Ενόψει της Γενικής Συνέλευσης της ΟΜΑΕ στις 12 Δεκεμβρίου το ΠΑΣΜΑ (Πανελλήνιος Σύνδεσμος Μηχανοκίνητου Αθλητισμού) κοινοποιεί τις προτάσεις της, αλλά και τις θέσεις της σε διάφορα ζητήματα που άπτονται των αγώνων τα περι ασφαλίσεων κλπ.
Oι προτάσεις των μελών του ΠΑΣΜΑ ενόψει της Γενικής Συνέλευσης της ΟΜΑΕ-ΕΠΑ έχουν ως εξής.
ΝΟΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Επιτακτική ανάγκη να γίνει ΑΜΕΣΗ αλλαγή του νομικού πλαισίου αναφορικά με τον τρόπο αντιμετώπισης όλων των εμπλεκόμενων σε περίπτωση ατυχήματος και κυρίως των οδηγών (καταδίκη Φιλλιπίδη) στους αγώνες αυτοκινήτου.
ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΡΙΑ
Απαλοιφή των παρακάτω όρων στο συμβόλαιο της Lloyds.
α) Η εξαίρεσης πληρωμής της ημερήσιας αποζημίωση των 50€ λόγω ανικανότητας για εργασία λόγω ατυχήματος, για τις πρώτες 15 ημέρες.
Σημειωτέον ότι αυτή η εξαίρεση αυτή ισχύει ΜΟΝΟ για τους αγώνες Rally & Trial.(!)
β) Η αποζημίωση δεν πληρώνεται αν δεν αποδειχθεί ότι ο έχων το ατύχημα δεν εκτελεί μια κερδοφόρα εργασία, (δηλ. ότι εργάζεται και δεν είναι άνεργος).
Και τα δυο ανωτέρα αναφερόμενα πρέπει να αλλάξουν. Καμία περίοδο εξαίρεσης για πληρωμή ημερήσιας αποζημίωσης λόγο ατυχήματος, ανεξάρτητα αν είναι ο έχων το ατύχημα, εργαζόμενος ή άνεργος. Να πληρώνεται από την 1η ημέρα του ατυχήματος.
Στο ασφαλιστήριο Αστικής Ευθύνης της Allianz ή οποιασδήποτε άλλης ασφαλιστικής εταιρείας μελλοντικά, να υπάρχει όρος για υποχρεωτική αποζημίωση, ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ ΚΑΤΑΛΟΓΙΖΟΜΕΝΗΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑΣ.
Τα ασφαλιστήρια πρέπει να είναι (και) στα ελληνικά, έτσι ώστε να καταλαβαίνουν όλοι ακριβώς τι γράφουν.
Σας επισυνάπτουμε όλα τα ασφαλιστήρια σε μορφή PDF και όπου υπάρχει sticky note, (κίτρινο συννεφάκι), μπορείτε κάνοντας κλικ πάνω του να δείτε τις κυριότερες επισημάνσεις – παρατηρήσεις μας.
Επιπρόσθετα επισυνάπτεται και ένα αρχείο με το παράρτημα PCA94A του συμβολαίου της Allianz μεταφρασμένο στα ελληνικά (από μέλος του ΠΑΣΜΑ), το οποίο αναφέρεται στις εξαιρέσεις των καλύψεων και είναι στα αγγλικά.
Προτείνουμε να διευκρινιστούν οι απορίες μας και σε περίπτωση που συμφωνείτε ότι χρήζουν βελτίωσης, αλλαγής ή διόρθωσης, τότε τα σωματεία σε συνεργασία με την ΟΜΑΕ-ΕΠΑ να το χειριστούν ανάλογα.
ΠΡΟΒΟΛΗ ΑΓΩΝΩΝ
Η Προβολή των αγώνων χρήζει άμεσης βελτίωσης με προφανή ανταποδοτικό σκοπό, για ολο το οικοσύστημα του Ελληνικού motorsport. Ομοσπονδία – σωματεία – αθλητές – μηχανικούς – προετοιμαστές.
Παρακάτω σας αναφέρουμε συνοπτικά τις προτάσεις μας με στόχo την ανάπτυξη της προβολής των Ελληνικών Αγώνων με σκοπό να φέρουν κόσμο και έσοδα.
