Ο εξηλεκτρισμός της αυτοκίνησης δεν έχει μόνο θετικά. Ένα πρόβλημα είναι ο κίνδυνος πυρκαγιάς στην μπαταρία ιόντων λιθίου. Αυτό μπορεί να συμβεί έπειτα από τρακάρισμα ή από υπερθέρμανση κατά τη διάρκεια της φόρτισης.
Αν συμβεί, είναι μια κρίσιμη κατάσταση, δύσκολα διαχειρίσιμη, γιατί η φωτιά τροφοδοτείται από οξυγόνο που παράγεται μέσω των χημικών αντιδράσεων των στοιχείων της μπαταρίας.
Αξίζει να τονιστεί ότι η εν λόγω κατάσταση είναι πολύ πιο σπάνια (0,0012%) από την ανάφλεξη ενός τεπόζιτου καυσίμου (0,1%), με βάση τις διεθνείς στατιστικές. Όταν συμβεί, όμως, δεν αντιμετωπίζεται εύκολα.
Τα σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν συστήματα ψύξης που ελαχιστοποιούν το θερμικό φορτίο της μπαταρίας, επιβραδύνοντας ταυτόχρονα τον ρυθμό φόρτισης. Αν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πιάσει φωτιά, χρειάζεται ειδική μέριμνα για την αντιμετώπισή της.
Δεν μπορεί να γίνει κατάσβεση με νερό. Υπάρχουν ειδικές θερμοκουβέρτες για κάλυψη του οχήματος και απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή για την περίπτωση διαρροής υψηλής τάσης. Η πιο ενδεδειγμένη μέθοδος είναι η τοποθέτηση του φλεγόμενου οχήματος σε μεταλλικό κοντέινερ με νερό. Πρόσφατα υπήρξε στη χώρα μας οδηγία όσον αφορά τη φόρτιση της μπαταρίας (40%) για μεταφορά ηλεκτρικού οχήματος με πλοίο.
Ως τώρα έχει δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα από όσα έχει επιλύσει. Δεν είναι εύκολο να φτάσεις με την μπαταρία φορτισμένη σε συγκεκριμένο ποσοστό στο λιμάνι, ούτε πολύ έξυπνο/οικολογικό να κόβεις βόλτες καταναλώνοντας ενέργεια.
Φτάνοντας στο νησί πρέπει να διαχειριστείς το πρόβλημα της επαναφόρτισης νωρίτερα απ’ ό,τι πιθανόν εξυπηρετεί, ενώ το ίδιο θέμα έχεις και στην επιστροφή.
Η πολιτική των εταιρειών ποικίλει αρκετά και με δεδομένο ότι σήμερα στη χώρα μας κυκλοφορούν 15.000 ηλεκτρικά οχήματα, τα οποία θα πολλαπλασιαστούν, το πρόβλημα βαίνει επί το χείρον και απαιτούνται αποφασιστικές παρεμβάσεις ώστε να διευθετηθεί.
Σε κάθε περίπτωση, αν χτυπήσετε το κάτω μέρος του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, ακόμη και αν δεν παρουσιαστεί κάποια ένδειξη στο ταμπλό ή στην αίσθηση που έχετε, μην εφησυχάσετε.
Επιπλέον, αν φορτίζετε το αυτοκίνητό σας σε υπόγειο χώρο στάθμευσης, μια θερμική κάμερα θα μπορούσε να σημάνει συναγερμό σε περίπτωση δυσανάλογης αύξησης του θερμικού φορτίου στο σημείο φόρτι