπτη από όσο έπρεπε. Αυτό ήταν που συγκέντρωσε την προσοχή της FIA στο συγκεκριμένο κομμάτι του μονοθεσίου και οδήγησε τελικά στα ευρήματα σχετικά με το DRS.
Το DRS του Verstappen
Ενώ γίνονταν όλα αυτά, κυκλοφόρησε ένα video που δείχνει παράξενη συμπεριφορά και στο DRS του Verstappen, όμως οι τεχνικοί της ομοσπονδίας έκαναν τους απαραίτητους ελέγχους και βρήκαν ότι δεν υπάρχει κάποια παρατυπία.
Δείτε το και σε αργή κίνηση
Verstappen’s rear wing was also “quite open” at the end of the straight on his final lap: 🤭 #F1pl #EchaPadoku pic.twitter.com/dwliIPMabh
— Daniel Biały (@f1talks) November 12, 2021
Γενικά, μετά το περιστατικό με τον Hamilton ελέγχθηκαν και τα 20 μονοθέσια, όμως μόνο σε εκείνο του Βρετανού εντοπίστηκε το σχετικό ζήτημα.
Αναβολή
Μέχρι τις 22:00 τοπική ώρα (03:00 Ελλάδας) δεν υπήρχαν εξελίξεις. Τότε βγήκε ανακοίνωση η οποία έλεγε ότι η διαδικασία θα συνεχιστεί το επόμενο πρωί, καθώς πρέπει να συγκεντρωθούν και άλλα στοιχεία τα οποία δε θα είναι διαθέσιμα πριν από το πρωί της επόμενης μέρας. Κατά πάσα πιθανότητα, αυτό έχει να κάνει με το γεγονός ότι έχει κληθεί και ο Verstappen για εξέταση.
Γιατί όμως;
Η κλήση του Verstappen
Σε ένα άλλο video, μπορούμε να δούμε τον Ολλανδό να αγγίζει το μονοθέσιο του Hamilton αλλά και το δικό του μετά τις κατατακτήριες. Ο Verstappen βγαίνει από την RB16B, πηγαίνει στο πίσω μέρος, εξετάζει τη δική του πίσω κινητή αεροτομή και στη συνέχεια πηγαίνει και κάνει το ίδιο σε εκείνη του Hamilton.
Πρόκειται για ενέργεια η οποία απαγορεύεται αυστηρά. Μετά τις κατατακτήριες τα μονοθέσια βρίσκονται σε καθεστώς parc ferme. Δηλαδή δεν μπορεί να τα αγγίξει κανένας και για κανένα λόγο, αν δεν υπάρχει άδεια από την FIA και παρουσία ενός τεχνικού εφόρου που επιβλέπει τη διαδικασία.
Να διευκρινίσουμε ότι δεν απαγορεύεται μόνο κάποιος οδηγός να αγγίξει μονοθέσιο αντιπάλου. Η απαγόρευση ισχύει και για το δικό του, οπότε ο Verstappen παραβίασε δύο φορές τον κανονισμό. Οι αγωνοδίκες τον έχουν καλέσει για εξηγήσεις στις 09:30 τοπική ώρα (14:30 Ελλάδας). Όπως αναφέραμε, μάλλον περιμένουν την ολοκλήρωση της εξέτασης του οδηγού της Red Bull, ώστε να προχωρήσουν το θέμα του Hamilton.
Τι γίνεται από εδώ και πέρα
Τα παραπάνω έχουν συμβεί και είναι παρελθόν. Πλέον αυτό που περιμένουμε είναι να δούμε αν θα επιβληθούν ποινές (πάρα πολύ αυξημένες πιθανότητες) και ποιες θα είναι αυτές. Σε περίπτωση που επιβεβαιωθεί η παρατυπία του Hamilton η ποινή είναι να εξαιρεθεί από τις κατατακτήριες και να εκκινήσει από το pit lane.
Ωστόσο, μεγάλο ρίσκο έχει και ο Verstappen με την κίνηση που έκανε, καθώς κινδυνεύει να βρεθεί στο τέλος του grid. Οι σχετικές τιμωρίες θα εφαρμοστούν στον αγώνα sprint, οπότε για την Κυριακή απομένει μόνο η ποινή 5 θέσεων που έχει ο Hamilton λόγω της τοποθέτησης του πέμπτου κινητήρα εσωτερικής καύσης για φέτος στο μονοθέσιό του. Αυτό σημαίνει ότι άσχετα με όσα αναφέραμε, θα εκκινήσει 5 θέσεις πιο πίσω από εκείνη στην οποία θα τερματίσει τον αγώνα sprint.