- Οργάνωση επαγγελματικού επιπέδου στα διεθνή πρότυπα.
- Επιτροπή προβολής στελεχωμένη από επαγγελματίες και δημοσιογράφους του χώρου.
- Εκπρόσωπος τύπου. Νέος με γνώση χειρισμού ΜΚΔ , ΜΜΕ και καλές δημόσιες σχέσεις με σωματεία και αγωνιζόμενους.
- Δελτία τύπου πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τον αγώνα. Ευθύνη του εκπρόσωπου τύπου.
- Ενεργοποίηση site Ο.Μ.Α.Ε.-ΕΠΑ με ευθύνη μέλους της επιτροπής προβολής.
- Εμφανίσεις σε τηλεοπτικές – ραδιοφωνικές εκπομπές. Ανακοινώσεις στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο στελεχών της οργάνωσης, τοπικών φορέων, χορηγών και αγωνιζόμενων.
- Ανακοίνωση των βαθμολογιών εντός 3-5 ημερών από το τέλος κάθε αγώνα. Ευθύνη μέλους επιτροπής.
- Επιτροπή χορηγιών: Άμεση συνεργασία με την επιτροπή προβολής, στελεχωμένη από επαγγελματίες που έχουν γνώση και γνωριμίες να φέρουν έσοδα στην ΟΜΑΕ και κατ’ επέκταση σε σωματεία και αθλητές.
Προτείνουμε όλοι οι προαναφερόμενοι συνεργάτες να πληρώνονται με ποσοστό επί των εισερχόμενων εσόδων, κατόπιν θέσπισης του ελάχιστου πλαφόν αναμενόμενων εσόδων από χορηγίες.
- Τελετή Απονομής Τίτλων Πρωταθλημάτων μέχρι το τέλος Ιανουαρίου του επόμενου έτους, παρουσία εκπροσώπου της πολιτείας και της FIA.
ΑΝΑΒΑΣΕΙΣ
ΘΕΡΜΑΝΤΙΚΑ ΜΕΣΑ – ΙΣΧΥΩΝ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ : όπως επίσης απαγορεύεται η χρήση συσκευών προθέρμανσης των ελαστικών σε ελαστικά τα οποία βρίσκονται εκτός αυτοκινήτου (π.χ.στο σέρβις). Η χρήση συσκευών προθέρμανσης ελαστικών σε αγώνες αναβάσεων απαγορεύεται από την 01/01/2023.
Ως αιτιολόγηση του παραπάνω κανονισμού για την κατάργηση των θερμαντικών μέσων η ΟΜΑΕ-ΕΠΑ μας έδωσε τον Φεβρουάριο δύο αιτιολογήσεις – επεξηγήσεις:
Α) Πως είναι κανονισμός της FIA και
Β) Πως οι αγωνιζόμενοι έχουν αυξημένη ταχύτητα εντός των PIT για να κρατήσουν τα ελαστικά τους σε θερμοκρασία.
Οι θέσεις μας:
Tο (Α) δεν ισχύει καθώς η FIA απαγορεύει τα θερμαντικά μέσα ΜΟΝΟ στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Αναβάσεων, ενώ δίνει την ελευθερία στην εκάστοτε εθνική ομοσπονδία, να αποφασίσει για την χρήση τους στους εθνικούς αγώνες.
Τα θερμαντικά μέσα στο σύνολο τους είναι υπέρ του οδηγού καθώς το αγωνιστικό είναι ΑΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΤΑ πιο ΑΣΦΑΛΕΣ με ζεστά ελαστικά. Είναι δεδομένο ότι η πλειοψηφία των αγωνιζομένων έχουν ήδη στην κατοχή τους θερμαντικά μέσα και χρησιμοποιούν τα ήδη υπάρχοντα ελαστικά για πολλούς αγώνες , αποφευγόντας έτσι την κοστοβόρο αγορά qualifying/super soft ελαστικών των οποιών η χρήση τους ενδείκνυται κατασκευαστικά μόνο για έναν αγώνα.
Για το (Β) οι προτάσεις μας για την αποφυγή τέτοιου είδους προβλημάτων είναι:.
