Το Peugeot 308 αποτελεί μια τρανταχτή απόδειξη ότι τα μικρομεσαία hatchback μπορούν να αντέξουν, παρά την ασφυκτική πίεση που τους ασκούν τα ολοένα και περισσότερα SUV, κάθε μεγέθους.
Ωστόσο για να επιβιώσουν οφείλουν να εξηλεκτριστούν, με το 308 να έχει ήδη μπει για τα καλά στην πρίζα, καθώς στη γκάμα του εκτός από αμιγώς ηλεκτροκίνητη, υπάρχει και plug-in υβριδική έκδοση. Στην προκειμένη περίπτωση λοιπόν φορτίζουμε και οδηγούμε το 308 Hybrid 180 e-EAT8.
Η «ακτινογραφία» του επαναφορτιζόμενου Peugeot 308
Αποκωδικοποιώντας την ονομασία του, αναφερόμαστε στην plug-in υβριδική έκδοση με συνδυαστική ισχύ 180 ίππων, καθώς υπάρχει και η ισχυρότερη των 225 ίππων. Το λευκό 308 των φωτογραφιών χρησιμοποιεί τετρακύλινδρο, turbo, άμεσου ψεκασμού βενζινοκινητήρα 1.6 λίτρων, ο οποίος παράγει 150 ίππους (4.250 σ.α.λ.) και 250 Nm ροπής (1.750 σ.α.λ.).
Παράλληλα στο αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων (e-EAT8) με το οποίο συνεργάζεται, ενσωματώνεται ένας ηλεκτροκινητήρας 110 ίππων (81 kW) και 320 Nm ροπής. Όπως προαναφέραμε, η συνδυαστική ισχύς είναι 180 ίπποι, ενώ η ροπή «ρέει» άφθονη στα 360 Nm. Πώς μεταφράζονται αυτοί οι αριθμοί σε επιδόσεις; Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα εντός 7,6 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα 225 χλμ./ώρα.
Αν επιζητάς το «γκάζι» τότε προτείνεται το πρόγραμμα οδήγησης Sport, το οποίο κάνει πιο άμεση την απόκριση του δεξί πεντάλ, ενώ αλλάζει και την κλιμάκωση του αυτόματου κιβωτίου.
Βέβαια, όταν μιλάμε για plug-in υβριδικό μοντέλο, επιζητάς και μια αρκετά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, η οποία διαπιστώσαμε ότι πράγματι έρχεται με 5,0 έως 5,6 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη συνδυαστική μέτρηση WLTP μόλις 1,1 λίτρο/100 χλμ., εκπομπές CO2 στα 24 γρ./χλμ., προδιαγραφών ρύπων Euro 6.4).
Peugeot 308: Φόρτιση και ηλεκτρική αυτονομία
Όπως σε όλα τα plug-in υβριδικά μοντέλα όμως, για να πετύχεις την καλύτερη απόδοση, πρέπει να υπάρχει απόθεμα μπαταρίας, η οποία στο 308 είναι ιόντων λιθίου, χωρητικότητας 12,4 kWh. Με μια πλήρη φόρτιση υπόσχεται ηλεκτρική αυτονομία σε αστικό περιβάλλον 71 χλμ. και συνδυαστικά 60 χλμ., ενώ στην πράξη είδαμε σχεδόν 50 χλμ.
Επιλέγοντας το πρόγραμμα οδήγησης Electric μπορείς να κινηθείς αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας, άρα εντελώς αθόρυβα και με μηδενικές εκπομπές ρύπων, χωρίς να καταναλώσεις σταγόνα καυσίμου από το ρεζερβουάρ των 40 λίτρων. Σημειώνεται ότι στο πρόγραμμα Electric η μέγιστη ταχύτητα μειώνεται στα 135 χλμ./ώρα.
