Η Ford Motor προχώρησε σε μειώσεις τιμών στα ηλεκτρικά οχήματά της μετά από παρόμοιες κινήσεις της Tesla.
Στις ΗΠΑ, όμως, όχι και στην Ευρώπη… Και, ενώ η συμμετοχή σε αυτόν τον πόλεμο τιμών ήταν απαραίτητη για τη Ford, προκειμένου να παραμείνει ανταγωνιστική και να διατηρήσει τη ζήτηση των πελατών, είναι διάχυτη η ανησυχία για μείωση της κερδοφορίας της.
Τόσο η Ford όσο και η General Motors, αυτοί οι δύο κολοσσοί, εισέρχονται σε μια νέα φάση αβεβαιότητας. Η GM αποκάλυψε τα πρώτα σημάδια της πίεσης, αναφέροντας καθαρά κέρδη ελαφρώς μειωμένα σε ετήσια βάση.
Η Ford φέρεται να σχεδιάζει να περικόψει έως και 3.200 θέσεις εργασίας σε όλη την Ευρώπη και να μεταφέρει ορισμένες εργασίες ανάπτυξης προϊόντων στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η GM, πάλι, η οποία πούλησε την ευρωπαϊκή της επιχείρηση το 2017, δεν έχει ανακοινώσει ανάλογους σχεδιασμούς.
Η κατασκευάστρια ηλεκτρικών φορτηγών Rivian Automotive είπε ότι απολύει το 6% του εργατικού δυναμικού της σε μια προσπάθεια να διατηρήσει τη ρευστότητά της, καθώς προετοιμάζεται για έναν πιθανό πόλεμο τιμών σε ολόκληρη τη βιομηχανία.
Τα μηνύματα είναι ξεκάθαρα. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι από τις πρώτες που παρουσιάζουν σημάδια άγχους όταν οι οικονομίες επιβραδύνονται. Οι πελάτες τείνουν να μειώνουν τις αγορές ακριβών αγαθών, εάν αισθάνονται λιγότερο σίγουροι για την οικονομική τους ευημερία. Φαίνεται πως όλοι προετοιμάζονται για ύφεση.
Στην Ευρώπη, πάλι, οι αναλυτές αναμένουν ότι η αγορά θα αναπτυχθεί έως και 13%, φέτος, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες εργάζονται εν μέσω περιορισμένης ζήτησης, αλλά μια πιθανή ύφεση θα μπορούσε να μειώσει και στην ευρύτερη γειτονιά μας την όρεξη των καταναλωτών να ξοδέψουν μεγάλα ποσά, όπως αυτά που απαιτούνται σήμερα για αυτοκίνητα.
Η Skoda Auto, τέκνο, της Volkswagen θα μειώσει περαιτέρω την παραγωγή, καθώς παλεύει με τις ελλείψεις εξαρτημάτων, δήλωσαν τα συνδικάτα της τσέχικης αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η BMW των υψηλών τζίρων και κερδών, επί σειράν ετών, αύξησε τις προτεινόμενες τιμές λιανικής για ορισμένα μοντέλα που πωλούνται στην Κίνα λόγω του υψηλότερου κόστους πρώτων υλών και logistics παγκοσμίως.
Καθημερινά, προκύπτουν διάφορες ειδήσεις για κινήσεις και αποφάσεις μεγάλων επιχειρήσεων του κλάδου, που κάθε άλλο παρά πείθουν για τη σιγουριά τους να προβλέψουν πιο θα είναι το μέλλον τους. Είναι βλέπετε και η φρενίτιδα της ηλεκτροκίνησης, με τις τιμές στα ύψη όσον αφορά τα γνωστά παραδοσιακά σήματα, τουλάχιστον στην ΕΕ. Και, εκεί ο ρόλος της Κίνας μπορεί να είναι καταλυτικός με προσιτά οχήματα. Κανείς δεν γνωρίζει πότε ακριβώς θα γίνει τι, αν θα επιτευχθούν οι φιλόδοξοι στόχοι με βάση την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και ποια θα είναι τα κόστη για τους καταναλωτές με βάση τις επιταγές των πολιτικών.
Θυμάστε αυτό το παλιό «πες μας που πας να σε πάμε»; Μακάρι να ήταν τόσο απλό…