Βρισκόμαστε στην καρδιά της καλοκαιρινής ραστώνης με τον Ιούλιο να μας αποχαιρετά σε λίγες ώρες.
Αναμένοντας τα επίσημα στοιχεία, το Peugeot 208 για τρίτο συνεχόμενο μήνα, βρίσκεται στην κορυφή της ευρωπαϊκής αγοράς με 24.488 μονάδες τον Ιούνιο του 2022.
Να σημειωθεί ότι τα προβλήματα με τα microchips συνεχίζονται, που έχει σαν αποτέλεσμα οι παραδόσεις των καινούργιων αυτοκινήτων να παρουσιάζουν μεγάλες καθυστερήσεις.
Παρ’ όλα αυτά το γαλλικό μοντέλο συνεχίζει να έχει σταθερή αύξηση στις πωλήσεις (+ 38% σε σχέση με τον Ιούνιο του 2021), παρά την «ταραγμένη» Ευρώπη που παρουσιάζει μια γενική μείωση κατά 15,4% τον Ιούνιο.
Όμως μπορεί το Peugeot 208 να φιγουράρει στην πρώτη θέση, αλλά «νιώθει» την ανάσα του Dacia Sandero που ακολουθεί στη δεύτερη θέση με 24.299 μονάδες, που σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά αποτελεί αύξηση +7%.
Δηλαδή πολύ μικρή διαφορά, μόλις 189 μονάδες μεταξύ των δύο μοντέλων στην αγορά της Ευρώπης.
Στην τρίτη θέση αλλά με μεγάλη διαφορά βρίσκεται το Opel Corsa, με 19.679 μονάδες, με πτώση -7%, πάντα σε σχέση με το 2021.
Από τα τρία μοντέλα του βάθρου, όλα διατίθενται με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, το 208 και το Corsa με αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις και το Sandero με εκδόσεις που συνδυάζουν βενζίνη με υγραέριο.
Mε 179 μονάδες διαφορά έχει πλασαριστεί στην 4η θέση το Fiat 500 (και στην έκδοση Abarth) με μείωση 9%.
Το top 10 Ιουνίου στην Ευρώπη σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του Ιουνίου ήταν
1 Peugeot 208 24.488 (+ 38%)
2 Dacia Sandero 24.299 (+ 7%)
3 Opel Corsa 19.679 (-7%)
4 Fiat / Abarth 500 19.500 (-9%)
5 Dacia Duster 19.039 (+ 27%)
6 Volkswagen T-Roc 18.679 (-14%)
7 Volkswagen Golf 17.575 (-36%)
8 Renault Captur 17.556 (-13%)
9 Tesla Model Y 16.687 (Νέα μοντέλο)
10 Toyota Yaris 15.216 (-30%)
Ο πίνακας αναφέρει την μεγάλη πτώση δύο μοντέλων που έχουν ιδιαίτερη δυναμική, το Golf (-36%) και το Τοyota Yaris που οδηγεί την κατάταξη στην ελληνική αγορά (-30%)
Όσον αφορά τον όγκο των ταξινομήσεων, ο Ιούνιος 2022 ήταν ο χειρότερος της 25ετίας με 886.510 μονάδες που αντιστοιχεί σε πτώση -15,4% στην αγορά της Ευρώπης.
Έτσι, το πρώτο εξάμηνο του 2022 οι αριθμοί έγραψαν και αρχειοθέτησαν 4,6 εκατομμύρια μονάδες.
Μείον 14,0% σε σύγκριση με το 2021.
Η πτωτική τάση στην Ευρωπαϊκή Ένωση, και μάλιστα με διψήφια νούμερα είναι καθαρά λόγω των προβλημάτων της εφοδιαστικής αλυσίδας που συνεχίζουν να περιορίζουν την παραγωγή των αυτοκινήτων, με τους ιδιοκτήτες να νευριάζουν που αργούν οι παραδόσεις.
Από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο, όλες οι μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές κατέγραψαν διψήφια πτώση με πρώτη την Ιταλία (-22,7%) ακολουθούν Γαλλία (-16%), Γερμανία (-11%) και Ισπανία (-10,7%).
Τον Ιούνιο η Γερμανία κατέγραψε τη μεγαλύτερη πτώση (-18,1%), Ιταλία (-15,0%) Γαλλία (-14,2%). Η Ισπανία, από την άλλη, κατέγραψε πιο μέτρια πτώση (-7,8%).
Αυτά για τους φίλους των στατιστικών στοιχείων.
Να δούμε πως θα πάει η αγορά τον Ιούλιο.