- Οργάνωση των PIT με έναν Pit Marshal ανά 20 συμμετοχές, με σκοπό την ορθή λειτουργία της κυκλοφορίας και την τήρηση των χρόνων (3λεπτο).
- ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ μικροφωνική κατά μήκος των PIT. Αυτό θα βοηθήσει τα μέγιστα στην έγκαιρη (χρονικά) προετοιμασία οδηγού και αυτοκινήτου.
- Αυστηροποίηση των ποινών για την ΜΗ τήρηση του ορίου ταχύτητας εντός των PIT. Ο έλεγχος θα γίνεται από τους Pit Marshal.
Η εφαρμογή των παραπάνω θα φέρει την επιθυμητή συνεχή και ασφαλή ροή στα PIT και κατ’επέκταση και του αγώνα.
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ- ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Ε
1) Προσμέτρηση όλων των κατηγοριών στη γενική κατάταξη (A,N,R,E, ΙΣΤΟΡΙΚΑ).
2)Διαχωρισμός της κατηγορίας F2 σε F2(N,A) και F2E (E) (Όπως προτείναμε και τροποποιήθηκε τον Μάιο του 2022 καθώς τα αυτοκίνητα της ομάδας Ε στους αρχικούς κανονισμούς είχαν τεθεί εκτός F2)
3)Επιστροφή κατηγοριών-κλάσεων στους αγώνες Ράλλυ όπως και στις αναβάσεις με ταυτόχρονη κατάργηση του συστήματος που ισχύει από το 2016 (C1,C2,…κλπ).Ενναλακτικά επανεξέταση των κατηγοριών C.
4) ΙΣΧΥΩΝ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ : Ολα τα αυτοκίνητα Kit Car > 1400 cc και ≤ 1600 cc και τα αυτοκίνητα που είναι όμοιο μοντέλο με τα Kit Car (π.χ. Peugeot 106), που διαθέτουν επέκταση “VK” του Δ.Α και το αρχικό Δ.Α. έχει εκδοθεί μετά την 01/01/1997. Τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα μπορούν να συμμετέχουν στην κατηγορία Ε με τις ακόλουθες προϋποθέσεις : α) Πρέπει να είναι σύμφωνα με τον αντίστοιχο τεχνικό κανονισμό της ομάδος Α και το Δ.Α. . β) Αυτοκίνητα για τα οποία εκδόθηκε ΔΤΤ έως 31/12/2021 και συμμετείχαν σε αγώνες με τις ελευθερίες του Τ.Κ. ομάδος Ε 2021 συνεχίζουν και συμμετέχουν στην ομάδα Ε αλλά με την προϋπόθεση να είναι σύμφωνα με τον τεχνικό κανονισμό της ομάδος Α ως προς το ελάχιστο βάρος και την διάσταση των ελαστικών. Δίνεται η δυνατότητα να εκδώσουν Δ.Τ.Τ με τις παραπάνω προϋποθέσεις από 01/01/2022 έως 28/02/2022 31/08/2022) Από την 01/03/2022 01/09/2022 δεν θα εκδίδεται ΔΤΤ στα ανωτέρω αυτοκίνητα που να αφορά την ομάδα Ε. Πρόταση μας : To βάρος των παραπάνω αυτοκινήτων ( και πιο συγκεκριμένα όλης της κατηγορίας Ε10 ανεξαρτήτου χρονολογίας του αρχικού Δ.Α)προτείνουμε να εξαρτάται από τις διαστάσεις των ελαστικών ή το πλάτος του αυτοκινήτου. Πιο συγκεκριμένα προτείνουμε τα αυτοκίνητα που θα χρησιμοποιούν ελαστικά-ζάντες έως 15 ίντσες να συμμετέχουν με τα αντίστοιχα κιλά της ομάδα Α ( 850kg αναβάσεις, 920kg Ράλλυ), ενώ αντίστοιχα τα αυτοκίνητα με ελαστικά- ζάντες από 16ιντσών και άνω, να συμμετέχουν με τα κιλά των ΚΙΤ ΚΑΡ ( 920kg αναβάσεις, 960kg Ράλλυ). Αντίστοιχα εάν το πλάτος του αυτοκινήτου είναι αντίστοιχο με το αναγνωρισμένο πλάτος του Δ.Α θα συμμετέχει με τα κιλά της Α ( 850kg αναβάσεις, 920kg Ράλλυ) , ενώ εάν το αυτοκίνητο ξεπερνά το αναγνωρισμένο πλάτος του Δ.Α θα συμμετέχει με τα κιλά των ΚΙΤ ΚΑΡ ( 920kg αναβάσεις, 960kg Ράλλυ).