Το plug-in υβριδικό 308 διαθέτει ενσωματωμένο μονοφασικό φορτιστή 3,7 kW, ενώ η μπαταρία για να φορτίσει χρειάζεται 5 ώρες και 30 λεπτά σε οικιακή πρίζα, 3 ώρες και 25 λεπτά σε πρίζα τύπου Green’ up 3,7 kW, 1 ώρα και 40 λεπτά από wallbox 7,4 kW. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει η στάθμη της μπαταρίας να διατηρηθεί για μετέπειτα χρήση ή ο βενζινοκινητήρας κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του να τη φορτίζει, κάτι όμως που αυξάνει σημαντικά την κατανάλωση καυσίμου.
Peugeot 308: Στο δρόμο με την plug-in υβριδική έκδοση
Οδηγώντας το plug-in υβριδικό 308 αντιλαμβάνεσαι ότι το φρένο έχει κάπως ιδιαίτερη αίσθηση, λόγω ανάκτησης ενέργειας κατά τη διαδικασία της πέδησης, αλλά το συνηθίζεις εύκολα και μένεις ικανοποιημένος από την αποτελεσματικότητά του (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός-δίσκοι πίσω).
Το χαρακτηριστικό τιμόνι μικρής διαμέτρου της Peugeot, με ηλεκτρική υποβοήθηση, εξακολουθεί να διακρίνεται για την ακρίβεια του σε υψηλότερες ταχύτητες, ενώ σε χαμηλότερες είναι ελαφρύ και γρήγορο, διευκολύνοντας τους ελιγμούς.
Η ανάρτηση (γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά-ημιάκαμπτος άξονας πίσω), αν και λίγο σφιχτή για γαλλικό μοντέλο, καθώς πρέπει να διαχειριστεί το επιπλέον βάρος (1.678 κιλά με τον οδηγό), δεν επηρεάζει αρνητικά το επίπεδο της άνεσης, ενώ συμβάλει στη σταθερότητα, ακόμα και όταν πνέουν ισχυροί πλευρικοί άνεμοι, καθώς και στις περιορισμένες κλίσεις στις στροφές.
Στον αυτοκινητόδρομο το 308 ξεδιπλώσει την υποδειγματική του ποιότητα κύλισης, αποδεικνύει την καλή του ηχομόνωση και τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. H θέση οδήγησης είναι χαμηλή, αλλά δεν επηρεάζει την ορατότητα, ενισχύοντας το γενικότερο σπορτίφ οδηγικό ύφος του 308.
Γνώριμη εικόνα μέσα και έξω
Εμφανισιακά το plug-in υβριδικό 308 αποκαλύπτει την ταυτότητά του μόνο με τα λογότυπα Hybrid στα εμπρός φτερά και στο πίσω δεξί τμήμα. Οι πιο παρατηρητικοί θα εντοπίσουν στο αριστερό πίσω φτερό μια δεύτερη τάπα, πίσω από την οποία βρίσκεται η υποδοχή για το καλώδιο φόρτισης.
Στο εσωτερικό η Peugeot εφαρμόζει την πιο σύγχρονη σχεδιαστική της φιλοσοφία i-cockpit με βασικά χαρακτηριστικά το χαμηλότερα τοποθετημένο τιμόνι από το ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 10 ιντσών και την κεντρική κονσόλα που φιλοξενεί την οθόνη αφής 10 ιντσών (απαιτείται μια εξοικείωση με το μενού του συστήματος πολυμέσων) να είναι ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό.
Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες κρίνονται επαρκείς (μεταξόνιο 2.675 χλστ.), ενώ η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ, λόγω του plug-in υβριδικού συστήματος, έχει μειωθεί από τα 412 στα 361 λίτρα, ενώ όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων αυξάνεται στα 1.271 λίτρα.
Συμπέρασμα
Συνδυάζοντας την ανεξαρτησία των θερμικών κινητήρων με τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης, το plug-in υβριδικό 308 δεν είναι «δεμένο» με το καλώδιο φόρτισης, αντιθέτως ταξιδεύει μακριά και οικονομικά. Η αρχική τιμή του, στην εξοπλιστική έκδοση Active Plus, διαμορφώνεται στα 44.500 ευρώ.