Ο νεαρός οδηγός της Τoyota ο Φινλανδός Kale Rovanpera με τον Ferm δίπλα του ήταν αλάνθαστος στο τιμόνι του Toyota Yaris Rally 1. Στο δύσκολο πρώτος σκέλος με τη δυνατή βροχή και την πυκνή ομίχλης κέρδισε έξι από τις συνολικά οκτώ Ειδικές Διαδρομές της πρώτης μέρας και δείχνει να ελέγχει τον αγώνα.
Ο ταλαιπωρημένος όλη την ημέρα Neuville από τα τερτίπια του Hyundai i20 Rally 1, κέρδισε την τελευταία Ειδική Διαδρομή του πρώτου σκέλους και μάζεψε τη διαφορά του από τον Φινλανδό στο 1’ .04’’.
O Kale μπροστά στα μικρόφωνα δήλωσε:
«Μάλλον αυτή ήταν μια από τις καλύτερες μου μέρες σε ράλι» δήλωσε ο ενθουσιασμένος Rovanpera για να συνεχίσει τονίζοντας «Πάντα είναι ωραίο να προηγείσαι, αλλά οτι θα είχα τόσο μεγάλη διαφορά ήταν κάτι που δεν περίμενα. Ωστόσο αύριο μας περιμένει μια επίσης μεγάλη μέρα και πρέπει να οδηγήσουμε το ίδιο γρήγορα για να διατηρήσουμε συγκεντρωμένοι τη διαφορά μας»
Ο Neuville μετά την ποινή των 40 δευτερολέπτων, που του επιβλήθηκε και τον έριξε στην 5η θέση, επειδή καθυστέρησε να μπει στο Service Park (έσβησε το Hyundai i20 Rally 1 και το έσπρωχναν για ένα χλμ. περίπου) , δήλωσε, οτι ετοίμαζε αντεπίθεση.
Πράγμα που έκανε στην τελευταία Ειδική Διαδρομή του πρώτου σκέλους. Δεν ξέρουμε, αν καταφέρει ο Βέλγος να πιάσει τον Rovanpera, που μέχρι στιγμής είναι αλάνθαστος, όμως ο αγώνας είναι δύσκολος και οι Ειδικές Διαδρομές πονηρές, πράγμα που σημαίνει οτι όλα μπορούν να συμβούν στις επόμενες 16 Ειδικές Διαδρομές του ράλι.
Ο Neuville ωστόσο δήλωσε:
«Μετά το λάθος δεν υπήρχε λόγος να πιέσουμε πιο πολύ και πρέπει να κρατήσουμε τον ρυθμό. Αυτό είναι το μόνο που μπορούμε να κάνουμε».
Ο teammate του στη Hyundai, ο Ott Tanak, είναι τρίτος, αλλά ο Craig Breen της M-Sport με το Ford Puma Rally 1 τον ακολουθεί από κοντά και έχει στόχο μια θέση στο βάθρο. Ο Breen είναι μόλις 11,9 δευτ. πίσω.
Ο Τanak ωστόσο δεν έκανε ένα απροβλημάτιστο αγώνα σήμερα. «Είχα πάλι ένα πρόβλημα με τη δύναμη του υβριδικού. Αλλά κατά τα άλλα νομίζω ότι είχαμε μια καλή μέρα. Ήταν πραγματικά το μέγιστο που μπορούσαμε να κάνουμε σήμερα».
Ο τρίτος οδηγός της Hyundai o Oliver Solberg είχε ένα ελπιδοφόρο ξεκίνημα την πρώτη μέρα, καθώς αποκτά εμπειρία από τις Ειδικές Διαδρομές της Κροατίας – συμμετέχει πρώτη φορά στο αγώνα. Αξιοσημείωτο είναι, οτι έγραψε ένα τέταρτο χρόνο γενικής και έφερε το Hyundai i20 Rally1 του, πέμπτο στη γενική κατάταξη. Διόλου άσκημα για ντεμπούτο.
Ο Elfyn Evans είναι έκτος, πίσω από τον Solberg, και τον ακολουθούν ο teammate του στην Toyota Τakamoto Katsuta και ο Gus Greensmith (Ford Puma Rally 1).
Ο οδηγός της M-Sport είχε τις στιγμές του κατά τη διάρκεια της ημέρας. Ο Βρετανός είχε δυο κλαταρίσματα και ένοιωθε, πως είχε πρόβλημα με τον άξονα μετάδοσης κίνησης. Αποτέλεσμα ήταν να μείνει εκτός ρυθμού. Κλατάρισμα είχε και ο Katsuta και έχασε πολύτιμο χρόνο.
Από τα παραλειπόμενα της πρώτης μέρας του Ράλι Κροατίας αξίζει να σημειωθεί, πως ο Neuville, εκτός από την ποινή, που δέχθηκε επειδή άργησε να φτάσει στο service park, του επιβλήθηκε και πρόστιμο 1900 ευρώ για παραβίαση ορίου ταχύτητας σε δημόσιο δρόμο. Ο Βέλγος είχε ξανά υποπέσει στο ίδιο αδίκημα πέρυσι στο ράλι Εσθονίας και είχε δεχθεί ποινή αποκλεισμού για έναν αγώνα με αναστολή του υπολοίπου του πρωταθλήματος 2021.
Στην κατηγορία WRC2 πρώτοι είναι οι Rossel-Sarreud με Citroen C3 Rally 2
Αύριο είναι μια καινούργια μέρα και το Ράλι Κροατίας θα υποδεχθεί τους πρωταγωνιστές του WRC με 8 Ειδικές Διαδρομές 116.98 αγωνιστικών χιλιομέτρων, (4X2) όπου όλα μπορούν να ανατραπούν.