Συμπερασματικά . Στους κανονισμούς που ψήφισε κατά το 2022 η ομοσπονδία , πολλά αυτοκίνητα που μέχρι το τέλος του 2021 συμμετείχαν στην κατηγορία Ε ,πλέον δεν μπορούσαν να λάβουν μέρος σε καμία κατηγορία εκτός από την Formula Saloon . Με τις τροποποιήσεις που έγιναν μετά τις πιέσεις των αγωνιζομένων η ΟΜΑΕ-ΕΠΑ τον Μάιο με τροποποίηση της λίστας Τεχνική Λίστα Μοντέρνων Αυτοκινήτων Α, Ν, Ε, R, Rally, Τ 2022 και με διορθωτικές επεξηγήσεις στους κανονισμούς της Κατηγορίας Ε, τα αυτοκινητα αυτά που είχαν αποκλειστεί από τον κανονισμό (ΠΧ OPEL ASTRA H , HONDA CIVIC TYPER EP3 , FORD FOCUS ST , RENAULT CLIO 2 , 206 GRAND TURISMO κτλ.)συνεχίζουν να συμμετέχουν στην ομάδα Ε. Θεωρούμε πως σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να ανακοινώνονται κανονισμοί που ουσιαστικά αποκλείουν αυτοκίνητα λίγες ημέρες πριν την έναρξη των πρωταθλημάτων καθώς είναι καταστροφικές για τις περιουσίες των αγωνιζομένων και προσβάλουν οικονομικά άμεσα τους ίδιους. Θεωρούμε πως η ομάδα Ε αποτελεί την πλειοψηφία των υφιστάμενων αγωνιστικών αυτοκινήτων και είναι απαραίτητο να της δωθεί χώρος . Με την επιστροφή των κατηγοριών στο παλαιό σύστημα και τον διαχωρισμό της F2-F2E δεν θα υπάρχουν προβλήματα . Ταυτόχρονα ζητάμε από την ΟΜΑΕ-ΕΠΑ να ανακοινώσει ξεκάθαρο πλάνο (5ετές) σχετικά με το μέλλον της ομάδας Ε με σκοπό την ομαλή συνέχιση της Εθνικής μας Κατηγορίας (Ε).
Κατηγορία Ιστορικών
Δημιουργία ανεξάρτητη 5μελούς επιτροπής Ιστορικών, στα πρότυπα της FIA που θα αξιοποιηθούν : 1 άτομο στην επιτροπή Αναβάσεων, 1 στην επιτροπή Ράλλυ, 1 στην επιτροπή προβολής και 2 στις διεκπεραιώσεις όπου θα επιμελούνται την έκδοση εθνικών και διεθνών πιστοποιητικών HTP κτλ.
Πρόγραμμα
Προτείνεται οι Πρωταθληματικοί Αγώνες Ράλλυ να έχουν κατ’ελάχιστο 90χλμ ειδικών διαδρομών , ενώ αντίστοιχα οι αγώνες Κυπέλλου κατ’ελάχιστο 45χλμ ειδικών διαδρομών.
Με εκτίμηση.
Η προσωρινή διοικούσα
Ιωαννίδης Γεώργιος
Κουρνιάτης Γεώργιος
Παπαγγελής Βασίλειος
Παπαστεφανάκης Δημήτριος
Σταματόπουλος Φώτης
2022-23_OMAE_SYMVOLAIO_NOMIKIS_PROSTASIAS_ARAG
2022-OMAE-SYMVOLAIO-ASTIKIS-EYTHINHS-ALLIANZ (ΒΛΕΠΕ ΣΕΛ. 5 & 6) (2)
2023_OMAE_SYMVOLAIO_PROSOPIKOU_ATYXHMATOS_LLOYDS – Αντιγραφή